/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Trådløs router
Fra : judojoan
Vist : 513 gange
20 point
Dato : 10-01-12 17:21

Jeg har brug for et godt råd om, hvilken trådløs router jeg skal købe.
Der skal kunne kobles 2 pc, PS3 og Wii trådløst. Jeg har i dag Trendnet TEW-672gr, men er lidt defekt, Wlan stikket kan ikke klikkes helt fast.
Er placeret på 1. sal og giver kun 75% dækning i det ene værelse ovenpå samt i stue nedenunder, hvor PS3 er placeret.
Er det måske en ide at købe powerline for at forbedre signal i stue og værelse?
Jeg er ikke en ørn computersprog, så jeg vil utrolig gerne, hvis der er nogen, der kan hjælpe mig på alm. dansk

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 30 point
Dato : 10-01-12 17:42

denne router virker over alt i et hus på 130 kvm. - ogsåude i haven. Har netop købt nyt TV med trådløst net indbygget. Virker også perfekt der!

ASUS RT-N56U Routere

fås her: http://www.pricerunner.dk/pl/168-2664783/Routere/ASUS-RT-N56U-Sammenlign-Priser

Kommentar
Fra : judojoan

Dato : 10-01-12 18:49

Tak skal du have. Næste spørgsmål - huset er ca. 240 kvm. Rækker det stadig?

Godkendelse af svar
Fra : judojoan

Dato : 10-01-12 18:52

Tak for svaret alka. Rækker den også i et hus på 240 kvm, fordelt på 2 plan.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-01-12 22:37

Man vil normalt vælge router ud fra den internet opkbling man har, men må da godt være lidt på forkant.
Ingen af de routere som jeg kender, har andre wlan stik, end det som antennen er skruet fast i. Her skal der ikke klikkes men spændes fast med den omløber der er på antennen/antennekablet.
Så du mener nok at det e WAN eller LAN porten som ikke er helt god mere.

En god router, som jeg kan anbefale, er en D-Link DI-655, som køre Draft-N på den trådløse, og 10/100/1000 Mb på LAN portene. Der er tre antenner, som kan vinkles i forskellige retninger for at dække bedre. Der er USB udgang til printer/ext. harddisk.
Routeren kan automatisk skifte kanal, da den hele tiden vil finde den kanal der er mindst belastet af trafik og støj.
Husk så at ingen forbindelse fra LAN og WLAN kan køre hurtigere end den forbindelse du har ud af huset.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-01-12 08:34

Selv tak judojoan. Jeg har ingen erfaring med den størelse bolig - i to plan.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-01-12 17:12

Jeg kan kun give severino ret i at det er en god router, selv om jeg hælder mest til Trendnet. Men til prisen er det en meget fin router. Så følg du blot severinos råd.