/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
mpeg4 mpeg6
Fra : goebbels
Vist : 719 gange
200 point
Dato : 14-01-12 17:27

Jeg skal ud og købe et nyt tv nu og har nedenstående spørgsmål?

1. Skal man ikke sørger for at der er mpeg6 tuner i så det er kompatibelt efter 2016 eller findes der kun tv med mpeg4?
N.B. Jeg skal IKKE kunne se tv2 men bare de almindeligde digitale gratiskanaler

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-01-12 18:00

mpeg4 er den standart der pt er og nej

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-12 18:32

Citat
Skal man ikke sørger for at der er mpeg6 tuner i

Hvor vil du dog købe det

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 15-01-12 00:13

Havde samme tanke omkring mpeg1024 i år 2316....

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 200 point
Dato : 15-01-12 00:31

Citat
1. Skal man ikke sørger for at der er mpeg6 tuner i så det er kompatibelt efter 2016 eller findes der kun tv med mpeg4?

Så får du ingen Tv.
Det nyeste TV er med mpeg4-T2, som nogle få tvstationer begynder at sende i fra ca. april 2012,
så hvis du køber sådaqn et TV så er du dækket ind langt ud i fremtiden

Kommentar
Fra : lham

Dato : 15-01-12 08:11

Hejdu58

" Det nyeste TV er med mpeg4-T2, som nogle få tvstationer begynder at sende i fra ca. april 2012,
så hvis du køber sådaqn et TV så er du dækket ind langt ud i fremtiden "

Det blev der også sagt da Mpeg-2 blev indført . Få år efter kunne udstyr til flere tusinde kr skrottes -pokker stå i politikere der ikke har en pind forstand på teknik.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-01-12 09:39

Se det fra den lyse (og dyre) side, Der sker noget med samfundsøkonomien når hele befolkningen skal købe nyt TV/boks. Forretningerne overlever.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 15-01-12 11:07

Citat
N.B. Jeg skal IKKE kunne se tv2 men bare de almindeligde digitale gratiskanaler

Så har du ikke brug for mere end et billig mpg4 HD-ready 50Hz TV, så er det heller ikke så dyrt/atort tab at skifte det ud, når teknikken udvikler sig.

Citat
Det blev der også sagt da Mpeg-2 blev indført . Få år efter kunne udstyr til flere tusinde kr skrottes -pokker stå i politikere der ikke har en pind forstand på teknik.

NEJ, men hvor mange har det, de har heller ikke forstand på biler, men der kommer da nye motorveje, efterhånden som der kommer flere biler på vejene. Og da der kommer flere TV kanaler, er der ikke plads længer med/på den gamle teknik/motorvej. Så der for den nye teknik.

Godkendelse af svar
Fra : goebbels

Dato : 18-01-12 16:46

Tak for et godt og sobert svar Hejdu58.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 18-01-12 17:00

Selv tak goebbels