/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Mavesår - eftervirkninger
Fra : nomore
Vist : 1001 gange
50 point
Dato : 19-01-12 20:59

Findes der en statestik - der viser hvor mange
der med punkteret (sprængt) mavesæk - udvikler tendens til
samme = andre steder i maven.
Gerne fra sygehus til sygehus

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-01-12 21:58

Prøv netdoktor!

Ellers skal du bare spise sundt og rigtigt. Ingen tobak, alkohol eller narko!

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 19-01-12 22:11

Jeg er ikke sikker på jeg helt forstår dit spørgsmål.. er det mavesår eller sprængt mavesæk du mener??

Mavesår blev i "gamle" dage behandlet med Tagamet, men nogle kunne desværre få mavesår uden at mærke det, imens de var i behandling.

Dem der ikke havde gavn af Tagamet, kunne så blive opereret, og dannede efterfølgende ikke mavesyre, så det kan der jo ikke være en statestik på--- Tagamet eller operation, og så var man rask.

Idag får man en skrap pencillinkur, da det slet ikke har noget at gøre med mavesyre.

Jeg har aldrig hørt om nogle der fik en sprængt mavesæk

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-01-12 14:49

Sprængt mavesæt kendes fra Sygehuse efter en voldsom påske/julefrokost, men det er sjældent.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-01-12 15:15

Citat
Sprængt mavesæt kendes fra Sygehuse efter en voldsom påske/julefrokost,

Det kommer af at æde for meget, når det er gratis. Så er der nogen der ikke kender grænser.
Jeg havde en svoger, som kunne sidde og æde i timevis, og det var ikke småting han kunne sætte til livs, og alligevel var han ikke helt mæt. (Måske han havde en sprængt mavesæk)
Man skal aldrig spise mere, end der er plads til en god hakkebøf!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-01-12 17:08

Yes severino og det er sådan man holder vægten

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 21-01-12 07:05
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-01-12 07:07

Jeg læste bare et sted, at har man først haft mavesår, er der meget stor sandsynlighed
for at få det andre steder i maven indenfor de første 5 år

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-01-12 07:10

Citat
narko!

Det er så første gang jeg hører om det...