/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Skal vi afskaffe plejehjem?
Fra : PeterTheisen
Vist : 497 gange
10 point
Dato : 23-01-12 19:47

Skal vi afskaffe plejehjem, vuggestuer, børnehaver, skolefritidsordninger osv. og erstatte det med den tyske model, hvor det er familien, der tager sig af "de svage" familiemedlemmer?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-01-12 19:48

Tror du nogen vil tage sig af dig ?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-01-12 20:01

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-01-12 20:02

Hvad i himlens navn kan få Dig på de tanker ?

Det kommer jo til at ligne Somalia hvor det eneste der fungerer organiseret er piraterne........desværre

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-12 20:13

PT, en gammel historie, jeg garanteret har fortalt før:

Ude i ødemarken, en familie med børn og en gammel bedstefar, det er vinter, maden er ved at slippe op. Faren sir til knægten, "gå ud i stalden og find et gammelt hestedækken, nu er vi nødt til at sætte farfar ud."

Efter noget tid kommer knægten tilbage med et halvt hestedækken, faren, "hvorfor kun et halvt", knægten "Jeg vil gemme den anden halvdel til jeg skal sætte dig ud"

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-01-12 20:29

I tider med hungersnød tog man livet af børn.
Fordi de voksne kunne altid skaffe sig nye børn.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-01-12 22:10

Jaaaa klart vi skal .
Så ansæt en læge i stedet for som kan tage rundt til de gamle efterhånden som de ikke kan klare sig selv mere. De kan så aflive dem lige som med dyr der heller ikke kan klare sige mere.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-12 22:38

Det ligger rigtig godt i tråd med dit tidligere spm om det er forkert at få børn.

De voksne tyskere laver ikke ret mange børn, 1,37 pr. kvinde, (Dk lå dernede omkring for 25 år siden, nu er fødselsraten ca 1,9), så når de ikke gider lave børn (måske fordi de selv skal passe dem?), så kan de til gengæld passe de forældre, der orkede at få børn og passe dem, genialt.

Gider man heller ikke passe de gamle, er der selvmordsklinikker i Schweiz og Holland.

I spanien, hvor de gamle typisk fik en del børn, bliver de (gamle) typisk flyttet rundt mellem deres børn med jævne mellemrum, dem (de gamle) ser man sidde i stole ved vejkanten.

Da min gamle mor var blevet smådement, og kom til at brænde sin lejlighed af, delte min bror og jeg hende de par måneder det tog at få den sat i stand, det gjorde hende selvf endnu mere konfus, desværre var det hård vinter, så jeg nænnede ikke at sætte hende i en stol ved vejkanten, men fristelsen blev efter nogle uger ganske stor

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-12 23:48

Hvad gik galt PeterTheisen, siden du ikke blev til en abort.

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 10 point
Dato : 24-01-12 01:30

Selvfølgelig skal vi ikke det. Måske skulle vi lade være med at misbruge både vores egen og andres tid på tåbelige rejser. For når jeg rejser bruger jeg brændstof, og de, der betjener mig, kunne have ydet omsorg til børn og ældre.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 24-01-12 07:34

Jeg tænker bare følgende:

Hvorfor holder vi liv i de gamle, når de rammer folkepensionsalderen, når vi kan se, at livet derfra og til deres dages ende kun går en vej, og det er ned ad bakke?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-01-12 08:58

Jeg tog åbenbart fejl, da jeg mente du var blevet blå, du er vist snarere sort DNSAP'er!

Hils I Greve.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-01-12 10:12

Citat
Hvorfor holder vi liv i de gamle, når de rammer folkepensionsalderen, når vi kan se, at livet derfra og til deres dages ende kun går en vej, og det er ned ad bakke?

Eller folk med tåbelige ideer, især dem med fornavn Peter.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-01-12 12:02

Citat
Hvorfor holder vi liv i de gamle, når de rammer folkepensionsalderen, når vi kan se, at livet derfra og til deres dages ende kun går en vej, og det er ned ad bakke?

Du ignorerer selvklart at det også kommer til at gælde Dig selv, det samme med alle de klaphatte der påstår at der findes ledige jobs på hvert gadehjørne til syge mennesker.

Hvis Du ikke kan se ud over egen næse bør Du have briller eller anden form for hjælp der kan få Dig til at se virkeligheden.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 24-01-12 14:45

Tak for svaret hjkofoed.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 25-01-12 03:44

Tak, så gættede jeg rigtigt, det var bare en provokation