/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Netværksprinter Brother 5890cn
Fra : Jonassen
Vist : 623 gange
300 point
Dato : 17-01-12 00:34

Jeg har kæbt mig en Brother netværksprinter og det skulle jo være så godt, så godt.

Men jeg kan ikke få det til at fungere.

Jeg har installeret softwaren på 3 pc'er og har fået een udskrift fra dem alle 3 - men så slutter festen.

Derefter kan min pc'er ikke genkende printeren (Kan ikke finde den).

Alt er tilsluttet med kabel via Stofa's Thompson router.

Når der har været hul igennem, hvorfor forbliver der så ikke hul igennem. Jeg har brugt Nodenavn og det ændre sig da ikke.

Er der et klogt hovede der kan lede mig på rette spor?

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 300 point
Dato : 17-01-12 12:09

Har du valgt og give printeren en fast IP-adresse?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-01-12 16:48

fast ip plejer at være svaret, helt enig

Kommentar
Fra : Jonassen

Dato : 17-01-12 19:18

I menuen på printeren står ip'en til "static". Det må vel være fast ip?

Jeg bruger forøvrigt Win7 på alle 3 pc'er hvis det har nogen betydning.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-01-12 19:45

Når nu du ved hvad for en IP adresse den ligger på så kunne du gå ind pg tilføje en Netværksprinter på ny. Finde den på IP adressen og så se hvad der sker. Det gåør du på alle tre pcer

Kommentar
Fra : Jonassen

Dato : 17-01-12 23:48

Jeg har ændret TCP/IP fra "static" til "DHCP". Det lader til at have virket. Nu giver jeg det lige nogle dage og ser hvordan det udarter sig.

Med hensyn til fast IP har jeg forsøgt alle de tricks jeg kan - uden at computerne har kunnet finde den. Jeg kan pinge den - det er det mest positive jeg sige om den faste IP. Men jeg kunne ikke få computerne til at se den.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-01-12 20:43

Din router er det sat til at acceptere all ip adresser der er på nettet. ??

Og har du prøvet at tilføre en netværksprinter inde fra Enheder og Printer. Der vælger du og søge via IP adressen, og du vil nu på et tidspunkt skulle vælge om du vil beholde det nuværende software eller installere noget nyt. Du vælger selvfølgelig den nuværende da du jo har installeret den. Dette skal du gøre på alle 3 pcer.

Kommentar
Fra : Jonassen

Dato : 26-01-12 21:34

Jeg har fået stor hjælp på sidelinien fra webnoob, der hjalp mig frem til at løse problemet på egen hånd. For at det skal være retfærdigt har jeg besluttet mig for at give webnoob æren for løsningen på problemet. Og dermed point.

For at dette også skal være en hjælp for andre i fremtiden, så var løsningen at det kabelmodel/router fra Stofanet slet ikke er en router i traditionel forstand.- den kobler dine Computere direkte ud på nettet uden nogen form for beskyttelse. Så det man tror er et lille hjemmenetværk er faktisk koblet op sammen med alle andre Stofanet-brugere. Derfor indkøbte jeg en ny router og har nu sat mit eget- private - netværk op.

Godkendelse af svar
Fra : Jonassen

Dato : 26-01-12 21:35

Tak for hjælpen webnoob.