/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Brugt møbelsalg ?
Fra : LuffeA
Vist : 753 gange
100 point
Dato : 12-01-12 00:09

Jeg vil gerne af med et design spisebord, aner ikke hvad det har kostet, men jeg har fået det af min tidligere direktør som brugte en hulens masse penge, blot det var design hvad der ikke altid hang sammen med brugbarheden

Ø 120, med håndlavede fliser og bruneloxeret stjernefod, vejer ca 50 kg

Jeg har luret lidt på lauritz.com, men det ser lidt nedslående ud idet designmøbler kun giver bud på 1/3-1/4 af vurderingsprisen ....... krisen ?????
Desuden skal effekter afleveres i nærmeste showrom, man kan såvidt jeg ser ikke beholde det hjemme og kan blive nødt til afhente det igen hvis budene bliver for små, hvad der for mig ville koste 2 x vognmand.

Jeg er forsåvidt ikke ude på at få mere end budene, skal blot have dækket prisen for noget nyt til mig, men findes der steder som er lidt anderledes end dba eller Gul hvor man kan få henvendelser fra seriøse købere uden at blive bøffet for penge eller andet fusk ??

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 12-01-12 10:31

Hej LuffeA.
Ja det er nok ikke det nemmeste tidspunkt at komme af med sit guld

Jeg vil foreslå DBA eller Gul og Gratis.

Hvis du ønsker det vurderet. er der stadig mulighed for at tager det under armen, og køre det ind til Lauritz. de gør det gratis....

Held og lykke med salget.

R

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-01-12 10:55

Jeg har solgt designermøbler på Lauritz.dk, Wegnér, og de fik en mindstepris. Men de holdt nu prisen så det blev ikke et problem.

http://www.lauritz.com/Default.aspx?LanguageId=1

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-01-12 11:02

Citat
Hvis du ønsker det vurderet

Ja, jeg har set at de kan gøre det bare man sender et billede
Men 50 kg under armen......det skal altså skilles ad og ned ad trappe fra 2.sal

Det har været skilt og flyttet 3-4 gange, næste gang bliver sgu når nogen afhenter det

Kommentar
Fra : alka

Dato : 12-01-12 11:08

Jeg har solgt mange ting inde på Gul og DBA og har aldrig oplevet problemer i den anledning.

Det kan da ske, at nogen byder en stærk underpris - har jeg set hos andre annoncører. Det har Jeg aldrig selv oplevet det, da jeg altid skriver "Fast pris - Ingen byttehandel"!

... men en realistisk pris, er også det mest serriøse at sætte på tingene.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-01-12 11:10

Du kan også få en online vurdering hos Bruun Rasmussen

http://www.bruun-rasmussen.dk/vfs/static/valuation/online/index.html

Ved du hvem, der har designet bordet?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-01-12 12:49

Citat
Ved du hvem, der har designet bordet?

Nej, der er hverken numre eller mærkater.
En af fliserne er signeret, det er dog komplet umuligt at læse signaturen, jeg har prøvet alle mulige navne udfra bogstaverne.

Nå, det står i et hjørne med habengut ovenpå og nedenunder, må se at få det ryddet og tage et billede.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 12-01-12 13:53

fordel ved DBA og guloggratis, er at de har ingen gebyre...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-01-12 14:13

Ulempen ved at sælge noget via DBA eller Guloggratis er at sælger kan taget så grundigt ved "næsen"

Der er mange professionelle, der køber div. ting velvidende at det er meget mere værd, en salgsprisen.

LuffeA, hvis du mener, dit bord er noget værd, så få det vurderet før du sælger, hvis du vil bruge DBA eller lignende.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 12-01-12 14:19

ans: du har helt ret. som jeg skrev tidligere, få det prisbestemt, og så sælge det gennem dba / g&g..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-01-12 01:40

Citat
Ulempen ved at sælge noget via DBA eller Guloggratis er at sælger kan taget så grundigt ved "næsen"

Der er jeg jo næsten sikret i og med bordet kun kan afhentes, jeg kan så bede køber enten at ryste op kontant eller at have sit net-id med så jeg kan overvære at han foretager overførsel via min PC.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-01-12 11:55

LuffeA, jeg tænkte nu mere på, om du får solgt til den rigtige pris.

Tog det som en selvfølge, at du kun ville tage imod kontanter.

God weekend ... og så er det fredag den 13.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-01-12 12:58

Citat
LuffeA, jeg tænkte nu mere på, om du får solgt til den rigtige pris.

Jeg skal bare af med det så jeg kan købe det sæt jeg har forelsket mig i, men selvfølgelig gerne mere hvis ?
Shh....kommunen må ikke vide det.

Desuden er det svært at finde stole der passer til bordet......eller også er det mig der ikke kan li`stolene der passer

Kender jeg min direktør ret har han ikke givet under 10.000, han var den type der købte rødvin i Magasin selv om han kunne købe den samme i Aldi for 1/3

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-01-12 20:55

Ringer det hos nogen ?
http://peecee.dk/upload/view/347551

Man skal have en noget speciel stil for at passe det ind, men det kunne bruges i en havestue.

Samtidig med at jeg fik det bord fik en kollega et andet magen til, han stillede det ude i vind og vejr hvor pladen så bulede op..............han burde blive skudt ved daggry over den vandalisme

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-01-12 21:42

For hevlede !!!

Nu ser jeg inde hos Bruun-Rasmussen at et lignende er kommet op på 10.000
http://www.bruun-rasmussen.dk/search.do?pg=3&iid=300444243&cid=55537&mode=detail

Godt nok er det Bjørn Wiinblad, hvilket mit ikke er, men alligevel

Er der den slags købere på dba ????

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 24-01-12 10:21

DBA og guld og gratis. er nok 50% købere. altså de vil havedet til den halve pris.
Når det er sådan et bord. vil jeg klart tage det til lauritz.com.
Du skal måske køre lidt, men du har altså også mulighed for at tage nogle billeder af det, og sende til dem. du skal tage kontakte til dem, evt. på tlf. og så fortælle hvilket bord du har, og du ønsker at sælge det, og gerne vil sende billeder.. og er det så meget værd som det andet så vil du jo nok gerne køre en tur med det for at få det solgt lol.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-01-12 12:09

Citat
og er det så meget værd som det andet så vil du jo nok gerne køre en tur med det for at få det solgt lol.

Jeg har lige fået en vurdering fra Lauritz........1500 kr

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-01-12 21:28

Har du også fået det vurderet hos Bruun Rasmussen?

http://www.bruun-rasmussen.dk/vfs/static/valuation/online/index.html

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-01-12 02:09

Citat
Har du også fået det vurderet hos Bruun Rasmussen?

Afventer, ifølge hjemmesiden tager det 1-2 uger.