/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Backup
Fra : Nul7
Vist : 578 gange
50 point
Dato : 09-01-12 14:52

Jeg har taget backup af mine filer med et program der hedder "Nero", jeg vil nu åbne dem i en Pc. der ikke har installeret programmet Nero, hvorfor kan jeg ikke dette?
Er det meningen at man skal have eller bruge det samme program til at åbne dem med?
Gælder det alle former for backup?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-01-12 15:12

Ja det skal du helt sikkert.

Men hvorfor ikke bare brænde et kopi over på en CD, så ka du altid hentefilen derfra, hvis du skal bruge den. CD'er er jo ikke så dyre nu om stunder.

Kommentar
Fra : molped

Dato : 09-01-12 15:44

Mit råd til dig er:

Anskaf en ekstern harddisk
Brug www.crashplan.com

mvh

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-12 16:03

Ja - for de forskellige backup programmer, bruger deres eget pakkeprogram og skal så også pakke det op igen. Er der ikke mulighed for at lave en rescue CD med det nero program så filen kan pakkes op et andet sted.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 09-01-12 16:39

Køb en extern Hd som molped skriver og du kan også hente Microsofts gratis SyncToy til backupkørsel.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 09-01-12 17:20

Undskyld, - jeg synes bare man ofte taler om hvor vigtigt det er at tage backup, og der er også mange muligheder, men man kan komme til at stå med håret i postkassen, hvis programmet en dag udgår eller bliver for avanceret.
Jeg selv tager som ofte en kopi på extern H. som I alle nævner, det er ikke noget problem, men hvorfor alle disse forskellige backup programmer, nogle dyrere end andre. Jeg ved godt at et backup program kompromere filerne.

Hej

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-01-12 17:30

back-up og back-up behøver ikke at være det samme.
Man kan lave back-up som en pakket fil i ZIP eller RAR, eller et andet format.
Du kan også lave back-up ved at lave kopi af filer direkte på et andet medie, så du har direkte adgang til filerne uden at du først skal pakke gaverne ud!

Det kommer helt an på, hvilken typer af filer det er, og hvor store datamænder det drejer sig om.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 09-01-12 17:44

SyncToy pakker ikke filerne men lægger dem som alm. læsbare kopier på din ønskede mappe/Hd.
Dejligt nemt at bruge men har dog den lille "fejl" at ALLE filer bliver backet up hver gang. Der findes programmer som KUN laver ny backup af ændringer fra forrig backup. F.eks. GoodSync
Desværre er det et købeprogram efter 30 dage, men jeg bruger det selv og syntes det er pengene værd.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 09-01-12 19:56

Windows 7 kan automatisk sættes til backup.

Kommentar
Fra : Ansson

Dato : 09-01-12 20:18

Hvad hedder filerne til efternavn? Hvis du er heldig er det bare et cd image som f.eks iso. De kan nemt åbnes med et program. F.eks winrar.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 09-01-12 20:40

Jeg takker for jeres medvirken, måske skulle jeg havde sadt den under ^small-talk´ jeg har ikke fået det ud af debatten som jeg eftersøgte: Hvorfor så mange opreklamerede backup programmer?
Jeg bruger selv "Allway Sync" fungere godt.

Hej

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 09-01-12 21:00

GoodSync er et program som jeg bruger en del og går også under navnet: \File Synchronizer\ der kan sammenligne to udvalgte mapper, og opdatere disse til begge sider, så man har to ens back-up.
Jeg bruger det især til mine musikfiler, som ligger på to externe drev, så hvis uheldet er ude, så kan de hurtigt genskabes.
http://www.goodsync.com/land/land.php?frm=frame19&affid=22w03&gclid=CLP8sa7cw60CFWwumAodCT7KAw er stedet, og den er både i en gratis version og en betalingsversion.
Jeg har brugt den gratis version i et par år med stor fornøjelse. Men betalingsversionen, kan helt sikkert nogle flere trick.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 09-01-12 21:06

Savr til Nul7: Ja, du skal bruge det sammen program.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-12 21:36

For det første er backup jo mange ting.
bare gemme filer et sted
automatisk gemme filer et sted
backup af systemfiler
backup af hele partitioner
backup ude i en sky..........det ville jeg ikke turde
backup ved hjælp af kloning
backup ved hjælp af raid systemer med paralel synkronisering med 2 eller flere harddiske og hotswap så de enkelte harddiske kan tages ud og udskiftes under kørsel (banker osv)

Derfor er der forskellige priser. Jeg har selv købt Acronis backup som også kan klone memorysticks.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-01-12 13:43
Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 11-01-12 14:11

Tak for svaret severino.