/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
At lyve sig til magten
Fra : PeterTheisen
Vist : 532 gange
10 point
Dato : 16-01-12 17:45

Til alle jer, der stemte på venstrefløjen ved sidste folketingsvalg, hvordan har I det med at have løjet jer til magten?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-01-12 17:53

Jeg har ikke løjet. Det er kun Fjog der har løget som en hest kan rende da han var statsminister.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-01-12 18:40

Kom så med forklaringen, vagnr.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-01-12 18:50

Til alle jer, der stemte på højrefløjen ved forrigr folketingsvalg, hvordan har I det med at have løjet jer til magten?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-01-12 18:51

forrigr=forrige

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 16-01-12 18:55

granner01, er det ikke at lyve at lade hele folketingsvalget dreje sig om efterlønnens afskaffelse eller ej, hvorefter man trykker på den grønne knap i folketingssalen, selvom man lovede at trykke på den røde knap?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-01-12 19:19

De har ikke gjort andet end den blå fløj gjorde da de blev valgt. Og nu er jeg så gammel at jeg kan huske at sådan har det stort set altid været ved valgene. De har altid løjet også den gang der ikke var røde og blå partier.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 16-01-12 19:28

Var graden af højrefløjens løgne lige så slem som venstrefløjens? Har Liberal Alliance løjet vælgerne lige op i ansigtet?

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 10 point
Dato : 16-01-12 19:35

Man har jo vidst i et helt år at efterlønnen var død, spørgsmålet er hvordan den skal afvikles.
Jeg tror nærmere de røde hentede stemmer på kontanthjælpsloftet.

Desværre kan deres stemmekvæg.....arbejderne, ikke se at de røde er erhvervsfjendske, hvilket koster arbejdspladser i år, vi skal vel 30-40 år tilbage for at finde en arbejdervenlig S-regering.

Det gør det jo ikke spor bedre at ervhervsministeren er tidligere Moskva-lønnet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-01-12 19:44

Vi mangler ordentlige politikere, men dem der sidder der er et produkt af vores samfund. Og hvordan synes du så lige vores samfund er nu?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-12 19:52

PeterTheisen ->
Citat
hvordan har I det...?

Vel præcis som de borgerlige, som for 10 år siden lod sig forløje af floskler som:

ad. 1) Væk med smagsdommere, samt 'overflødige' råd og nævn.

Løgn og Latin. Aldrig er der blevet oprettet flere af slagsen!

ad. 2) Vi kan først hjælpe de fattige, når der er økonomisk råderum.

Fis i en hornlygte: Det var de RIGE som fik en 'kontant' hjælp ..i form af skattelettelser!

osv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-12 20:01

Forresten:

Ka' vi ik' li'så godt afskaffe al form for pension, nu medens vi ér igang, og lade folk i arbejde forsætte dermed, til de 'naturligt' kommer af dage?

Således er jeg sikker på, at vi kan financiere ungdoms-arbejdsløsheden !

Det ER sgu da: Knold & Tot; at lade de unge stå tilbage uden job, fordi man udfaser/afskaffer tilbagetrædelses reformerne og udskyder folke-pensionsalderen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-01-12 20:24

Citat
Ka' vi ik' li'så godt afskaffe al form for pension, nu medens vi ér igang

Det er de helt unge inde på, men som sædvanlig er de jo ikke vokset fra mors kødgryder og er samtidig selv afhængig af støtten de får i form af skole og SU.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-12 20:26

ÆRLIGE politikere findes IKKE.....

Det er da derfor de har "rådgivere" og "spindoktorer"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-01-12 20:38

Det eneste der kan hjælpe komkurrencen er at danskerne går ned i løn. Men det kan man ikke sige højt, for det er ikke god politik.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-12 20:51

granner01 ->

Næeh... gå ned i løn?

Hvorfor ikke fyre ALLE med ufaglært arbejde? ..nu da den offentlige debat handler om:

Man skal da ARBEJDE for kontanthjælpen. Eks.: De unge skal sendes ud, at vaske trapper.

Hva' så med de mennesker som rent faktisk lever deraf? Tjaeh... de ska' så fyres !
..og på kontanthjælp!

....endnu en: Knold & Tot løsning

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 16-01-12 21:01

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 16-01-12 21:21

Det gør det jo ikke spor bedre at ervhervsministeren er tidligere Moskva-lønnet

Hvilken forskel gørdet???

Pims