/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Brænd Image til Dvd+r dl på mac?
Fra : findus10
Vist : 526 gange
80 point
Dato : 14-01-12 15:13

Jeg har en iso fil som jeg gerne vil have brændt "udpakket" ned på en Dvd+r Dl, har prøvet burn men den bliver ved med at lave fejl i forberedelsen af brændingen. Har også prøvet Diskværktøjet men der laver den fejl i brændingen efter 1-2%.
Nogle forslag til hvordan jeg får brændt det ned?

På forhånd tak

Findus10

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-12 15:27

Og du er sikker på din brænder kan brænde dual layer ?????

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-01-12 16:33

Hvis brænderen og mediet er rigtigt så kan det være at du brænder for hurtigt.

Det sikke er ikke at brænde med mere end ca. halv hastighed af hvad brænder og mediefabrikal lover at man kan.

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 14-01-12 18:25

Hvis du ønsker at modtage mere og bedre hjælp med dette problem vil du med stor fordel kunne uddybe dit spørgsmål med lidt mere præcise baggrundsinformationer.
Hvad er det for en konfiguration du arbejder på? Både OS version og hardware sammensætning kan være af afgørende betydning i dette spørgsmål. Og uden at du deler disse informationer tror jeg ikke du vil få meget hjælp.

Iøvrigt : hvorfor skal det være en DVD+, kunne du ikke lige så godt have brugt DVD-, eller er der en særlig grund til at du vælger dette format?

Generelt vil jeg anbefale at brug Toast Titanium fra Roxy til denne type af opgave, men det er selvfølgelig en forudsætning at du råder over den nødvendige hardware og et passende OS.

http://www.roxio.com/enu/products/toast/default.html?rTrack=m_pro_toast

Du kan undersøge hvilke formater din Mac understøtter på denne måde:
Klik på æblet øverst til venstre på skærmen og vælg 'Om denne Mac' fra menuen og klik så på 'Flere oplysninger' i det vindue der åbnes, (hvis du bruger Lion: klik derefter på 'systemrapport') og vælg 'Diskbrænding' fra oversigten under 'Hardware'.