/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
SKAT
Fra : Dahab
Vist : 653 gange
200 point
Dato : 17-01-12 16:25

Hej

Er der nogen der ved hvornår man skal registrere sig som virksomhed og betale skat?
Jeg tænker om der er en nedre økonomisk grænse for hvornår?

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 17-01-12 16:35

Hej Dahab

"
Momsregistrering
By Thomas | Published: 3. August 2009
Det er meget nemt at blive momsregistreret i Danmark. Du skal bare finde momsregistrerings blanketten (her), udfylde den og sende den ind til dit nærmeste skattekontor. Omsætter du for under 50.000kr kan du vælge at blive momsregistreret, men det er ikke lovpligtigt.

Omsætter du for over 50.000kr skal du momsregistreres, da du har nået en beløbs grænse der kræver at du bliver registreret som momspligtig virksomhedsdrivende."

bedste hilsener

krakgt

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 17-01-12 18:18

Du skal betale skat bare du tjener 50 kr på din forretning.
Der er ingen neder grænse. Skattefar skal nok komme efter dig ligemeget hvor lidt du tjener.
Husk at lave et regnskab for dit firma.

vic200

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-01-12 18:36

Ja og det vigtigeste er at holde privat- og firmaøkonomi helt adskilt. Med vandtætte skotter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-12 19:00

Citat
Omsætter du for under 50.000kr kan du vælge at blive momsregistreret, men det er ikke lovpligtigt.

Og HUSK så lige - Du må IKKE opkræve en eneste 5øre i moms uden at være registreret (og afregne)..... og således heller ikke trække nogen moms fra......

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-01-12 22:33

Hvorfor nævner i en masse om moms?
Det står der intet om i sprøgsmålet.

hawaii7

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 18-01-12 13:28

Hej hawaii7

Det er nok fordi de fleste mennesker der snakker om nedre grænse forveksler den med momsgrænsen.
Jeg støder snart så mange gange på det, at jeg overvejer at kontakte skat og bede dem lave en kampagne.
det kan være en fordel at frivillig registrere sin virksomhed for at kunne trække moms fra.

Du kan kun registrere dig som virksomhed, hvis du registrerer at du skal have ansatte eller registrere at du er momspligtig.

Annuller spørgsmålet
Fra : Dahab

Dato : 19-01-12 17:42

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Der blev lige nøjagtigt ikke spurgt ind til noget med moms.