/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Auto opdatering på Windows Mediaplayer
Fra : erling_l
Vist : 405 gange
150 point
Dato : 15-01-12 12:46

Jeg er ved at smide min CD samling på netværksdisk. Jeg ripper CD'erne i wav (uncompressed) format og beder reelt bare Windows Mediaplayer om at gøre det automatisk

MEN..... Nogle af mine CD'er er dobbelte (eller mere) - og ved de fleste af disse, går CD 1 fint ind - men mediaplayer gemmer data fra denne, så når jeg smider disk 2 i, kommer oplysningerne fra disk 1 - og jeg kan ikke kopiere til harddisken, fordi det "allerede er gjort". Jeg har altså i al sin enkelthed brug for, at den glemmer disk 1 og i stedet altid opdaterer med aktuelle oplysninger fra disk 2 ... hvor svært kan det være :(

Åbentbart svært - jeg kan i alt fald ikke lige finde et sted, hvor man krydser en boks af.

Hjælp ....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-01-12 13:15

Tror ikke du kan, da der helt sikkert er samme meta data på begge diske
og derfor opdateres som en og samme

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-01-12 23:05

Prøv at smid begge skiver i en en mappe??
SÅ kan det være den bliver opdateret som du vil

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 17-01-12 06:48

Problemet er, at den ikke engang opdaterer de enkelte numre, så titlerne ville bare ligge dobbelt derinde.

Jeg har fundet ud af, at man kan finde alternativer på nettet ved højreklik på CD-skiven - og det ER faktisk lykkes mig at finde nogle enkelte korrekte.

For de flestes vedkommende har jeg dog måttet finde alternativ på nettet og vælge "rediger" til disse. Så kan jeg manuelt indtaste alle numre og kunstnere. Fan... til bøvl

Jeg lader spørgsmålet stå lidt endnu, hvis nogen har en smart løsning