/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
gammel betonfliser i fundament
Fra : bamsese
Vist : 665 gange
50 point
Dato : 07-01-12 11:22

jeg skal lave et fundament til en støttemur og har en masse gamle betonstykker, fliser m.m. Er der noget i veje for at blande disse i det hul jeg graver og så fylde noget godt flydende beton i, istedet for at skulle bruge en masse energi og sand og cement til en hel ny blanding. Jeg er med på at det skal stammes, så der ikke kommer for mange lufthuller
lasse

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 60 point
Dato : 07-01-12 11:35

Nix - det er der ikke det mindste i vejen for Lasse, du skal blot, som du selv skriver sørge for en lidt flydende blanding, og sørge for at det kommer godt omkring betonstykkerne, stampe det med f.eks. en stump lægte eller lignende så der ikke bliver luftlommer under flisestumper og andre betonstumper.
Det kan du sagtens gøre, og det bliver meget stabilt alligevel - det er jo faktisk det samme hvis man smider lidt halvstore marksten (kampesten) i støbningen, hvilket man jo har gjort i mange år.-
Klø du bare på -
god arbejdslyst og god week-end
mvh
Bennymanden

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-01-12 11:42

Når de renoverer de mange betonveje i USA bliver den gamle beton knust og brugt som tilslag i den nye belægning der jo så bliver blandet på stedet, så der er heller ikke en miljøtung transport inde i billedet.

Men Du skal nok spule snavset af samt afreagere på de største stykker med en mukkert.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-01-12 11:51

husk lige at skylle dem rene for jord. det duer ikke at få i betonen.

Godkendelse af svar
Fra : bamsese

Dato : 07-01-12 14:11

Tak for svaret bennymanden.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 07-01-12 14:13

Selvtak Lasse held og lykke med projektet og god week-end
mvh
Bennymanden