/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Netværksharddisk på Sonos
Fra : erling_l
Vist : 2435 gange
300 point
Dato : 13-01-12 01:37

Har lige investeret i Sonos i mit hus. Det er generelt utroligt enkelt at sætte op – men jeg kan simpelthen ikke få min netværksharddisk på Sonos

For at skitsere, hvordan mit netværk hænger sammen; En trådløs router med 4 udgange, hvor den ene er kablet ind til min netværksharddisk, og yderligere et kabel går ind på et kontor, hvor den går i en Sonos bridge og derfra i et access point

Generelt fungerer det hele sammen – men jeg kan simpelthen ikke finde min netværksharddisk på Sonos. Uanset om jeg netværksmæssigt et kobler på via mit modem eller via mit access point, kan jeg se harddisken i min stifinder

Hvis jeg går ind i opsætningsguide (på Sonos),
tilføj musik fra mapper, der i øjeblikket er delt på mit netværk,
gennemse

Vises netværksdisken ikke

Hvis jeg så højreklikker på ”netværk” og ”tilføj netværksdrev” , kan jeg se drevet – men ikke installere det, da det allerede er gjort.

Hvordan får jeg tilføjet harddisken til mit netværk?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-01-12 03:49

Prøv at luk for din firewall, har selv problemet, når min firewall ikke er Windows egen.
Det gælder kun ved opsætningen, ellers kører det som det skal.
Samt jeg bliver nødt til at bruge Google Crome i visse tilfælde,
Windows IE brokker sig i en uendelighed

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-01-12 12:50

Har du kigget på om du bruger det samme IP-range, har du sikret dig at din netværksharddisk ikke har en fast IP-adresse?

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 13-01-12 14:18

Nomore: Jeg kan jo faktisk godt læse / skrive fra PC, ligesom Sonos kører. Mener du, at der er en yderligere firewall - f.eks. mellem Sonos og Harddisk? Og hvor finder man så sådan en?

webnob : Jeg ved faktisk ikke, om netværksharddisken har fast IP - men det tror jeg (det har min printer også, og den virker da fint). Jeg har reelt ikke rigtigt sat andet op en at knalde disken i og sætte harddisk til - så kørte det perfekt - bare ikke overfor sonos

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-01-12 14:27

Hvad bruger du sonos til?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-01-12 19:42

Citat
Nomore: Jeg kan jo faktisk godt læse / skrive fra PC, ligesom Sonos kører. Mener du, at der er en yderligere firewall - f.eks. mellem Sonos og Harddisk? Og hvor finder man så sådan en?

Kan du også komme ind på din netværksharddisk?
gennem IE, eller snakker vi om andet end en NAS server = netdisk
Citat
firewall - f.eks. mellem Sonos og Harddisk? Og hvor finder man så sådan en

Ved det faktisk ikke, medmindre det som skrevet er en NAS
der kan du konfigurere den gennem ```? Google Crome?
Med diverse login´s - sidder nemlig selv og har samme problemer PT
Hvis du ikke kan komme til den gennem Windows IE
Og så skal den selvfølgelig sættes op til dit behov/ forbindelser.
-----
Findes der ikke noget software (til din disk), der kan hjælpe dig på vej.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-01-12 19:43

BTW:
Har du prøvet at NULSTILLE din net-disk.

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 300 point
Dato : 13-01-12 20:09

NB:
Min skal køres 2 gange gennem install, for at få alle funktioner (extras/brugere osv) med.
Men det lyder mærkeligt, at du kan se den
Citat
simpelthen ikke finde min netværksharddisk på Sonos.

Det er altså din disk der skal finde Sonos?
Ikke omvendt......

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 14-01-12 14:26

1) Jeg bruger sonos til at streame musik rundt i huset.
2) Jeg kan faktisk accesse harddisk fra IE på http://mybooklive/UI/# . Der kan jeg dog ikke se sangene, men i stedet komme ind i indstillinger. Hvis jeg er på stifinder, kan jeg se harddisken under afsnittet "computer", hvor jeg kan komme ind i de forskellige direktorater. Underligt egentligt at den vises under "computer" men ikke under "netværk". Det er formentlig der, fejlen ligger.
3) Den har IP 192.168.1.111, og har sat sig selv op til DHCP (ikke statisk)
4) Jeg har software til disken - og har kørt det. Og muligvis kunne det hjælpe - hvis jeg vidste, hvad jeg skulle kigge efter
5) Nej - prøver efter dette, om jeg kan finde en nulstillingsfunktion
6) Nej, det er naturligvis Sonos, der skal se min harddisk. Skulle jo gerne kunne hente min musik

Godkendelse af svar
Fra : erling_l

Dato : 14-01-12 16:50

Jeg studsede godt nok over, at en harddisk, som sætter sig selv op, ikke "tager det sidste med" - I alt fald må jeg konstatere, at en opdate af firmware gjorde, at den pludselig var der - så håber jeg bare, at det holder :)
Tak for svaret nomore.