/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Søgefelt virker ikke mere i win 7
Fra : EA_HS
Vist : 1122 gange
300 point
Dato : 10-01-12 21:50

På min windows 7 home computer, er der et søgefelt (søg i alle programmer og filer)
som fremkommer ved klik på start-ikonet,
det plejer at kunne finde alt hvad der ligger på computeren, ved at skrive dele af, eller hele navnet,

nu er det holdt op med at virke,.. eller kan kun finde meget lidt,
samtidig er Windows Media Player, begyndt at sluge en masse power, 90 - 100 % CPU
og ca. 2 GB Ram,... falder dog til nogenlunde normal ved at genstarte,

er der nogen der har et bud på hvad der kan være årsagen, ?

der ser ikke ud til at være noget virus eller malware,
er scannet med Malwarebytes, F-secure onlinescanner og M.S Essentials

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 300 point
Dato : 11-01-12 00:00

Prøv og gå i kontrol panelet og gå ind i indekserings indstillingerne og genopbyg.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-01-12 07:32

Mm,.. det lyder rigtig,..
men synes ikke jeg kan finde indekserings indstillingerne i mit kontrolpanel ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-01-12 13:12

Mon ikke det er fordi dit kontrol panel er opdelt efter kategori?

http://peecee.dk/upload/view/345341
Du skal vælge og opdele kontrol panelet i STORE IKONER og så kan du finde Indekserings- indstillinger.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-01-12 14:53

"STORE IKONER",.... fantastisk forskel,..

Jeg ved ikke om det er det samme i mit kontrolpanel, men det sådan ud,....
http://www.gratisimage.dk/image-0510_4F0D8E00.jpg
her sætter jeg kryds i filerne vises ikke i søgeresultaterne,
det finder den ikke nogen fejl på, så vidt jeg kan se !

men en anden ting er at i mappen system32, er mappen DRVSTORE blå skrift,
inde i den mappe er en ny mappe og endnu to mapper med blå skrift
mener at have læst at det betyd ødelagte filer,... er der noget om det ?
http://www.gratisimage.dk/image-B754_4F0D9305.jpg

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-01-12 14:57

Arg ok, du er kommet ind i indekserings indstillinger, du skal bare lige klikke på avanceret for at komme til og kunne genopbygge.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-01-12 15:11

ok,.. der står det kan tage lang tid,.. så den får lige lov til at køre færdig,
tak for hjælpen indtil videre

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-01-12 21:50

Øv,... det hjalp ikke alligevel, ..

har du andre gode råd,.....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-01-12 22:23

Har du været inde i dine biblioteker og se om der er medtaget mapper i de forskellige?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 13-01-12 14:06

HmNæØh,,,tror squ det er her omkring min IT-intelligens står af,...
jeg kan finde kontrolpanel / indekserings indstillinger, avanceret, og genopbyg (2 gange)
det har så desværre ikke hjulpet,..

så mener du jeg kan gå ind i de forskellige biblioteker og se om der er "medtaget mapper i de forskellige ?"
eller mener du man kan se om de er blevet genopbygget / indekseret,...
kan du 'skære det ud i pap',. jeg forstår ikke hvad det går ud på.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-01-12 14:24

Måske du forstår når du har kigget på den fil jeg har uploadet her.
http://peecee.dk/upload/view/345734

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 13-01-12 15:10

Nææ,... helt ærligt, det må være for viderekommende,

jeg kan godt se de forskellige mapper,.. kan også gøre det samme på min PC,

men
Citat
Start på træk med musen af bruger på "Mappevisning (liste)" i "Egenskaber for Dokumenter"

og
Citat
Slut på træk med musen af bruger på "Dokumenter (C:\Brugere) (listeelement)" i "Egenskaber for Dokumenter"

det er 'russisk' for mig
er det noget der skal gøres mens programmet kører, ? eller hvad er det jeg skal kikke efter - kontrollere,. ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-01-12 19:41

Du skal se bort fra programtrin 4-5-6.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 14-01-12 09:16

prøv at kikke her. der er der måske noget du kan bruge
http://support.microsoft.com/fixit/

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-01-12 11:46

Prøv og gå ind i indekserings indstillinger igen og under rediger og avanceret kan du klikke på Fortag fejlfinding af søgning og indeksering.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 17-01-12 07:53

Citat
Prøv og gå ind i indekserings indstillinger igen og under rediger og avanceret kan du klikke på Fortag fejlfinding af søgning og indeksering.

Jo tak,.. det har jeg (også) prøvet,
den kan åbenbart kun finde hvad der ligger i 'programmer og kontrolpanel' (som det er nu)

hvis der ikke er andre muligheder, ?
må jeg vel vente til engang den skal formateres.
computeren kan da heldigvis bruges som den er,.....

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 13-02-12 07:13

Tak for svaret webnoob.