/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Rød streg på tv-skærm
Fra : jensviggo
Vist : 3141 gange
20 point
Dato : 24-01-12 17:26

Jeg sidder og ser håndbold på tv, 14 cm fra venstre kant er der en rød tynd lodret streg, og hvad laver den der???????????????Det er et samsung 43 flad.

mvh jensviggo

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 24-01-12 17:30

Interessant! jeg har en Samsung monitor, der lavede på samme måde en rød lodret stribe i midten. Det kom en gang imellem. Så prøvede jeg at trykke på plastikkanten, der hvor striben var og den forsvandt. Det gentog sig et par gange, men til sidst blev den væk og jeg har ikke set den i halvandet år.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 30 point
Dato : 24-01-12 17:32

Hvis der er garanti på dit TV, så skal du reklamere over det.
Noget tyder på, at elektronikken i TV'et ikke er i orden, siden du har en permanent rød streg.
Jeg formoder det er på alle kanalerne.
Det er billedkredsløbet, som ikke styrer de pixels i denne lodrette kolonne.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 24-01-12 18:09

- før var min streg blå! Men jeg kan bedre li' den røde...

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 24-01-12 18:29

ja det er på alle kanaler

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 24-01-12 18:40

ja der er garanti på 2 år, købt 25 juli 2011 hos Elgiganten, såååååååååå det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-12 21:43

Du har næppe 2 års GARANTI....

men 2 års reklamationsret - det er ikke det samme....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-01-12 21:45

6 måneders garanti 2 års reklemationsret men afsted til elgiganten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-12 21:47

Ja - de 6 mdr. udløber i morgen

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 24-01-12 22:09

Hvis det er noget man kan henholde sig fremstillingen, altså noget der har været fra begyndelsen, kan man få erstattet det inden for to år. En stribe må være noget der har været fra begyndelsen, men kommer frem efter salget.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 26-01-12 14:16

Tak for svaret severino. Hjælpen er på vej