/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Motor Start.
Fra : psoeborg
Vist : 677 gange
40 point
Dato : 23-01-12 23:49

Er der nogen som har erfaring med produktet "Motor Start" som bruges til startproblemer med biler, scootere ect. Virker det og er det risikabelt?

Kommentar
Fra : narhat

Dato : 24-01-12 00:48

Har flere gange brugt det på en gammel plæneklipper og der virkede det udemærket. Men hvis en motor ikke vil starte uden, trænger den sandsynligvis til en kærlig hånd ;)

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 40 point
Dato : 24-01-12 04:12

Det virker efter hensigten, nemlig at give motoren en start hjælp.
Det er særdeles brandfarligt
Kun et enkelt tryk et kvart/halvt sekund, skal du give karburator/ indsugning.
Kan du ikke starte den med det - så er der noget galt.
Der sker ikke noget med motoren, selvom mange siger
at den ikke får smørrelse, hvilket den gør.
Har selv brugt det til MC.
Alternativt kan du bruge en sprøjte med kanyle - med benzin i
det virker ligeså godt = min erfaring,
dog lidt besværligt, hvis det ikke er direkte ind i karburator/ indsugning

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-01-12 11:13

det er det samme som dieselstart. og det virker udmærket.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 27-01-12 14:02

Luk helt op for gashåndtaget og prøv igen at starte.

Godkendelse af svar
Fra : psoeborg

Dato : 23-07-12 00:44

Tak for svaret nomore.