/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Canon i9950 A-3 printer
Fra : 1991
Vist : 811 gange
500 point
Dato : 21-01-12 13:34

Min printer kan jeg ikke få til at virke mere - jeg tror jeg engang kom til at vende den på hovedet ved flytning af den.
Nu blinker lampen 1 grøn og 5 orange det skulle betyde:
At printhovedet ikke har kontakt.
Jeg kan godt se at printhovedet skal tages ud ifølge manualen - men jeg har fuldstændig glemt hvordan jeg satte det i for cirka 5 år siden.
Er den een som har forstand på det - og kan skrive det ned i detaljer.
På forhånd TAK

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-12 13:50

Citat
turn the printer on. Open the cover so the printhead moves to the middle.
Raise the grey head lock lever. Remove the inks then remove the printhead by pulling towards you and lifting it straight up.

Du kan vel engelsk

Ellers

Fjern patronerne
Fjern printhoved ved at trække det mod dig og løft lige op

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 510 point
Dato : 21-01-12 13:51

Jeg har en 9900 og der åbner du dækslet ned til patronerne - med printeren tændt - så kører "hovedet" hen i midten og så kan du løfte den grå stang i højre side, så skulle du kunne tage det ud og placere det korrekt, ogderefter lukke igen.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 21-01-12 13:54

At tage printerhovedet ud er ikke så svært, idet du løsner en holder, der gerne er lavet af plastik, og trækker hovedet ud. Prøv at rense forbindelsen ved printerhovedet med sprit.
6 lys siger at du skal kontrollere om papirbakken sidder korrekt. kontroller om papiret ligger som det skal.

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 22-01-12 17:07

Jeg har prøvet at tage alle farvepatronerne op og
løftet det grå plastikhåndtag der er til venstre - men
jeg kan stadig ikke forstå at jeg ikke kan rokke det.
Er der mere man skal gøre efor at løfte prointhovedet ???
Ellers skulle det da kunne løsnes ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-12 18:06

Ikke andet end det der står

Vold løser sikkert ikke problemet....

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-01-12 18:44

På min PRO9900 sider håndtaget til højre.

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 23-01-12 13:29

På min i9950 sidder håndtaget også på højre side når jeg åbner til printhovedet.
Men det er mærkeligt at jeg IKKE bare kan løfte printhovedet efter at have
fjernet farvepatronerne.
Skal man lave noget mere ???
jEG TÆNKER HER PÅ BILLE1948 ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-12 13:43

Citat
Skal man lave noget mere ???

JA

Citat
remove the printhead by pulling towards you and lifting it straight up.

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 23-01-12 15:35

OK OK Jeg har nok udtrykt mig lidt forkert -
Jeg mente efter at jeg har prøvet på at have forsøgt at løfte det op.

Det kunne jo væree at der var een eller anden tast soom skulle aktiveres.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-01-12 17:14

Har du løftet den grå holder op? I højre side på min.

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 23-01-12 18:26

JA jeg løftede den grå arm op - der er vel ikke mere som holder den ???
Det forstår jeg ikke.

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 25-01-12 13:20

Jeg er ikke sikker på at det er nok at løfte den grå arm op,
som sidder på siden - der må være noget andet som holder
printhovedet.
Jeg har prøvet på alle måder at lsne det, men det er ikke
muligt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-12 13:24

Citat
Jeg har prøvet på alle måder at lsne det, men det er ikke muligt.

Hvis ikke forklaring hjælper må du jo have en fagmand til at hjælpe fysisk.....

Vi kan jo ikke se om det er "smeltet" fast.....

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 10-02-12 09:05

Tak for svaret Bille1948.

Jeg har endnu ikke fået løsnet det.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-02-12 09:37

Tak for point. Underligt, du ikke kan få det løst.