/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
netværks-ID
Fra : kandu
Vist : 6674 gange
50 point
Dato : 18-01-12 19:06

Hvordan finder (og retter) man netværks-ID på en Philips 42PFL4506H/12???
You-See m. f. fortæller mig, at man med fjernbetjeningen følger proceduren på skærmen (jeg har den printet ud i fuld størrelse for analfabeter), men når der efter forklaringen skulle komme en blok op, hvor man kan skrive netværksID'et, kommer der bare ikke nogen, og den har kritikløst ca. 900 kanaler.

jørgen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-01-12 20:24

Det må være her et eller andet sted!

1 Tryk på "HUS"
2 Vælg [Opsæt] > [Søg efter kanaler], og tryk på OK.
3 Vælg [Geninstaller kanaler], og tryk derefter på OK.
» Landemenuen vises.
4 Vælg dit land og tryk på OK.
» Netværksmenuen vises. Er det ikke her?
5 Vælg netværk og tryk på OK. Kan du ikke vælge Yousee her?
•    [Antenne]: Til gratis antennekanaler eller digitale DVB-T-kanaler.
•    [Kabel]: Til kabelkanaler eller digitale DVB-C-kanaler.
6 Følg instruktionerne på skærmen for at vælge andre indstillinger, hvis der er nogen.
» Startmenuen for kanalsøgning vises.
7 Vælg [Start], og tryk derefter på OK.
» Alle tilgængelige kanaler gemmes.
8 Afslut ved at trykke på OK

Kommentar
Fra : kandu

Dato : 18-01-12 21:14

hej klaudi

den instruks er helt fin, næsten, men efter pkt. 6 skal der poppe en blok op, hvor man skal skrive sin netværksID. Det gør der bare ikke, du kan kun klikke på "udfør", og så vælter alle kanaler
ind, en ca. 900. øv øv.
Det må da være muligt at se sin netværksID, og evt. ændre den, f.eks. hvis man er flyttet til et andet geografisk område.

m.v.h. jørgen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-01-12 21:40

Philips TV.
I menuen Installering vælger du kanalinstallation.
Vælg Antenne/Kabel - Kabel.
Vælg Digital: Testmodtagelse.
Indstil Manuelt Symbolhastigheden og frekvensen.
Herefter kan du søge én frekvens af gangen.
Ikke elegant, men måske Philips opfinder en automatisk måde med NIT-tabellen.
Nogle modeller fjerner nogle kanaler om natten.
Er det tilfældet skal Philips/forhandleren hjælpe med at slå Automatisk Update fra.
Hør venligst forhandleren først.

Men generelt på de fleste modtagere skal man søge manuelt, vælge 434 MHz, QAM 64,
Symbolrate 6875 og vælge Netværksnindstiling og vælge Alle Programmer,
og så klik på Søg/Scan.

Kilde:
http://forum.glenten.dk/viewtopic.php?t=628

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-01-12 21:49

Hvis du har mod på at opdatere firmwaren kan du hente den her, den skulle forbedre kanal sortering m.m.

With this software your TV is ZIGGO, UPC, YouSee, and Com Hemcertified.

Software til firmwareopgradering
http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?slg=da&scy=dk&mid=Link_Software&ctn=42PFL4506H/12

Kommentar
Fra : video11

Dato : 18-01-12 22:25

Hej Jeg fik at vide hos YouSee at netværks id er 100 over hele landet.
vh video11

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-01-12 22:48

Ja det har de lavet om, men det hjælper li'som ik' rigtigt, da "kandu" ikke kan stille det nogle steder!

Find dit netværks-id
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv-pakker/Godt_i_gang/Find_dit_netvaerks-id.aspx

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-01-12 00:50

YouSee`s support på området duer ikke , heller ikke deres egne modelspecifikke beskrivelser på nettet, hvilket fik mig til at skælde dem ud, hvor efter de henviste til Philips.

Faktisk skal man på mit ind i nogle avancerede indstillinger og bruge 3 numre

Philips Support direkte nummer 35 25 87 59 man-fr 09-18.
De leder Dig igennem mens Du sidder med fjernbetjeningen og sender også manualen på mail så Du har den til senere.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-01-12 01:07

En del af de 900 kanaler Du koder ind med YouSee er faktisk digitale radiokanaler, på mit ligger de på 1701 og slutter ved 1755.

Men gør Dig selv en tjeneste, opret en favoritliste og brug denne, så får Du ikke hele lortet frem + de tomme kanaler når Du zapper.