/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvilken by
Fra : supermusen
Vist : 862 gange
50 point
Dato : 09-01-12 20:17

Hej igen,
Nogle venner fra USA skal besøge os i Danmark. Jeg vil selvfølgelig vise dem København, men hvos skal vi ellers tage hen?
Hvilken by er Danmarks dejligste? Jeg har jo en forkærlighed for Ribe, men hvad siger I?
Knuz
Supermusen

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 09-01-12 20:28

selvfølgelig
Rebild Bakker

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 09-01-12 20:33
Kommentar
Fra : pifo

Dato : 09-01-12 20:39

Helsingør! besøg Kronborg, det er populært...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-01-12 20:44

Det sydfynske Ø hav, naturligvis

Kommentar
Fra : allanni

Dato : 09-01-12 20:56

Hvad er der galt med Ribe ?
Var der selv sidste sommer, hvor jeg var på indkøb i Tyskland ved Tønder og så tog en tur til både Ribe og Blåvand på vejen hjem til Brædstrup.
Ribe var en stor oplevelse.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 09-01-12 23:03

Ja det kommer da an på så meget, hvor kommer de til er det København lufthavn, og hvad årstid kommer de, hvor bor de selv inde i landet eller ved havet, i storby osv.

Det flade vesterhav og en ø f.eks Fanø er da en oplevelse for bymennesker, Legoland, er de til gamle ting er der hjerl hede, tekniske museum, gamle biler.

Det er nok lidt langt væk Bornholm har et fantastisk museum med alt jeg siger alt i gamle ting.

Som sagt det kommer an på mange ting.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 10-01-12 02:18

Ja det kommer an på årstiden, hvis det er sommer så tag til Roskilde der er den flotte Domkirke med kongegravene, tovedagen om onsdagen og lørdagen, hyggelig gå/shopping i alle gågadens butikker eller tag ned til havnen og sejl ud med Sagafjord og få en dejlig middag ombord samtidig med at sejlturen på Roskilde fjord er noget af det smukkeste, der er også vikingeskibsmuseet og alle de store vikingeskibe (den de for 2 år siden sejlede til England i ) står på græsset udenfor. I kan sagtens få en heldags tur til at gå i Roskilde.
http://www.sagafjord.dk/
Meget af det kan jo også gøres om vinteren, men det er nu smukkest om sommeren.
hvh. gwh

Accepteret svar
Fra : PeterLauridsen

Modtaget 50 point
Dato : 10-01-12 09:46

Jeg har samme opgave. Min datters svigerforældre fra Perth i Australien kommer her en uge ca. tredje uge i juli 2012.
- Nordsjælland med Strandvejen, Kronborg, Gilleleje og Fredensborg kunne være en dag.
- København med gågaden, Christiansborg, Nyhavn, Amalienborg, -haven, Operaen en anden dag.
- Slum-København med Istedgade, Pisserenden og Christiania en tredje dag.
- Roskilde Domkirken, Vikingeskibsmuseet og oplandet, (som barn boede jeg ved Hellesø), en fjerde.
- Tivoli, Bakken, Glyptoteket og Carlsberg bør også ses.
Hvad ellers?

Kommentar
Fra : PeterLauridsen

Dato : 10-01-12 09:48

Jeg glemte Malmø. Selvfølgelig skal man en tur over broen og opleve sydsverige.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 10-01-12 14:03

Jeg tror vi har været hele paletten rundt, men mangler blot SKAGEN / GRENEN, det er noget folk kommer langvejs fra for at opleve, for der er kun få steder i verden hvor man kan opleve 2 vande løbe sammen, og kunne se det med det blotte øje.

Ellers mener jeg i har været meget - meget kreative og saglige i forslag, så læg en slagplan for rækkefølge - praktisk i forhold til det i vil vise frem, så tiden / kørslen udnyttes bedst muligt.

Rigtig gor fornøjelse.

Godkendelse af svar
Fra : supermusen

Dato : 25-01-12 10:39

Tak for svaret PeterLauridsen.