/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Trådløs modem fra Telenor....
Fra : axelbjarne
Vist : 812 gange
100 point
Dato : 10-01-12 18:34

Jeg havde fejl på mit modem til Telenor, troede jeg, men det viste så, at der var faldet en ledning ud fra Svitch'en - men den flinke medarbejder jeg talte med, ville sende mig et trådløs modem, da mit gamle var fra 2007. Men jeg har jo ikke tråløs netværkskort i min computer, kan jeg så overhovedet bruge det...??????????

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-01-12 18:45

Jeg går ud fra at det er et DSL modem (til telefonledning) du skriver om, og at selve modemmet ikke er trådløst .
Hvis dert er rigtigt er den trådløse funktion bare en ekstra facilitet, som du ikke behøver at udnytte.

Det er også bedre med en netværksledning til computeren fra modemmet.

Enten skal du slå den trådløse funktion fra eller også skal du sørge for at den er krypteret, ikke bare med Telenors standardkode. Ellers risikeret du at vildt fremmede bruger din internetforbindelse til noget snavs- børneporno mv. - som vil blive sporet til din addresse.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 10-01-12 18:48

Ja, det er et DSL modem til telefonledning, men jeg har så læst på internettet, at de også er til ledning, de trådløse modem - men nu kender jeg ikke lige dem fra Telenor.

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 100 point
Dato : 10-01-12 19:34

Jeg fik en modem/router fra Telenor i fredags - som erstatning for en 8 år gammel router/modem - som ikke havde trådløs adgang.

Til den nye router/modem er der stadigvæk 4 tilslutninger til netkabler - udover den nye trådløse funktion. Den kan du sætte de gamle netkabler i. Man kan trykke på en knap på modem/router og slukke den trådløse adgang - hvis man vil.

Jeg havde lidt problemer med tilslutningen af den nye router/modem - fordi jeg forsøgte at tilsluttede mit telefon kabel i "Phone"-stikket. Det virkede da jeg satte telefonstikket i DSL stikket.

Så svaret er med stor sandsynlighed at du godt kan bruge den nye router du får tilsendt.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 10-01-12 19:53

Du kan for omkring 100kr. Få trådløs net

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-01-12 19:56

Telenor ringede til mig og var helt vilde for at sælge mobil forbindelse, 49 kr pr md for 8 mbit.

Naaaj, jeg bor i beton, og vil gerne vente til de går over til det stærkere 800 mHz signal om et år eller to.
Det forudses der allerede problemer med idet man ved at det vil forstyrre det følsomme digitale TV-net, i nogen tilfælde også kabel, men man siger også at det er folks eget problem at få installeret udstyr der beskytter.

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 10-01-12 20:58

Tak for svaret Thomas_Mygind.