/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Hæklet kurv med hæklede blomster
Fra : Muddiblue
Vist : 2636 gange
100 point
Dato : 20-01-12 19:25

Omkring 1980 hæklede jeg en kurv fyldt med hæklede blomster til min lillesøster. Opskriften har enten været i Hendes Verden, Familie Journalen eller Hjemmet. Jeg har nu ledt med lys og lygte for at få fat i opskriften igen, da jeg godt kunne tænke mig at hækle denne kurv med blomster til min datter. Håber der er nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-01-12 19:39

Hejsa.
Er et i denne stil du søger.
http://septemberliv.blogspot.com/2009/08/hklet-kurv.html
Blomsretne kan jo hækles særskilt og sys på.

Kommentar
Fra : Muddiblue

Dato : 21-01-12 10:38

Hej Piaskov. Nej desværre er det ikke sådan en kurv. det var en lille nærmest vaseligende kurv med hank, og blomsterne havde stilke. Jeg kan huske at der var roser, vintergæk, påskelilje og måske fransk anemone

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-01-12 13:39

Måske du skulle prøve at lave et opslag her:

http://www.hendesverden.dk/modestedet/?roomid=-1

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 22-01-12 09:45
Kommentar
Fra : pifo

Dato : 22-01-12 09:52
Kommentar
Fra : pifo

Dato : 22-01-12 09:52

Hvis du har et billede af den kurv, du hæklede dengang, kunne du vise os den, det ville gøre det lettere at hjælpe dig?

Kommentar
Fra : Muddiblue

Dato : 22-01-12 10:42

Hej Pifo. Desværre har jeg ingen billede af kurven med blomster , og min søster har ikke kurven mere.
Jeg vil da lige prøve og kikke på nogle af de andre kurve

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 22-01-12 10:55

det var synd, at din søster har smidt kurven ud
Jeg tror denne kurv kunne være fin med blomster i:
http://www.antiquecrochetpatterns.com/crochet-basket-pattern.html

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-01-12 16:47

Jeg var helt sikker på, at jeg havde opskriften, men nu har jeg kigget alle mine mapper igennem, uden held.

Ved du evt. om den var på sådan et stort ark med en masse opskrifter på, de fulgte nogle gange med Familie Journalen?

Ellers kan du oprette dig som bruger på følgende sider, og efterlyse opskriften der, det skulle være mærkeligt, om ikke der er en der har den:

Rokken.dk
Hobbynettet.dk
Kreativsiden.dk
Kreahulen.dk

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-01-12 17:16

Måske en mulighed, selvom det er et gammelt opslag:

http://loneknit.blogspot.com/2008/04/mangler-du-et-blad-eller-en.html