/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvem er modtageren ?.
Fra : vedikkealt
Vist : 608 gange
300 point
Dato : 16-01-12 23:12

Jeg har et IBAN nummer som er

DE25217500000000144010

Jeg skal overføre EURO til Tyskland, men S.W.I.F.T vil ikke godkende modtageren, selv om det er skrevet af efter regningen.

Kan jeg selv tjekke modtager og adresse på det IBAN nummer...?

Hilsen fra vedikkealt ...

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 16-01-12 23:14

Nej

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-01-12 23:36

http://www.ukpayments.org.uk/payments_industry/ibans/iban_checker/ kontroller IBAN nummer
Vær opmærksom på, at valideringen ikke garanterer, at IBAN-nummeret er korrekt. Ej heller om kontoen rent faktisk eksisterer eller virker.

Kontohaver er selv ansvarlig for at oplyse et korrekt IBAN-nummer, og du bør ikke godtage oplysninger fra andre end kontohaver selv eller dennes bankforbindelse.

Du bør heller ikke selv prøve at sammensætte et IBAN, da dette kan give et forkert eller mangelfuldt IBAN-nummer, og kan forsinke eller forhindre betalingens gennemførelse.

Ellers google ordet IBAN

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-01-12 23:40
Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 310 point
Dato : 16-01-12 23:42

This is a valid IBAN.

IBAN: DE25217500000000144010

BIC: NOLADE21NOS (24837 Schleswig)

Bank: Nord-Ostsee Sparkasse

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-01-12 23:43

IBAN nummeret er oplyst af konto haverne.

Og på deres regninger står der en mindre historie - ikke for børn - om deres navn - adresse og alle deres fortræffeligheder - ud i at hjælpe mennesker ... der har behov derfor.

Problemet er bare, at HVER gang jeg skriver modtager ... oplyses der ... at der er noget som ikke er korrekt i modtager navnet.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-01-12 23:46

Hvor spændende severino.

BIC er præcis min regning ...

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 17-01-12 00:01

Tak for svaret severino.

Så fik jeg overført pengene ... små 500 EURO

Løsningen var, at jeg skulle skrive bankens navn i modtager, og ikke navnet på dem, som havde udført gerningen.

Jeg var ellers lige ved at tro, at det var nemmere, at jeg kørte de 600 km. EN gang mere, for at få mine regninger ud af verden.

Tak for hjælpen.

Hygge fra vedikkealt ...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-01-12 00:02

Citat
Og på deres regninger står der en mindre historie - ikke for børn - om deres navn - adresse og alle deres fortræffeligheder - ud i at hjælpe mennesker ... der har behov derfor.

Problemet er bare, at HVER gang jeg skriver modtager ... oplyses der ... at der er noget som ikke er korrekt i modtager navnet.

Snif-snif ?

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 17-01-12 00:04

Hvad vil du vide LuffeA ....

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 18-01-12 10:14

# LuffeA

Hvad skal jeg forstå med dit ... Snif-snif ? ....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-01-12 15:00

Måske er han "junkie" og sniffer! ???

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 18-01-12 22:54

Bare sådan en lidt sjov "kommentar" ...