/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Pollenfilter
Fra : Hvidtiger78
Vist : 744 gange
20 point
Dato : 07-01-12 20:02

Jeg har ledt efter pollebfilteret eller kabinefilter i min ford fusion årg.2007, men kan ikke finde det. Har stødt på flere eksempler med at det skulle sidde der hvor vinduesviskerne er, ved midterkonsolen nede ved speederpedalen eller i passagersiden. kan ikke finde noget filter. Det er jo forholdsvis stort filter. Nogen der ved hvor det er?

Mvh
Hvidtiger78

Kommentar
Fra : Hvidtiger78

Dato : 07-01-12 20:05

Kan man egentlig selv fylde kølemiddel på sin aircondition?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-01-12 20:23

Jeg mener du må tage ud hanskerummet for at bytte filteret. Selvfølgelig kan man ikke fylde kølemiddel selv.Du kan gøre det hvis du har en maskine til 10000+.
alimak

Kommentar
Fra : Hvidtiger78

Dato : 07-01-12 20:27

Ok. Det kan jeg lige prøve. . Skulle det sidde op under eller i siden i handskerummet?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-01-12 20:35

Som jeg husker det så ser du det midt foran når du skruer ud hanskerummet. Det var 3 spørgsmål til 20 point.
alimak

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-01-12 21:29

Citat
Det var 3 spørgsmål til 20 point

Kan være skide ligemeget, det bli'r nok annulleret lisom koblingsspørgsmålet!

Kommentar
Fra : Hvidtiger78

Dato : 07-01-12 22:35

Ok. Jeg prøver at se efter i morgen.

Kommentar
Fra : Hvidtiger78

Dato : 08-01-12 10:32

Nææ, har lige haft handskerummet ude og ingen pollenfilter der. Det var da underligt. Hvor dælen har de gemt det. Griner..

Kommentar
Fra : ulstrup8860

Dato : 08-01-12 11:04

hej prøv at skrue speederpedalen af, jeg mener der skal skrues et dæksel af på siden af varmeaparatet for at skifte filtret(det sidder vist med 3 skruer).
sådan er det focus modellerne, det sidder lidt træls.
ulstrup

Kommentar
Fra : Hvidtiger78

Dato : 08-01-12 11:21

Det har jeg også prøvet, men der er der bare nogle små rør. Har også prøvet i passagersiden. Der er nogle der siger at den ikke har sådan et filter, men bare noget underligt at man kan købe et pollenfilter til min model så. .

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 08-01-12 18:42

Enten kan du jo spørge din lokale Ford forhandler, eller tage en tur omkring biblioteket og se, om ikke de har Haynes til din model. Har ikke gjort meget i Focus, men tror det sidder ude foran i højre side oppe under viskerne. Der sidder det på vores Fiesta.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 09-01-12 06:51
Kommentar
Fra : ulstrup8860

Dato : 09-01-12 21:41

hej i venstre sidder der en afdækningspladepå varmrapparatet hen mod kardanboksen som fjernes og bag kommer en klap til syne som afmonteres og skulle kabinefiltret sidde ifølge autadata.
kh.
ulstrup

Kommentar
Fra : Hvidtiger78

Dato : 09-01-12 21:47

I venstre side, går ud fra at det er føresiden du tænker på så?

Kommentar
Fra : ulstrup8860

Dato : 11-01-12 10:45

ja i følge data tegninger er det venstre=føreside venstre styret.
ulstrup