/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Modregning
Fra : sdam
Vist : 1010 gange
200 point
Dato : 10-01-12 11:40

Hvordan er reglerne omkring modregning i hhv. sygedagpenge og førtidspension, når man modtager en løbende pensionsydelse fra en privar forsikring?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-01-12 11:47

Modregning af HVAD

Og af HVEM

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-01-12 11:58

Du mister dine tillæg ved førtidspensionen, alt afhængig af hvor meget du får fra den private forsikring.

Du kan få oplyst grænserne for ekstra indtægt før træk i tillæggene i din kommune

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 10-01-12 17:13

Nu er der jo ligesom ingenting der hedder tillæg ved førtidspension, hvis denne er tilkendt efter 1/1-2003, der får man et fast beløb efter to takster, en for enlige og en for gifte/samlevende, hvor der så også modregnes yderligere hvis samlevers indtægt overstiger et vist beløb.

Sygedagpenge modregnes der ikke i.

Men i førtidspensionen går det ind under reglen om, at der må tjenes ca 67000 om året før det har indvirkning på pensionens størrelse.

https://www.borger.dk/Emner/pension-og-efterloen/pension/folkepension-foertidspension-mm/foertidspension/Sider/foertidspension-ny-ordning.aspx?

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 12-01-12 10:35

Tak for svaret dova.