/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
to eller tre gauleitere
Fra : svendgiversen
Vist : 590 gange
65 point
Dato : 17-01-12 17:10

En kendt museums mand har fået på hatten for at udtale: "Pia og hendes x gauleitere".

Er det to eller tre?

Hvis det er tre, hvem er så den tredie??

Det drejer sig om et væddemål...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-01-12 18:42

Tænker du på dette

Citat
Kendte gauleitere var Joseph Goebbels i Berlin, Fritz Sauckel i Thüringen og Josef Terboven i Essen.

http://www.denstoredanske.dk/Rejser,_geografi_og_historie/Tyskland,_%C3%98strig,_Schweiz_og_Liechtenstein/Tyskland_1933_-_1949/gau

Eller ???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-01-12 18:48

Hvis det er fra DF så må det være

Kristian Thulesen Dahl

Peter Skaarup

og evt.

Søren Espersen

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-01-12 18:52

Citat
En kendt museums mand har fået på hatten for at udtale: "Pia og hendes x gauleitere".

Jeg ved det ikke.Men jeg synes det er ved at være trætsom,blive ved med at høre på at de røde småtbegavede sandkasseelskere,ikke kan finde noget nyt mudder at pløre rundt i.

Pia er folkevalgt,ganske demokratisk. Med en rimelig stor tilslutning af det danske vælgerkorps.Og (desværre) eneste lille bolværk,(her i DK) mod det massive muslimske pres,der efterhånden opleves verden over.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-01-12 19:20

Er det ham her det drejer sig om:
Citat
http://www.tvsyd.dk/artikel/136342:DF-kraever-undskyldning-fra-museumsinspektoer

Han er jo sikkert een af de her røde kulturelle narrehatte,der aldrig har været i stand til,selv at oppebære sin løn.Eller selv tjene til føden. I må kalde mig Helle Thorning,om han ikke har været på det offentliges lønningliste,siden han blev jaget hjemmefra.

Ikke et skrog,jeg kan ta`alvorlig. Sikkert een af dem,der har lukreret på det danske samfund,hele sit liv.
Tro mig,jeg kender typen.Helt igennem en udgift,for det danske samfund.

M.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-01-12 19:33
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-01-12 19:33

Foreløbig tak, men blev Pia beskyldt for at have 2 eller 3 gauleitere?
Det er det væddemålet drejer sig om...

Og Ja, helt sikkert: Kristian Thulesen Dahl og Peter Skaarup,
og så er det sekundære spøergsmål om den evt. tredie er Søren Espersen eller??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-01-12 19:41

2 eller 3 så er den 3. Søren Espersen, som er udenrigsordfører for DF

svendgiversen

Har du selv hørt/set andre fra DF udtale sig så meget som de ovennævnte?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 65 point
Dato : 17-01-12 20:00

svendgiversen

Som du kan læse, så står der

Citat
Slot. Inspektøren har kaldt ledelsen i Dansk folkeparti for "Pias tre gauleitere" - altså nazister.

Så er det slået fast, der er tale om 3.

Hvem denne museumsinspektør så tænker på som den 3. kan kun være gætteværk.

Jeg gætter på Søren Espersen

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-01-12 20:00

Nu vil jeg skåne Jer for min beskrivelse af omtalte museumsinspektør - den 3. er Morten Messersmith

Mvh.
HH

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-01-12 20:17

Tak for svaret ans.