/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Sært puch maxi k problem?
Fra : kbnx
Vist : 752 gange
20 point
Dato : 11-01-12 21:54

Hej folkens.

Jeg ordnede her den anden dag min maxi, da jeg i længere tid havde kørt med en løs udstødning, og havde tabt en støttebolt(dumt!). Jeg skiftede pakninger, og samlede lortet igen med nye støttebolte og møtrikker. Da jeg så kommer ud og kører på den, og bremser med bagbremsen sker det uheldige, at(jeg havde haft baghjulet af, for at kunne skift udstødningsophæng) jeg ikke havde monteret den "gaffel" der sætter på bremsepladen, så hele lortet bare rendte med rundt da jeg bremsede. Det trak jo så kablet med rundt, og så var det smadret. Nå, skid hul i det, det er bare et nyt kabel. Det sjove er så, at da jeg starter knallerten morgenen efter for at skulle i skole, ja så vil den pludselig ikke starte som den plejer. jeg står og sparker løs, og ender med at give den choker, som jeg aldrig normalt behøver at bruge, og får da også gang i den. Dog kører den i enormt højt tomgang. Eller rettere sagt, så er det som om den pludselig får halv gas hele tiden. Det vil sige at når jeg holder i et lyskryds, så bliver der givet gas og koblingen filer løs og lugter. Det mærkelige er, at mit gaskabel er helt løst. har også have åbnet kaburatoren for at se der ikke sad noget i klemme. intet. ved ikke lige hvorfor den pludselig har besluttet sig for at gøre dette, men det er meget træls. den er svær at få igang, men når den så kommer igang, er der da også bare gas på. kan sgu næsten ikke bremse lortet.
Nogen der har et forslag til hvad faen der er sket her? Jeg har jo ikke haft motoren åben.

Et lille bi-spørgsmål - hvordan indstilles koblingen? , den tager nemlig normalt rigtig mange omdrejninger og skal godt op i fart før den virkelig tager fat, det lyder nærmest som om den skifter gear - har fået fortalt det bare er svingkoblingen der lige skal indstilles.

Håber der sidder et par kloge hoveder derude :)

Kommentar
Fra : alka

Dato : 12-01-12 11:23

Som jeg husker det, så går kablerne gennem stellet (?). Der er så sket det, at bremsekablet har rykket gaskablet - i stykker? Måske rykket i toppen af karburatoren? Koblingen kan jeg ikke huske noget om.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-01-12 04:24

Citat
koblingen filer løs og lugter

Mig bekendt har Maxi ikke tørkopling
så lugten må være noget andet der ´brænder´ måske din udstødning
hvis den har været utæt og den så får pakning, eller SOD der skal brændes af.
Koplingen er ikke bare lige sådan at justere på,
den står som den skal fra fabrikken af, men du kan sikker stramme/slappe fjedrene
men ikke noget man normalt skal lege med, da de kan springe af
og så er helvedet løs i motorhuset
samt koplingen tager altid først ordentlig fat ved høje omdrejninger,
har aldrig prøvet en der ikke gør det,
BORTSET fra dem tilbage i 70rne, der kunne man trække i et greb (starter grebet)
og den tog ved øjeblikkeligt, men det var ikke særlig sundt for motoren