/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Helikopter. Legetøj.
Fra : jøjø
Vist : 760 gange
200 point
Dato : 24-01-12 23:25

Jeg leder efter en fjernstyret helikopter til en 6-års dreng.

I legetøjsforretninger har jeg kun fundet helikoptorer til børn fra 8 år og op.

I hobbyforretninger angives ikke alder, men det lyder også, som om, det er til større børn.

Er det overhovedet ikke muligt at finde en helikopter, som en kvik 6-årig kan styre?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-01-12 23:44

du kan få sådan et uhyre for et par hundrede, så det er vel bare at lade ham prøve.
helt galt kan det jo ikke gå til den pris.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-12 07:46

Det er MEGET svært at styre en helikopter, selv for voksne mænd. Der går flere helikoptere til før man har lært det. Et styrt, og man skal ud og købe en ny, eller i heldigste fald rep.

Hvis du alligevel ønsker at opfylde drømmen, så få ham meldt ind i en flyveklub (tjek om der er nogle der har helikopter først), så han kan få kyndig vejledning. Det vil være rigtig trist at den bliver smadret den første gang den skal afprøves.

http://www.avionic.dk/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-01-12 09:29
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-01-12 09:36

Jeg har så'n en her, den er styrtet 100 vis af gange og er ikke repareret endnu

Silverlit PicooZ
http://rcfun.dk/product/silverlit-picooz-plus-2273/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-12 10:10

Klaudi, så er du en af de meget få, der kan flyve med helikopter, uden den skal rep. om ikke den eneste

Jeg har set utallige flyve med helikopter, hvor de ligner et klasket stankelben på ingen tid

Jeg synes det er synd at give en 6årig en helikopter, jeg ville hellere give ham en fjernstyret bil, der er jo også en årsag til at fraråde helikoptere til så små (også kvikke) drenge.

Når man starter med at flyve med helikopter, skal der bruges flere timer, hvor den dårligt kommer op fra græsplænen, bare for at få en fornemmelse at fjernbetjeningen...og det er jo nok ikke lige det han forestiller sig.

Og rigtig mange dage kan man slet ikke komme ud af flyve pga blæst

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-01-12 10:31

Den kan da gå i stykker, men den er utrolig holdbar, det er jo en Mikro helikopter,
den vejer kun 10 gram!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-01-12 10:51

PS
Du behøver overhovedet ikke at betvivle mine evner som heli-pilot, de = nul,
har en "stor" heli, der gik 20-30 sek, så måtte den nødlande med en flækket chassis ramme til følge

Accepteret svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Modtaget 200 point
Dato : 25-01-12 11:18

Om de går hurtig i stykker af at styrte hænger vel sammen med hvilken hilikopter man køber, sjovt nok er de dyre fra hobby butikker mere udsatte end den billige fra Føtex. De kan så også meget mere og er nok det sjover hvis man er voksen, som barn vil man bare gerne have den op i luften og så flyve lidt rund.

Du kan godt købe den fra Føtex til knægten, den er ikke særlig svær at styre og den kan tåle at ramme loftet (ikke at det skal være et mål for det laver grimme pletter i loftet) og ryge i jorden hvis jeg husker rigtig var det ca 150 kr. jeg gav for den til min nevø i november/december sidste år

Har de ikke den i Føtex, tror jeg rolig du kan købe den i BR og hjælpe ham lidt de første gange og de er jo netop lavet til børn og går derfor ikke i stykker på samme måde som dem fra hobby butikkerne.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-01-12 09:22
Godkendelse af svar
Fra : jøjø

Dato : 01-02-12 22:00

Tak for svaret Tak_for_hjælpen.