/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
trådløs router tabe singal!
Fra : DeXx
Vist : 404 gange
100 point
Dato : 10-01-12 21:35

hey alle samme !

jeg har en kæmp problem, vores trådløs router tabe singal.
jeg har en netgear router WNR2000v3. som er ca. 4 mdr gammel for ca. en lille mdr sinde start det helle. for der komme en opdatinge til den og sinde da forsvinde singal fra den så jeg må slukke den helt og tænde det igen og så virker det igen. det kan sker fra en til gang på en dag. og det sker var dag. den er ikke bare en gang om ugen men var dag.
jeg søgt lidt runde i går på google og der læst fandt jeg ud af at jeg skulde skift kanal på den så den kørt på kanal 13 i sted for auto, og tror enlige at det så virker men det har det ikke for nu her efter vi er komme hjemme. så tabe den lige signal igen.
så nu er jeg ved at vær helt på bar bund, ved godt nok ikke snart hvad jeg ellers skal gøre.
jeg skal måske lige sige at router er ny har bytte den så jeg fik en ande af samme mærke men det er stadig det samme og har en da prøve med en router fra asus og den virker helle ikke.

håbe virkeligt at der er noge der kan hjælp mig !

på forhånd tak!

undskylde stæve fejl men er ordblind :) håbe det ikke er helt voullepyk . :)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-01-12 22:45

Det kan være en fejl i opdateringen. Det er set før. Prøv at nulstille din router, for hvis den køre bedre med fabriksindstillingen, så brug den, til der kommer en bedre opdatering.
Sluk for din router - hold knappen i hullet på bagsiden inde med en kuglepen, og sæt så strøm til den igen, medens knappen holdes inde.
Det skulle bringe den tilbage til fabriksindstillingen.

Kommentar
Fra : DeXx

Dato : 10-01-12 22:48

det er prøve men lige så snart den får net igen opdatinge den sig igen. har næsten prøve alt nu. side lige med et progam det anlalyser min forbindels og den sige vi har en RSSI på 44 kan det har når med det at gøre? eller ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-01-12 23:02

Prøv at gå ind i din routers menu, og se hvordan den er sat op i den trådløse del. Det er nok her at du har problemer.

Tilslut din PC med netkabel til din router, og fra din browser kalder du på routerens IP adresse. Adressen varierer fra den ene type af router til den anden, men prøv at bruge et af disse to links:
http://192.168.0.1 eller http://192.168.1.1
Hvis ingen af dem virker, så se lige i brugsanvisningen, hvilken adresse din router bruger.
Her skal du sætte sendestyrken på 1/1 eller Full eller High eller hvad den nu måtte hedde i din router.
Sæt den til at køre AUTO i hastighed. Det er ofte her at det går galt, fordi når der ikke kan køres med den valgte hastighed, så får du time-out og bliver smidt af. Husk at SAVE dine indstillinger!

Kommentar
Fra : DeXx

Dato : 10-01-12 23:07

jeg er ind på den nu. og køre med 150 Mbps kan sætte oppe til 300 men sågår den fra 40 Mhz til 20 mhz? det ved jeg så ikke om der sker så meget ved, har en 30/30 på fibernet og køre på kanal 13 og der er inger i omkringe mig der køre så højt oppe.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-01-12 11:52

Du må forklare om routeren taber forbindelsen til internettet, eller om det er en WIFI forbindelse mellem din computer og routeren som svigter.
Hvis det er det første hjælper et andte kanalnr. ikke.

Kommentar
Fra : DeXx

Dato : 11-01-12 14:33

det er tabe mellem pc og router.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-01-12 16:31

Lad være at bøwle med det. Du har stadig garanti på din router, så bare tilbage og bytte den.

Kommentar
Fra : DeXx

Dato : 11-01-12 16:33

det er jo det jeg har prøve. og det er stadig det samme. har prøve med 2 af den samme router men det gør det samme.. :(

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-01-12 16:44

Jamen så må du sige, at du gerne vil prøve et andet mærke, da dine erfarringer med den du har, er for dårlige.

Kommentar
Fra : DeXx

Dato : 11-01-12 19:00

ja.. med der er bare det han har vær ud og sætte 50 oppe af dem. og der er inge der har samme problem som mig. :) og har får den bytte til en ny en gang og det gør det samme ! :)