/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Se IP-kamera gennem TDC home box
Fra : Falcham
Vist : 3164 gange
500 point
Dato : 22-01-12 18:14

Hejsa

Jeg har TDC fibernet, med en TDC home box som router.

Kan jeg sætte den op så jeg kan se mit IP-kamera ude fra nettet, f.eks. fra arbejde.
Jeg kan se at jeg kan sætte den op til en DMZ, men det kan jeg kun få stil at virke med en PC.
Jeg syntes at det er spild af strøm at have en PC kørende bare for at kunne se mit IP-kamera.

Nogle gode forslag.

Falcham

Kommentar
Fra : grow

Dato : 22-01-12 18:53

Hvis du har en iPhone eller Android kan du sende video og lyd live via dette link: http://veetle.com/index.php

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-01-12 18:55

Det kan du meget vel, hvilket cam er det?

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 22-01-12 18:56

Et Axis 211A

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-01-12 19:02

Du skal forwarde port 80 eller 443 til dit webcam's ipadresse, den ip burde du se når du isntallere webcamet på din computer.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-01-12 19:03

Hvis du ikke har en manual så bruge denne her.
http://www.axis.com/files/manuals/um_21xa_32532_0807_en.pdf

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 22-01-12 19:15

De porte er forward´et standart i kameraet, men mit problem er at kunne "se" det gennem firewall´en, der som sagt et en TDC Home box.

Falcham

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-01-12 19:26

Nej der er ikke forwardet nogen porte, det skal du gøre i routeren til den ip adresse som dit webcam har.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 22-01-12 19:57

Kan ikke lige få det til at virke, kikker på det igen i morgen

Falcham

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 23-01-12 17:15

Har prøvet, men hvordan kommer jeg i kontakt til kameraet ude fra "nettet" ?

Falcham

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-01-12 17:30

Du skal kende den ip adresse som din router får fra tdc. Du kan finde den ved at gå ind på www.myip.dk, den ip adresse skal du så indtaste hver gang du vil ind på dit webcam og alt afhængig hvilken port du køre det over så skal den stå efter, fx. http://123.456.789.012:8080

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 02-02-12 18:14

Hej igen

Kan sgu stadig ikke får det til at virke.

Nogen gode forslag

Falcham

Accepteret svar
Fra : steen69

Modtaget 500 point
Dato : 03-02-12 04:41

Du kan også bruge den her tjeneste .-

http://www.tomsguide.com/us/review-axis211a,review-476-3.html

If you're going to make the 211A accessible from the Internet, you'll probably be interested in Axis' Internet Dynamic DNS Service. This is a FREE service that allows you to assign a fixed domain-based address to your Axis network camera that can track the changing IP addresses used by most ISPs.

You configure the service by connecting the 211A to your network, and pressing the control button on the underside of the camera once. The Status Indicator will turn green while it connects to the Internet and talks to the Axis Internet Dynamic DNS Service. You then surf to the Axiscam.net webpage and type in the serial number on the underside of the camera to complete registration.

Tip: This service will not work if your Internet connection runs through an HTTP Proxy. You'll also need to open the port used by the camera (default is 80) on your router's firewall

Godkendelse af svar
Fra : Falcham

Dato : 03-02-12 18:30

Tak for svaret, det var bare super godt

Falcham