/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Min kæreste er muslim og alligevel ikke?
Fra : Kirspørgsmål
Vist : 889 gange
20 point
Dato : 09-01-12 22:45

Hej alle.

Jeg har en kæreste som jeg har været sammen med i lidt over et år. Vi er nået en alder og et punkt i livet nu, hvor fremtid, børn og ægteskab er blevet noget vi skal begynde at tage stilling til.
Jeg står desværre bare i en ærgelig situation da min kæreste er musilm. - og alligevel ikke.

Han bér ikke, faster ikke, han fester, spiser bacon (dog ikke andet svinekød) - for mig synes jeg ikke at man så kan kalde sig for muslim. Nu når vi så snakker om børn, vil han ikke have at de skal spise svinekød og han vil ikke have dem døbt. Jeg føler det er en smule farligt det jeg begiver mig ud i, og jeg håber der er nogen der vil kunne give noget meninger om hvad der er bedst at gøre. Jeg kommer fra en meget kristen familie og præst i familien har vi også . Min tætte familie, altså far og mor er ikke så kristne og det er jeg heller ikke selv. Jeg holder jul mm. men det er ikke noget der på nogen måde styre vores hverdag.

Han mener ikke jeg respektere ham og hans familie og kultur, når jeg ikke vil have at der skal være begrænsninger for mine børn!

Håber på nogle svar!

Er et forhold mellem en muslim og kristen holdbart?

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 09-01-12 22:52

Hvis du allerede er i tvivl nu, er det vist bedre at vente med at I får børn sammen til du føler at han helt sikkert er den rette (eller ikke er den rette).

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-01-12 22:57

Han "bøjer" sin tro som han lyster, og vil allerede bestemme over jeres børn, uden du har nogen indflydelse --- ham ville jeg ikke satse en fremtid med

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-01-12 22:57

Citat
Han mener ikke jeg respektere ham og hans familie og kultur, når jeg ikke vil have at der skal være begrænsninger for mine børn!

Håber så sandelig du har set den udseldelse der er på DR1 for øjeblikket
De bortførte børn.
Tænk dig om siger jeg bare.

Og ja nu sidder du og tænker : Det sker IKKE for mig....håber jeg da så sandelig heller ikke men pas på.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-01-12 23:01

Citat
når jeg ikke vil have at der skal være begrænsninger for mine børn!

Den er helt gal med din opdragelse

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-01-12 23:03

Må man spørge hvor gammel/ung du er ??

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 09-01-12 23:11

Hej
Det kræver en meget stor respekt og tolerance fra begge sider, hvis en muslim og en kristen skal have et holdbart forhold.
Oftest vil jeg tro at det er kulturelle forskelle, der er den største anstødssten.
Når man er vokset op i hver sin kultur, vil der uværgeligt komme sammenstød. Og det vil kræve stort diplomati, respekt og tolerance at finde sig til rette, så begge parter ikke taber ansigt og føler sig snydt eller misforstået. Og især, når der kommer børn til.
Jeg kan ikke give dig nogen råd, men tænk dig godt om. Hvis der er uenigheder nu, hvad så på længere sigt?
Måske siger dit spørgsmål her mere om din situation - og alvoren i den - og at du selv ved at skrive om din betænkeligheder, selv har svaret på forhånd.
Mange hilsner

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-01-12 23:24

Nu må du begynde at bruge hovedet. Næsten alle der gifter sig med muslimer bliver skilt efter nogle år. Da får du se hvordan han er angående jalusi og at han ejer børnene. Du læser vel aviser? Næsten daglig står det om Kvinder der bliver forfulgt og må gemme sig for deres muslimske eks mand. Han er sikkert flink og rar nu hvor I er kærester,men bare vent, det er utallige eksempler på at man ikke kan stole på muslimer efter du har brudt med ham. Du skal have det sjovt med ham nu, men ikke gift dig eller få børn med ham. Det er nok mænd der vil have dig,så ikke vær dum og vælg på nederste hylde.For det er det du er ved at gøre nu. Du kan selvfølgelig være heldig og at din fyr er den ene der
er "normal" , men det skal du ikke tage tjansen på.
alimak

Kommentar
Fra : Kirspørgsmål

Dato : 09-01-12 23:58

Jeg er i starten af 23 og han er 27?

Tusind tak for alle svarene! Det hjælper mig faktisk en hel del!

Og til den person der har sagt der er noget galt med opdragelse! Mht. At jeg ikke ønsker begrænsninger for mine børn, er det selvfølgelig mht. F.eks. Svinekød? Synes ikk de skal sige nej hvis de har lyst til at spise det!
Selvfølgelig skal børn have begrænsninger - er jeg selv vokset op med!

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 10-01-12 01:11

For ca 26år siden giftede min veninde sig med verdens sødeste muslim - vi var alle vilde med ham.

Det første års tid var han vidunderlig - ja man var lige ved at blive jaloux! Så blev min veninde gravid og han opvartede hende på alle tænkelige måder. Da deres datter så var ca et år - skøn sorthåret pige, gylden lød og knald blå øjne - tog faren hende med til sit hjemland. Det var en af de første bortførelser vi rigtigt hørte om i Danmark - var på alle avisers forsider.

Aldrig havde jeg eller min veninde eller nogen andre troet at den skønne mand ville gøre sådan.

Den lillepige blev gift i farens hjemland som 16årig og fik - da hendes muslimske mand nu bestemte over hende - lov til at se sin mor for første gang.

P.g.a det politiske system kunne den 16årige ikke få lov til at komme til at bo i Danmark, men kontakten med hendes mor blev da oprettet.

Det er så både en glædelig og sørgelig historie, som jeg har kender helt personligt.

Søde unge 23årige Kirspørgsmål, tænk dig meget godt om. Vores kultur har en holdning til kvinder og børn - og din kærestes kultur har en meget anderledes holdning end vores. Hvis der er mest rigtig kan vi her på siden få en lang diskussion om - men det handler om hvordan du har det med at en anden kultur går ind og træder på dine grænser.

Mange kærlige tanker til dig fra malmin

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-01-12 03:47

Alle prøver stadig at blande vand og olie...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-01-12 04:05

Citat
Selvfølgelig skal børn have begrænsninger - er jeg selv vokset op med!

Ja, selvfølgelig, ellers bliver de updragne hvad der vil præge resten af deres liv.
Men de skal også lære at tænke og agere selv uden at være hæmmet af muslimske middelalderlige dogmer.

"Han mener ikke jeg respektere ham og hans familie og kultur,"
I det ligger den kendsgernining at hvis i bliver gift ejer hans familie DIG, hvilket vil sige at Du bare skal rette ind uden protester hvis hans fader eller onkel siger noget.

Såeh.....glid væk fra ham og behold Din frihed.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-01-12 06:58

Mange muslimske mænd er ligeglade med relgion og regler når de er unge og ugifte.Det ser familien gennem fingrene med. Han skal da løbe hornene af sig. Men når han bliver gift ,så forventer familien at han skal tage ansvar for sit liv med allah og relgion. Det er så patriarkisk systemså jeg bare siger hold dig langt væk fra giftemål og børn med ham.
alimak

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-01-12 06:59

Som man siger det må blive en ommer kom videre i det liv nu

Ps der findes andre mænd

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 10-01-12 08:14

Der faktisk lavet en film om det emne ..kan bare ikke huske hvad den hedder, nogen der kan ! prøv at lej den og se den med din kærste

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-01-12 08:44

ham ville jeg ikke bygge en fremtid med. det muslimske vil komme op til overfladen hver gang han er i tvivl om noget eller når han ikke føler han har tilstrækkelig magt over situationen.
en person med sådan en holdning mener jeg, er en tikkende bombe.
det er en svær situation at være i, men selvom du er glad for ham, tror jeg ikke å rojektet. og skal forholdet bringes til ophør, er det da med at gøre det mens tid er.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-12 09:38

Han elsker dig ikke..............................han vil eje dig og sine kommende børn (jeres børn).

Lad nu være med at spilde dit liv på en hård og sej kamp.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 10-01-12 09:46

Citat
Der faktisk lavet en film om det emne ..kan bare ikke huske hvad den hedder, nogen der kan ! prøv at lej den og se den med din kærste

Måske er det denne: http://filmogtro.dk/index.php?site=anmeldelserread&link=stlink&filmid=686

Bemærk, at den også er udkommet som bog. God bog, iøvrigt.

Kommentar
Fra : Kirspørgsmål

Dato : 10-01-12 10:29

Puha. Tak for alle de fine svar. Jeg læser dem omhyggeligt alle sammen..

Jeg synes det er rigtig svært. Han er det dejligste på rigtig mange punkter men når det kommer til religion er vi bare så forskellige. Jeg troede slet ikke han var så troende som han nu siger han er. Men skindet bedrager jo nogen gange. jeg vil ikke leve et liv hvor jeg er underkuet. Nægter jeg simpelthen.

Venligste hilsner

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-12 11:00

Citat
jeg vil ikke leve et liv hvor jeg er underkuet. Nægter jeg simpelthen.

Det er godt at du har øjnene åbne.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 10-01-12 11:04

Hvilke forventninger har du til, at han på sigt vil respektere dig, din familie og kultur?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 10-01-12 11:10

Bag enver muslim - er der en familie, og deres "regler SKAL følges!!!"

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 10-01-12 11:24

Jo det var den film Reset, Den bør du se Kirspørgsmål

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-01-12 12:11

Men skindet bedrager jo nogen gange. jeg vil ikke leve et liv hvor jeg er underkuet. Nægter jeg simpelthen...skriver du.
Godt du får øjnene op.
Bedre sent end aldrig. Smut mens du kan

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-01-12 13:09

For 10 år siden så jeg i TV en muslimsk veluddannet mand og hans danske kone, ingen børn, hun havde sin fulde frihed med påklædning m.m.
Man kunne tydeligt se fuld harmoni da de sad i sofaen og fortalte om deres liv, men reporteren kom så ind på ægteskab mellem mandens søtser og en dansk mand.

Der stejlede han, hun skulle giftes muslimsk, det var overhovedet ikke til diskussion.

Som i "Ikke min datter" havde parret sikkert ikke besøgt hans hjemland og der fået skideballer for forholdet i hans familie.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-01-12 13:39

Citat
Måske er det denne: http://filmogtro.dk/index.php?site=anmeldelserread&link=stlink&filmid=686

http://warez-dk.org/showthread.php?t=126022&highlight=Ikke+uden+min+datter

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 10-01-12 19:35

Selvfødlig kan det virke, men hvis han beskriver sig selv som muslim ville jeg passe på, de regler de lever under kan ikke gradbøjes. De tror ikke på at det er Guds ord og det er jo selv svært at diskutere når de ikke tror der er nogen menneskelig indblandet.

Sæt dig ind i hvad deres tro er og bestemt dig for om du og dit barn vil leve sådan, det kan godt være du tror de har det på samme måde med tro som Danskere men lad nu være at narre dig selv. Det barn ville 100% Skulle følge de muslimske regler sådan er det bare for muslimer.

Så som sagt kan du leve med det så kan det også virke.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 10-01-12 19:36

Hmm de tror det er Guds ord de regler under og det kan ikke gradbøjes, skulle meningen være.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 10-01-12 21:54

De store alarmklokker ringer, når han vil pålægge andre religiøse regler, som han ikke selv følger. Så er religionen ikke tro (det fundament man bygger sit liv på), men et hegn, som man spærrer andre ind med) eller en uniform, der skal vise, at man selv er mere værd.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 11-01-12 00:35

hjkofoed
Det var godt beskrevet.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 11-01-12 01:05

jeg tror det mest rigtige vil værer, hvis i begge har den samme religion, i kan læse i religions-bøger og få mere information om det hvis i ønsker.

håber at i kan leve sammen og stifte familie hvis i er glade for hinanden, men som sagt sæt jeg mere ind i religionerne, og traf derefter en beslutning.

Mvh.
Cimbombom.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-01-12 05:33

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 11-01-12 20:01

Hejsa Der er ikke noget der hedder muslim og alligevel ikke, han ER muslim, der er så bare nogen der lever mere Danske og har det fint med det, men lige pludselig bliver de bare "mere" musliner end Danske fordi der er normer og traditioner i forbindelse med indgåelse af ægteskab og børn, som du jo netop lige selv, med skræk har erfaret, han ved godt selv ,hvordan hans kommende kone skal opfører sig og hvordan hans børn skal opdrages for ellers lever han ikke op til hans families ære og krav og hvis ikke så skal hans familie nok presse på og fortælle ham hvordan han skal leve med sin familie og hvad for krav der skal være for kone og børn. Det kan ikke komme til at fungerer, fordi der bliver alt for mange af din kærestes familiemedlemmer, der har noget at skulle ha`sagt i jeres ægteskab og han vil altid føje sin familie og ikke den familie han har skabt med dig.
Underligt hvis han overhovedet overvejer at gifte sig med dig, tror ikke rigtigt at hans familie billiger det særligt meget, men han er måske også ved at trække i land, ved at skræmme dig, så du selv siger fra. Hvordan skal ægteskabet også kunne ske ? Han konverterer ikke til Kristendom, så meget kommer han aldrig til at ville "have" dig, det er altid de forelskede Danske piger "der med hovedet under armen" må konverterer til muslim. Jeg ved ikke hvor gammel du er, men det kan også være lige meget, DU spørger og mit råd er, LAD VÆRE. Vi VIL IKKE, være forskellige, MEN DET ER VI.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 13-01-12 18:11

Jeg er ked af det på dine vegne Kirspørgsmål, når man lever som han gør er man ikke muslim, man kan heller ikke være halvt gravid.
Alle disse ting vil blive ændret hvis du bliver gift og får børn med ham, så starter din opdragelse med sikkerhed og hvis der kommer børn så er det ikke dine eller jeres børn, de er hans og han kan gøre hvad han vil med dem.
For min skyld må du gifte dig med hvem du vil, så dette har intet med racisme at gøre.
Er der noget jeg ikke er, så er det racist.
I hans tilfælde er det mere kultur end religion, jeg håber at du bruger lang tid på dette for det kan komme til at koste rigtigt meget for andre og dig selv ikke at glemme, vi fortjener alle kærlighed også dig, men den pris der kommer vil blive alt for dyrt.
Du skal heller ikke have så travlt, at du sætter dine det hele på et bræt, du må ikke lade dig nøjes vi har altså kun et liv og intet mere så vær tro mod dig selv og få et rigtigt godt liv.
alan57

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 14-01-12 18:49

Den religiøse syge er en af de farligste der findes, det gælder for alt i verden at undgå at blive smittet. Det vil som altid betyde at man skal gå langt uden om smittebærere.