/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
IE8 og Gmail
Fra : bigfool
Vist : 878 gange
100 point
Dato : 09-01-12 17:04

Hej med jer.
Her de sidste par dage har Gmail, (læs Google), gjort det vanskeligt at læse og navigere mellem sine e-mails hvis man har Internet Explorer 8 som sin standard browser, og de opfordrer til at opgradere til en nyere IE eller skifte til f. eks. Google Chrome. Da vi altid har været vant til og godt tilfredse med Internet Explorer, og ikke kan opgradere til IE9, da vi kører Windows XP Pro Service Pack 3, vil jeg hermed høre, om andre har et godt og konstruktivt forslag til at få Gmail til at funke godt igen.

Takker på forhånd.

Bigfool

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 09-01-12 17:19

G mail sammen med IE8 fejler ikke noget, efter hvad jeg har set. Jeg har det dog ikke selv men var nede hos en bekent ældre dame der ikke kunne fatte hvad der skete med hendes Gmail. Der er jo samtidig kommet nyt udseende på Gmail og om det nye udseende gør noget der kikser er jeg ikkehelt klar over. Men det gamle udseende og IE8 fejler ikke noget.

Du kan jo vælge at beholde det gamle udssende og afvise det nye.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-01-12 17:29

IE9 kører fint med XP

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-01-12 17:31

Bruger os IE8 på XP jeg syn's ikke der er problemer med det nye udseende,
man skal da godt nok lige vænne sig til det.

Du kan sillle på afstand mellem meddelser ved at klikke på tandhjulet oppe til højre,
eller vende midlertidigt tilbage til gammelt udseende..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-01-12 17:33

Citat
IE9 kører fint med XP

Hvordan har du fået den installeret? har prøvet og det kunne ikke lade sig gøre!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-01-12 17:34

@Teil: fortæl fortæl, hvordan har du fået det til at virke: http://www.google.dk/search?aq=f&ix=ica&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=ie9+xp

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-01-12 17:36

Han ka' nogle trick's som vi ikke kan!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-01-12 17:48

Citat
Hvordan har du fået den installeret? har prøvet og det kunne ikke lade sig gøre!

Min gamle XP pro, findes ikke mere, fik tilbud om at installere IE9.
Det gick fint, hvorfor ved jeg ikke. To maskiner fik IE9, det var en gang
i foråret 2011.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-01-12 17:50

Husker jeg forkert ? Var det IE8 ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-01-12 17:51

Citat
Husker jeg forkert ? Var det IE8 ?

Det tror jeg nu nærmere det er!

Kommentar
Fra : webm

Dato : 09-01-12 18:17

Citat
Husker jeg forkert ? Var det IE8 ?

Det var det sikkert nok iflg. nedenstående...

Men Microsoft står fast ved beslutningen om at begrænse IE 9 til brug på Windows Vista og Windows 7.

"Det var en meget velovervejet beslutning," siger Ryan Gavin, der er chef for IE, om beslutningen at eksludere XP-brugerne fra IE 9.

"Man kan simpelthen ikke bygge på noget, der er 10 år gammelt."

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-12 18:37

Min XP kører stadig med IE6 (opdateret for en del år siden)
Min Vista med IE7
Min win7 med IE8
Alle med gammel gmail.

Zorin, Mint og de andre ubuntu'er med Firefox og Chrome fra google

Ellers ringer jeg bare og sender selv.............jksahjdgfjs abjbajjii84mn234iuefkfjnscofknj3jo

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-01-12 18:44

OK jeg undskylder

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-01-12 19:03

Hvad søren bruger i IE, jeg troede de fleste var til enten Firefox eller Chrome

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-12 19:25

De er nok bange for at det skal gå for hurtigt, så de ikke kan nå at læse mail før den laver autosvar.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-01-12 21:15

Ja jeg er så en af dem der IKKE bruger IExplore.
Jeg bruger Chrome på windows-maskinerne og Chromium på Linux-maskinerne.
Jeg har nemlig ikke tid til IE

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-12 21:26

Jeg kører også chromium på Zorin OS 5 (ubuntu special) lige nu

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 10-01-12 06:30

Takker for alle inputs, omend de fleste er kørt lidt ud på et sidespor

Har i mellemtiden rodet lidt ved indstillingerne i Gmail og er nu kommet frem til noget acceptabelt, så skal nogle have point i denne tråd, må det være Fijala-

Hilsen Bigbool

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 10-01-12 06:31

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-01-12 17:06

tak for det