/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Problem med Windows Live Mail
Fra : Fattig
Vist : 822 gange
200 point
Dato : 07-01-12 17:42

Jeg har et problem med mit Windows Live mail.
Når jeg er hjemme ved min trådløse router kan der både sendes og modtages mail.

Nu er jeg på en anden fysisk adresse og kan godt modtage men ikke afsende mails.
Følgende besked melder sig:
Windows Live Mail fejlID - 0x800cccoE
Port 25
Sikker(ssl) nej
Socket-fejl 100600

Hvad kan forsøges, for at få løst problemet.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 07-01-12 17:50

Hvis ikke de har samme udbyder som dig, når du er hjemme, skal du ind at ændre på opsætingen til udgående post smtp.?????.dk

Clou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-12 17:52

Citat
Nu er jeg på en anden fysisk adresse

Og dermed sikkert ikke samme portopsætning

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-01-12 17:54

Prøv at ændre Udgående (SMTP) port nummer fra 25 til 587

Funktioner > Konti > din konto > Egenskaber > - Avanceret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-12 17:56

Så må man bare håbe du kan få lov at ændre i "en andens" opsætning

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-01-12 17:58

Den udgående server skal benytte port 465 og du skal vistnok have markering i Min server kræver sikker forbindelse, prøv først at ændre til port 465 uden sikker forbindelse og virker det ikke så sæt hak i feltet ved sikker forbindelse.
Luk programmet Live mail og åben det igen når der er ændret i indstillinger

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-01-12 18:04

Det er vel formodentlig "Fattig's" egen pc der er sat til hos en bekendt!?

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 07-01-12 18:07

Jeg havde fået det indtryk at kunne anvende Windows Live Mail over alt.
Altså som hotmail, men det er åbenbart ikke tilfældet.

Men er det så ikke underligt at jeg kan modtage post, her på en anden fysisk adresse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-12 18:11

Citat
Det er vel formodentlig "Fattig's" egen pc der er sat til hos en bekendt!?

Se det melder historien jo ikke noget om

Citat
Men er det så ikke underligt at jeg kan modtage post

Nej det er ikke underligt - det er ENS uanset hvor du er - det er KUN sending - det skal jo gennem UDBYDERS mailserver.....

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 07-01-12 18:13

Opsætning af Windows Live Mail programmet
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23757

Og hvis du logger in på Web Live Mail/Hotmail burde du både kunne sende og modtage mail

Kommentar
Fra : grow

Dato : 07-01-12 20:45

Måske kan det hjælpe dig lige at læse dette: Windows Live Mail fejlID - 0x800cccoE

Kommentar
Fra : grow

Dato : 07-01-12 20:46
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-01-12 20:57

Du kan sagtens bruge hotmail/livemail på nettet, du kan bare ikke tage din bærbare med ud og så regnet med at livemail duer på den. Du skal i stedet gå på internettet og finde hormail og så logget på på nettet. Så kan du både sende og modtage. Og næste gang du logger på mail hjemme så henter den de mail du har sendt og fået.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-01-12 21:23

Citat
du kan bare ikke tage din bærbare med ud og så regnet med at livemail duer på den.

Det er da noget pladder!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-12 22:22

Citat
Det er da noget pladder!

Nej det er ikke pladder....

Livemail ligger på komputeren og den er sat op til en udbyder - skiftes udbyder skal livemail tilrettes for at sende.....

Det DU taler om er Webmail - der er det ligegyldigt hvem udbyder er....

Kommentar
Fra : grow

Dato : 07-01-12 22:25

Ved live emaikonto-opsætning på computeren:
Ved server-URL: https://mail.services.live.com/DeltaSync_v2.0.0/sync.aspx
og selvfølgelig navn på hot eller live-mailadresse og password
Flueben ved "medtag denne konto" og "husk adgangskode"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-01-12 22:53

Live mail på computeren fungerer som et ganske almindeligt mailprogram, men samme opsætning. Men det kan også bruges som webmail og det er en stor fordel.

Men nogle tror at de bare kan tage deres maskine med ud og så trykke på mail. Fordi de har win7 Det kan man ikke. Man skal på internettet for at logge på webmailen, hotmail.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-01-12 23:22

Citat
Nej det er ikke pladder....

Gu' er det da så!

Hvis du har installeret wlm på din PC kan man da godt hente mail hvis man er forbundet til nettet,
og det er da lige meget om det er på fyn eller på sjælland!

Kommentar
Fra : grow

Dato : 07-01-12 23:48

Du har ret Klaudi. Jeg går da på live/hotmail uanset hvor jeg er og det er også lige meget hvad udbyder internettet er koblet op ved. Det er KUN hvis du også vil have live til at læse/afsende mail til anden mailudbyder, f.eks. TDC, så skal posten være sat op med pop3 osv. Når man er hjemme på sit eget net kan den sagtens også modtage/sende mail til disse poster.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-01-12 01:07

Live mail på computeren fungerer ikke på andre net, med mindre de har samme porte åbne.

Men Live mail som webmail fungerer overalt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-12 07:50

Citat
kan man da godt hente mail hvis man er forbundet til nettet,
og det er da lige meget om det er på fyn eller på sjælland!

Ja HENTE.....

Men vi taler om at SENDE

Du kan IKKE sende mails fra en komputers mailprogram med mindre den er sat op til PRÆCIS det net du er tilsluttet

Vil du uden om opsætning hedder det WEBMAIL....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-01-12 09:32

Hvis det er Hotmail/Live Mail konto du har, kan du f.eks. bruge Mozilla's Thunderbird lagt på en USB pind, og den kan du bruge på andre forbindelser/pc'er, du kan også bruge gMail sammen med Thunderbird!

Og hvis du har pc med dig og sat til et andet net, så kan du også bruge PROGRAMMET Windows Live Mail, sat rigtigt op til Hotmail/LiveMail konto, det sammen med gMail!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-01-12 09:34

Gælder SENDE/MODTAGE

Kommentar
Fra : grow

Dato : 08-01-12 09:37

Inden denne tråd "går i selvsving" var det rart at vide om fattig tænker på en hotmail/livemail-post eller en "almindelig" mailpost fra en internetudbyder, da disse også kan læse/sende fra Livemail.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 30-01-12 18:13

Tak for svaret Klaudi.
Beklager at jeg først får accepteret svaret nu, mente at jeg havde gjort det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-01-12 18:59

velbekomme, og det virker, eller?