/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
KTAS - Roarsvej 26 1916
Fra : molly0101
Vist : 823 gange
300 point
Dato : 16-01-12 11:09

Min tipoldemor var i en årrække ansat som overtelefonistinde i KTAS og boede Roarsvej 26 i en bolig der tilhørte telefonselskabet. I 1916 bliver denne telefoncentral flyttet til Rolfsgade 37, men min tip... flytter åbenbart ikke med. Jeg kan ikke finde hende i folketællingen der. Hun er på dette tidspunkt 66 år gammel og formentligt gået på pension, men hvor flyttede hun hen?
Er der nogen der har nogle gamle telefonbøger/Krak eller lign. liggende, eller har mulighed for at se dem evt på bibliotek eller arkiverne, så vil jeg blive meget glad. Min tip... hed Caroline Hansine Petersen, og der kan være en mulighed for at hun er flyttet mod Charlottenlund, da hun og hendes søn tidligere har boet der.

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 310 point
Dato : 16-01-12 11:26
Kommentar
Fra : molly0101

Dato : 16-01-12 12:44

Hej. Jeg fandt selv svar på spørgsmålet. Hun flyttede til Strandboulevard 33, og blev i 1920 begravet ved siden af hendes mand på Præstø kirkegård.

Godkendelse af svar
Fra : molly0101

Dato : 16-01-12 12:49

Hej modersvilje.
Jeg fandt hende selv på Præstø. Jeg havde set efter hende i politiets registerblade, men fandt hende ikke.
Jeg takker for din hjælp og accepterer dit svar. Tusind tak.
Mvh Molly 0101

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-01-12 12:50

men modersvilje fandt det først, se ovenfor...

Kommentar
Fra : molly0101

Dato : 16-01-12 12:56

Ja, det så jeg bagefter, og har tildelt hende pointene for hendes hurtige svar.
Mvh Molly 0101