/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
der skiftes ip når der logges på ???????
Fra : nmb22510
Vist : 815 gange
100 point
Dato : 16-01-12 19:28

Får fejl når jeg logger ind med digital signatur
Får denne fejlmeddelse, der skiftes IP ved log ind
Hvad gør man så lige her
Erik
http://www.pre.dk/Error.html

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-01-12 19:35

Hvilken internetudbyder har du?

Kommentar
Fra : nmb22510

Dato : 16-01-12 19:38
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-01-12 19:43

Det er da ikke din internetydbyder? Det er et hostcenter, altså til hjemmesider, e-mails og domæner. En internetudbyder kan være TDC, stofa osv osv.

Kommentar
Fra : nmb22510

Dato : 16-01-12 19:46

OK, det er tdc

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-01-12 19:51

Min umiddelbare tanke er at der er en fejl på din forbindelse, prøv og tag strømmen fra din router i 1 minutstid og så tænd den igen. og prøv så at log ind med digital signatur.

Kommentar
Fra : nmb22510

Dato : 16-01-12 20:04

Ok det må jeg gøre når jeg kommer på arbejde i morgen
tak for dinne input.
vender tilbage.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-01-12 20:06

for det er vel ikke sådan at du er logget ind med en anden computer samtidig?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-12 20:09

..eller skift din IP 'manuelt' med denne lille batch-fil:
Kode
cls
@echo off
ipconfig /release
pause
cls
ipconfig /renew
pause
cls
ipconfig /all|more
pause
cls

..frø du logger på din digitale signatur.
Gem ovenstående kode som en tekstfil (eks. nyip.bat) og kør den fra en command shell.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-12 20:10

Jeg vil lige råde dig til at slette det upload du har lavet....

Dine PERSONLIGE data KAN læses.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-01-12 20:11

Citat
for det er vel ikke sådan at du er logget ind med en anden computer samtidig?

Det er jo helt sikkert også en mulighed, den tænkte jeg slet ikke på.

Kommentar
Fra : nmb22510

Dato : 17-01-12 07:09

1. genstart router ingen resultat
2. skift ip ingen resultat
3. Ikke logget på med anden maskine

Mystiken breder sig

Har været logget ind.

Det må være lige når jeg trykker ok når jeg har indtastet mit password.

Citat: Den fremmede, er den ven du endnu ikke har mødt. :Sven Auken:

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-01-12 12:17

Er du sikker på at du har TDC som internet udbyder? Når man søger på de to IP-adresser så er udbyderen CyberCity. Hvis du kun prøver og logge på fra samme sted og det kun er dig der kan logge ind, så synes jeg du skal kontakte din udbyder og høre dem om de kan se hvorfor du får ny IP.

Hvis de ikke kan se noget så kan du evt. prøve og logge ind på en anden computer et helt andet sted.

Kommentar
Fra : nmb22510

Dato : 17-01-12 14:03

Jeg ved ikke om vi har en dynamisk ip eller om den er statisk?
Her på jobbet.
Men udbyder er telenor, har jeg lige konstateret.

Jeg prøver at tage signaturen med hjem.
Så ser vi hvad der sker.
Hjemme har jeg tdc

Kommentar
Fra : nmb22510

Dato : 18-01-12 06:43

Det virker hjemme på den private pc

Så jeg må finde ud af hvad jeg så gør.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-12 09:30

Kunne det tænkes at firmaet benytter en proxy server?

Jeg mener at have læst, at dette kan give problemer. En proxy skifter jo netop IP adressen.

Noget helt andet er, at der jo så også er andre personer i firmaet (IT-staben) der kan aflæse dine login oplysninger til Netbank via proxy serverens session log. Ikke noget jeg ville bryde mig om uagtet, hvor meget jeg ellers stoler på mine kolega'er!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nmb22510

Dato : 23-01-12 11:41

Så var den der.
Følgende problem
vi har to router til adgang ud af huset
den skifter mellem dem.
Så nu har vi sat den maskine der skal bruge digital signatur op til en fast ip og at den kun skal bruge én bestemt af disse to router.

HMM hvem skal nu have point ?

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 50 point
Dato : 21-05-12 16:39

Det er lige meget hvem der får pointene, bare spørgsmålet bliver lukket.

Godkendelse af svar
Fra : nmb22510

Dato : 22-05-12 18:48

Tak for svaret webnoob.