/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Privat violin lærer? :)
Fra : Hemmelig85
Vist : 862 gange
60 point
Dato : 17-01-12 11:21

Hej med jer

Jeg har nu spillet violin i lidt mere end 2 måneder - jeg kender en enkelt der kan lære mig tips og tricks som desværre bor 150 km væk!

Jeg leder efter en privat lærer som måske kan sætte lidt skub i min udvikling :)

Jeg træner omkring en time hver dag, og jeg er rigtig tilfreds med fremgangen, jeg kunne dog godt ønske mig lidt professionel vejledning.

Er der nogen der kender en violinist i midtjylland som vil have en meget engageret elev?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 17-01-12 12:15

Du kunne eventuelt prøve at gå ind her:

http://kortlink.dk/adbk

Så kan du jo finde den by der er nærmest.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 17-01-12 21:02

Prøv at ringe til Musikkonservatoriet i Århus. Der er mange studerende, der behersker violinen. En af dem vil måske gerne give dig private timer. Eller hun kender en, der vil. Hvis du bor ude på landet, er der måske også en pensioneret skolelærer i dit område, der kan spille fiol. Indtil 1960-erne var det stadig almindeligt, at alle, der gik på lærerseminarium skulle lære at betjene et instrument, og violinen var altid populær, fordi den er så let at bringe med sig. Sidste mulighed: Måske er der en lille spillemandsgruppe i dit område med en gruppe musikalske mennesker, der kan vise dig vej til en lærer. held og lykke med det...det er dejligt at lytte til violinmusik. Men desværre kan det ikke læres på internettet eller ved brevkursus.

Kommentar
Fra : nerak23

Dato : 09-04-12 23:02

Du kan også finde den lokale kommunale musikskole og se om der er en violinlærer dér. vedkommened vil sikkert meget gerne undervise en så engageret elev.
hilsen nerak23