/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Skallesluger
Fra : Altor
Vist : 756 gange
100 point
Dato : 20-01-12 11:51

hey.
Så fik jeg min første skallesluger, og meget er der sagt om skalleslugere, men som oftest ikke noget godt om smagen.
Stil den 24 timer i rødvin, er der nogen der siger, men jeg ville gerne høre herinde hvad jeres erfaringer er mht. tilberedningen af en skallesluger.

mvh
Torben

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 100 point
Dato : 20-01-12 13:04

Når den er flået, finrenses den for tran (det gule fedt) og lægges i vand der er tilsat en kop eddike i et døgn.
Så er den stegeklar.
Brunes af på panden, køles af og dækkes med baconskiver (brug tandstikkere) steges færdig i gryde. Sovsen tilsættes finthakket stegt bacon samt ribsgele.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 20-01-12 15:15

Prøv at få brysterne røget. Flå dem og fjern alt fedt fra dem, det er her tran smagen især sidder.

Har smagt røget fiskehejre bryst, det var kanon, så mon ikke det samme gælder for skalleslugeren, serveres sammen med æggestand på groft rugbrød.

Hvis du vil stege dem, så husk at smide de første gang stegesmør væk,og brug rigeligt med løg og fint skåret porre i det sdiste hold smør som du steger dem færdige i.

Bacon er godt, men det kvæler vildtsmagen og der er lidt synd syntes jeg. Husk god udluftning og fuld knald på emhætten, samt lave dette pragt måltid når du er alene hjemme.

Hvis lugten blivr for skrap i bageriet, smider du først fuglen, derefter smørret og panden og tilsidst komfuret og emhætten ud, og køber en grillkylling.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 20-01-12 18:30

Citat
Hvis lugten blivr for skrap i bageriet, smider du først fuglen, derefter smørret og panden og tilsidst komfuret og emhætten ud, og køber en grillkylling.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 20-01-12 21:17

Citat
Bacon er godt, men det kvæler vildtsmagen

Og det gør så smagen af løg og porre ikke??
Ja smag og behag er jo forskellig

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-01-12 08:51

Citat
tilberedningen af en skallesluger

Hvad har det med jagt at gøre.

Kommentar
Fra : Altor

Dato : 21-01-12 10:33

Citat
tilberedningen af en skallesluger

Hvad har det med jagt at gøre.

Tilberedningen af vildt er, for mig, lige så stor del af jagten som det at hoppe i prammen og ligge blandt lokkeænderne. Men jeg er da på sin vis enig i at indlægget lige så godt kunne have ligget under madlavning, men sandsynligheden for at mange andre end jægere har fornøjet sig med at tilberede en skallesluger er minimal, og under "jagt", må man forventer at få de fleste jægere i tale.

/Torben

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-01-12 12:32

->Altor
een ting er sikker---nomore er ikke jæger

Godkendelse af svar
Fra : Altor

Dato : 22-01-12 14:44

Tak for svaret dabj.
Da mit gasblus til rygeovnen er gået tabt i flytningen og jeg ikke helt tør gå igang med koldrøgning endnu, så blev det til en stegning efter at have ladet den ligge i eddike lage natten over. Stegte den dog med porre og løg :)

Jeg tror måske at jeg vil putte skalleslugeren i samme kategori som haren...man skal lige vænne sig til smagen...den er meget....interessant/intens.

mvh
Torben

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-01-12 15:37

De bliver bedre for hver gang du smager dem