/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Kan man det?
Fra : JoyLip
Vist : 746 gange
200 point
Dato : 11-01-12 12:36

Kan man få den printer der fungerer med en stationær pc til at fungere med sin bærbar? og hvordan gør man det?

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 11-01-12 13:01

JA, men det kommer jo an på hvad du har af porte på din bærebar, og hvad brinteren et til af porte, hvis printeren er til USB så skal den bare sættes i dit USB stik og driver til printeren skal være instaleret på din bærebar.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-01-12 13:04

Med næsten alle printere kan man få dem delt over det interne netværk.

Fortæl om din bærbare kan komme på net og hvordan det foregår.

Man skal også kende styresystem for både den stationære og den bærbare før det kan beskrives præcist hvordan.

Der er visse printere bl HPs med scanner og fax som ikke kan deles , men ellers virker det fint.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-12 13:07

Ja det kan man
Du kan vælge mellem at bruge den som netværksprinter, hvis du har netværk mellem computerne, og lade den stationære være tændt og så printe fra den bærbare, det kaldes en delt printer og du skal på den stationære gå ind i printeregenskaber og vælge at dele printeren, så tilføjer du en printer på den bærbare og vælger en netværks printer, systemet kan måske selv finde printeren på den stationære, eller skal du pege på den, der skal installeres printer driver på den bærbare også.
Eller du kan simpelhen tage kablet ud af den stationære og sætte den til den bærbare og tilbage igen når du vil printe fra den stationære igen

Kommentar
Fra : JoyLip

Dato : 11-01-12 13:19

Jeg har trådløst netværk, og kan gå på nettet med begge PC'er. Jeg tror jeg vil forsøge mig med "en delt printer". Tak foreløbigt for gode svar. Jeg må prøve mig frem, og vender tilbage, når jeg forhåbentlig har fundet ud af det.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-01-12 13:21

Det kan du godt og der er mange måde det kan lade sig gøre på. Hvis det skal være uden at du skal ud og investere i mere jern, så installere du driveren til printeren på din bærbar og så tilsluttere du den med USB-ledningen. Med den løsning skal du flytte ledningen til printeren hver gang du skal printe fra en anden computere end du gjorde sidst.

Der kan være flere muligheder, men da du ikke har oplyst hvilken printer du har så er det svært og forklare dig det.

Kommentar
Fra : JoyLip

Dato : 11-01-12 13:47

Det er en Epson Stylus SX125

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 11-01-12 14:12

Det er lettes for dig at flytte USB kablet over i din bærbar, når du vil printe fra den bærbar

Kommentar
Fra : JoyLip

Dato : 11-01-12 14:42

Det går ikke godt, og jeg kan ikke en gang undskylde det med, at jeg er blondinedum. Når jeg stikker USB kablet i den bærbar, hvad gør jeg så? printeren er jo installeret på den anden pc, og er ikke at finde på den bærbar.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-01-12 14:45

Citat
Det er en Epson Stylus SX 125

Se det hjælp lidt, men ikke så meget for dig. Der er kun mulighed for USB tilslutning på den printer, så som jeg har skrevet tidligere så har du den mulighed at du flytter USB-kablet hver gang du skal printe. Der er dog også den mulighed at du kan dele printeren fra en af de to computere, men det betyder at den computer SKAL være tændt for at den anden computer kan printe og det synes jeg er en besværlig løsning.

Hvis du kan fortælle os hvilken router du har så kan vi finde ud af om der er mulighed for at bruge den som print-server.

Kommentar
Fra : JoyLip

Dato : 11-01-12 14:47

Hvis jeg går ind og vil tilføje en lokal printer, og vil installere en printerdriver, så er den ikke på listen af Epsen printere. Øv

Kommentar
Fra : JoyLip

Dato : 11-01-12 14:49

Men hvad er det jeg skal gøre, efter at have flyttet USB kablet? Det kan jeg ikke regne ud.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-01-12 14:50

Du skal starte med at sørge for at driveren til printeren er installeret inden du tilslutter den.

Kommentar
Fra : JoyLip

Dato : 11-01-12 14:52

Puha. Det tænkte jeg nok. Kan man finde sådan en på nettet?

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 11-01-12 15:11

Citat
Puha. Det tænkte jeg nok. Kan man finde sådan en på nettet?

JA. prøv på epsom hjemmeside, fik du ikke en CD med driver da du købte printeren.

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 200 point
Dato : 11-01-12 15:15
Kommentar
Fra : JoyLip

Dato : 11-01-12 15:28

Jeg beklager at jeg ikke svarer tilbage på responsen så hurtigt. Jeg har pludselig fået et andet og mere irriterende problem. Nemlig at min bærbar pludselig ikke kan komme på nettet. Mærkeligt nok er det ikke det trådløse netværk det er galt med, men derimod serveren den ikke kan identificere. Den stationære fungerer fint, så jeg er lidt i vildrede, og skriver lige nu fra den bærbar, som fungerer med mit mobil bredbånd.

Jeg forsøger at finde en driver, og vender tilbage.

Kommentar
Fra : JoyLip

Dato : 11-01-12 16:09

Det er lykkes mig at installere printeren nu, men jeg må have gjort noget galt undervejs, for når jeg vil udskrive en testside, får jeg beskeden, at der er en kommunikationsfejl *Du kan have valgt den forkerte printer* arrgghh

Nogen der kan oplyse, om det evt er en fejl, at jeg klikkede *ja* til at gøre den til standardprinter?

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 11-01-12 16:27

Citat
Nogen der kan oplyse, om det evt er en fejl, at jeg klikkede *ja* til at gøre den til standardprinter?

Dert er OK at du klikkede ja til standardprinter, prøv lige at genstarte pc med printer tilsluttet

Godkendelse af svar
Fra : JoyLip

Dato : 11-01-12 16:36

Jubiii, nu virker det

Du får pointene Hejdu58, og så laver jeg lige 200 til webnoob, som har været lige så hjælpsom.

Tusind tak begge to.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 11-01-12 16:48

Selv tak JoyLip
Så slap du for at få håret farvet
Citat
og jeg kan ikke en gang undskylde det med, at jeg er blondinedum

Kommentar
Fra : JoyLip

Dato : 11-01-12 23:20

Citat
Så slap du for at få håret farvet