/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Boote fra USB
Fra : Fijala
Vist : 1090 gange
500 point
Dato : 06-01-12 18:16

Sidder med en meget lille industri pc http://www.fit-pcshop.dk/product.asp?product=22
hvorpå jeg skal have installeret XP. Der er ingen dvd drev og skal gøre det via USB. Jeg har en skive med XP Pro / SP3 der er slipstreamet og vil nu have en USB nøgle til at boote den lile pc op. Men jeg kan ikke få det til at fungere

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-01-12 18:30
Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-01-12 18:32

hej !
hvor langt er du kommet.
sæt den til at boote fra usb i bios (eller ved nogle pcer f12 el. f11 under start af pc)
er xp på usb nøglen og melder den fejl ???
lav en startdisk på usb nøglen i fat 32 format , på usb nøglen kopier du mappen i386
over fra win xp cdrom.Når du køre start disken og a: blikker skriver du
c:
cd win386
winnt.exe
prøv det eller kan du få dit "XP Pro / SP3 der er slipstreamet" til at virke ???

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-01-12 18:36
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-01-12 18:45

klaudi

jeg har døjet med begge links og kan ikke få noget af det til at virke, hvis jeg formaterer usb nøglen og opretter en dos startup ....kan mini pc ikke finde ud af at installere i dos, den skriver at disken ikke er kan køre i dos. Og gør jeg det i ntfs vil skidtet sgu heller ikke

xou
har prøvet noget at hvert bla usb cd rom, men har fundet ud af at det vist fejler
usb key starter op men kan ikke komme videre

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-01-12 18:50
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-01-12 18:52

Du har nok sådan en USB til harddisk ledning.
Hvid nu du også har en CD læser/brænder, så kan du måske få den ind den vej.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-01-12 19:59

fik lige gæster og får ikke set på mere idag, så tak indtil videre. Vender tlbage i morgen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-01-12 20:52

Nu har jeg ikke lige sammenlignet de links der er her i tråden, men denne guide har jeg selv afprøvet og ved at den virker: http://www.msfn.org/board/topic/111406-how-to-install-xp-from-usb/

Iøvrigt et lækkert stykke hardware, har selv haft fornøjelsen af en fit-pc2 med win7 på, var helt trist da jeg skulle aflevere den igen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-01-12 10:51

Kør dette program,= meget simpelt, 2-3 klik og du er igang
men det tager tid at overføre til en usb-pen
smid det i den anden pc og BOOT fra USB
så kører det som en almindelig skive

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-01-12 10:52
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-01-12 10:55

Billederne på siden er ikke til at fatte, men programmet er på UK
hvis det kan være en trøst

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-01-12 10:59

EXTERMINATOR

det er helt klart et fed lille pc og den kører opringeligt med Win 7. Bestilte den til xp men uden software. Grunden til den skal køre XP er at den skal sidde som pc til styring af en stor brugerflade omborn på kongeskibet. Og det eksisterende der er omborfd er ikke Win 7 kompatibelt.
Så det er faktisk til Dronning Margrethe
Dvs det er brugerfladen til alt hvad de har af aircondition, køle og frys vi kan stre fra brugerfladen. Jeg har haft ansvar for det skib ang. ac, køl og frys i de sidste 10 år så nu skal det skiftes. Der kommer et helt nyt kontrol rum ombord og der skal dette indbygges i fronten. Så derfor må pc en ikke fylde alverden.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-01-12 11:00

Jeg er optaget af andre gøremål her i formiddag, men tager mig lige tid i eftermiddag så kigger jeg på alle jeres gode råd.

Takker indtil videre

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 500 point
Dato : 07-01-12 12:46

Fijala, køb et externt drev. Fås fra godt et par hundrede kr.

http://www.pricerunner.dk/pl/45-2555605/Optiske-drev/Lite-On-eTAU108-CD-RW-DVD-RW-(-R-DL)-USB2.0-Retail-Sammenlign-Priser

Du får garanteret brug for det siden hen. Det var det første jeg købte til min lille 12,3".

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-01-12 17:22

nomore

fint lille program, men man bliver narret til at hente alt muligt andet

Hd der er i den lille pc er en SSD 16 GB og da jeg skulle vælge hvilket drev jeg ville installere på så var der allerede 2 drev - c og d. C drevet er blot 900MB og i FAT32 men d er resten i NTFS. Jeg får ikke mulighed for at slette partitionenerne da jeg hellere ville have et stort C drev.
Spørgsmpl: Skalæ der være et lille FAT drev eller hvordan fanden er det kommet der. Der er ikke andre der har leget med disken og den var ny da den blev sat i. (pakkede den selv ud af plasticken

Har hentet og installeret på usb nøglen, bootede op og det gik som det skulle men da jeg ville installere manglede der en fil, - has.dll - Den kan jeg sgu ikke finde. Prøvede så noget andet, der er flere muligheder fra nøglen. Det virker heller ikke. Jeg skla lige have resat bios for jeg har forkvaklet så meget ved at prøve forskelligt så jeg skal lige starte fra skratch.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-01-12 20:14

Gparted som er en del af ubuntu, (kan køres live fra USB) kan muligvis ordne din ssd så du får et stort C drev
Selv om det kan lade sig gøre, med at installere på D så er det vist bedst på C

Parted magic indeholder foruden andre småprogrammer, også gparted.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-01-12 23:10

Citat
fint lille program, men man bliver narret til at hente alt muligt andet

ANER IKKE HVAD DU MENER
Men vil du gennem DOS og andet for at lave en USB BOOT pind
så gør det da endelig.
Jeg har selv brugt programmet og det fejler INTET
og der følger ikke andet med ned......SÅ?
Har du klikket på KLIK HER
http://wintoflash.dk.malavida.com/mvdwn/7237-windows

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-01-12 23:16

Win to flash er ok, og når intro skærm er væk er det på DK

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-12 09:45

Alka's forslag med ekstern DVD drev er nu ikke så tosset.
Nemt at installere XP
Nemt at tilføje drivere
Nemt at lave ægte backup til en usb nøgle med Acronis (købe udgave for nogle hundredelapper)
Nemt at kigge ind i comp. ved nedbrud

Så har du livrem, seler og faldskærm.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-12 11:15

Har et extern drev, men det duede ikke lige til dette. Selv om jeg kan fåp det til at funke med andre pcer ???

nomore

det var ikke p+rogrammet i si selv med de skide reklamer der var på siden, der gjorde at man lige skulæle lede for at finde download linket. Der er jo en del knappper der hadder download som er væsentlig større en den til netop programmet. Men der er jo en grund til det er gratis

Eyvind

Gparted, hvordan kører man med det på en pc uden styresystem, kan man det. der er som sagt blot usb

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-12 11:16

tastaturet manglede vist strøm beklager

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-12 13:17

nomore

det jeg skrev var at det ikke var programmet der var noget galt med, men jeg "hader" de sider der "gemmer" download knappen blandt reklamer for andet gunk. Ellers fungerer nøglen, men jeg har dog stadig problemer.

Når jeg har booted op på usbnøglen der er formateret og lavet en boot opstart via det link fra nomore, så får jeg flg muligheder.

1st, text mode setup <boot from flash again after finished>
2nd, GUI mode setup, continue setup + first start og Windows
---> DEBUG, in case of HAL.DLL or NTOSKRNL.EXE not found errors <---
Debug boot rDisk 1 partititon 2
Debug boot rDisk 1 partititon 3
Debug boot rDisk 1 partititon 4
Debug boot rDisk 1 partititon 1
Debug boot rDisk 2 partititon 2

Den starter op med at have markeret 2nd ........... men hvis jeg vælger det kommer næste skærm med flg. tekst

Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadigeet eller mangler:
<Windows-rod>\system32\hal.dll
Geninstaller en kopi af ovenstående fil

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-12 13:29

Vælger jeg 1st, ruller det hele ind som det skal og jeg komer frem til standard skærmen og at jeg bekræfter med Enter at jeg vil installere Xp F8 fpr slutbrugerlicensaftalen, kommer frem til hvor den skal installeres og her er der 2 partitioner ???
C: Partition 1 (FAT32) 956 MB (MBR)
D: Partition 2 (FAT32) 15103 MB

Jeg kan ikke slette C: men jeg kan godt slette D: og formatere det til NTFS.
Det er ikke muligt at installere på C. pga for lidt plads, og hvis jeg vælger D: formaterer den korrets til det filformat jeg har valgt (og det kan gøres både i hurtig og alm hastighed) men efter formatering kommer der en skærm der siger

Installationsprogrammet har konstateret at drev C: er beskadiget og ikke kan repareres.
Installationen kan ikke fortsætte.

Så hvad gør jeg nu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-12 13:51

Ja gparted køres med sit eget medbragte styresystem.

Nu skal jeg finde den nemmeste måde at lave en USB med gparted.
vender tilbage

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-12 13:54

fedt Eyvind, for jeg må indrømme at jeg er kørt fast

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-12 14:13

Du henter dette lille Linux Live program.
http://www.linuxliveusb.com/

Starter programmet
Step 1
Vælger din USB nøgle som måske skal formateres i FAT32 først
Step 2
Klik på harddisken med den grønne pil
rul ned med pilen "select your favorit Linux
find den der hedder " Parted magic" eller "Gparted" ( Parted magic har også andre værktøjer)
du kan så hente og gemme eller automatisk
Step 3
Vælger den selv eller du får muligheden et område til indstillinger og gemme data.
Step 4
hak i formater Så bliver din USB renset en gang til

Ikke noget hak i "launching i windows"

Så er det bare at starte på det flotte lyn.

Du har nu en bootbar USB med bl.a. Gparted
Med den kan du partitionere din harddisk og sikkert også SSD som jo opfører sig som en harddisk.

Er du i tvivl så spørg.

Håber jeg har husket det hele.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-12 14:21

Jeg kommer til at tænke på om SSD er forbundet i makinene som SATA, for så mangler du en driver til XP (den følger kun med Vista og win7)
På den anden side så er maskinen af nyere dato så bios kan nok selv køre med SATA.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-12 14:30

er i gang

HD er intalleret som en ssd

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-12 14:35

Ja harddiske kan udskiftes med et SSD modul eller være klar på forhånd som din nok er.

Hvis du havde haft en ubuntu Live CD kunne den også have lavet en USB pind med indbygget Gparted.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-12 14:50

Har hentet parted magic andet steds end den i programmet da den var korrupt. LIge nu er nøglen klar til at blive afprøvet.
Gparted kunne ikke hentes automatisk da der ikke var noget online.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-12 14:52

Så er den rullet ind og der er jo mange muligheder. Går ud fra at man kan vælge det der sker automatisk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-12 14:54

Ok - så ind med nøglen og startcomputeren og lad den rulle ind - bare tryk enter til det den foreslår.

Den ligner partition magic og fungerer næsten også sådan

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-12 14:57

Imponerende mp jeg sige Eyvind, du ved sgu hvor man kan finde sagerne.

Er nu igang med at formatere og har oprette 1 stort drev og skal lige se hvad det har gjort for win xp

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-12 15:03

Hmm ingen forskel, der var stadig to partitioner, men nu var d: blevet et ukendt format. I parted magic kunne man kun se den ene partiton

Hjælp mig lige igennem parted magic

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-12 15:36

Fedt program Eyvind.
Sidder nu og er paa nettet paa den lille industri pc og der er endnu ikke installeret noget styre system ud over Parted Magic. Men den er sgu paa nettet

men jeg har ikke faaet installation af XP til at virke

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-12 15:42

Ja og selvfoelgelig er Parted Magic kun installeret paa en USB noegle, imponerende

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-12 15:47

Nu er jeg her igen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-12 16:04

Prøver lige med Gparted i stedet for. Måske den kan gøre et eller andet, for det hjalp intet at jeg brugte Parted Magic til formatering. Den kunne ikke se C: drevet på SSDen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-12 16:05

http://peecee.dk/upload/view/344820

Pas på at det ikke er den pen du har sat ind som du forsøger på.
Oppe til højre kan du vælge hvilket drev du er på (dev/sda/antal GB) [dobbeltpil]

Hvis der er låse på partitionen - så låses de op sådan
Højreklik på partitionen og vælg flag / afmonter

Hvis du kan slette din SSD så den bliver ualokeret kan XP sikkert selv formatere i NTFS

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-12 16:06

Gparted og partedmagic er det samme partitionerings værktøj

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-12 16:07

Pas på at det ikke er den pen du har sat ind som du forsøger på.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-12 16:14

Citat
C: Partition 1 (FAT32) 956 MB (MBR)
D: Partition 2 (FAT32) 15103 MB

Hvis det er en 16 GB SSD du har - så tro jeg de 956 er indbygget hukommelse på " 1GB"
og de 15103 er dit indstikskort på 16 GB

Du får måske ikke lov til at "røre" den indbyggede hukommelse så måske bruges til bios drivere.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-12 16:18

Kan godt se at det er samme formaterings værktøj. Og der var ingen ændring.

Og det er ikke den usb jeg forsøge at formatere
Jeg tror du har ret i at det er en skjult hukommelses partition som der er på. Men jeg kan ikke forstå at jeg så ikke kan få lov at installere på D.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-12 16:20

Prøv at lade D blive ualokeret i Gparted

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-12 16:24

Uanset hvad jeg prøver at installere på D: drevet og om det er formateret i FAT32 eller NTFS så kommer den efter formatering og siger at installationen ikke kan fortsætte da drev C: er beskadiget og ikke kan repareres. Men så er det jo at jeg ikke kan få lov at formatere C:

Jeg gider ikke mere i dag. Jeg tager den lille "lorte" pc med på arbejde og får en eller anden nørd til at gøre det istedet for.

Tak Eyvind for alle dine gode forsøg og tak til også nomore og alle i andre der er kommet med forslag. Alle jeres forslag har været ok det er ikke der det fejler, men i stedet er det den SSD der ikke kan.

Vender tilbage når jeg har fået en til at se på skidtet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-12 16:25

Eller sikre dig at D formateres som primær partition

Hklik på ualokeret område > vælg ny > opret som [dobbeltpil] primær og så vælge NTFS

[ Tilføj ]

Det grønne V

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-12 16:26

Ingen ændring med ualokeret i Gparted

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-12 16:26

Ok - det bliver spændende at høre om resultatet.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-01-12 15:34

I er lidt på vildspor, i glemmer at maskinen er født med Win7 og derfor at en lille boot partition og et stort C: drev
Når i så starter op på usb vil de fremgå som C: og D:
når installationen så har genstartet vil maskinen boote fra den lille del af hdd som nu ikke kan finde Win7 og dermed meddeler at der er en fejl på drev C: som nu er det store drev.

Fijala du skal ikke formatere disken, du skal derimod slette de to partitioner og derefter kan du starte din installation

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-12 16:15

Jeg har på fornemmelsen at den lille partition er låst. Med kun læse adgang.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-01-12 17:15

EXTERMINATOR

Citat
Fijala du skal ikke formatere disken, du skal derimod slette de to partitioner og derefter kan du starte din installation

Lige dette scenarie var jeg allerede inde på i lørdags og jeg tror sgu at du har ret. Det er først nu jeg fatter hvad det er der sker. Hold nu kæft. Det C: drev jeg ser er jo selvfølgelig USB nøglen. Er det virkelig så enkelt ???

Jeg har talt med dem som leverede disken og de bytter en for som de siger så skal den installere på den SSD som den er uden at skulle gøre andet. Men de har dog oplevet at de har sendt diske som ikke er helt ok, og dem bytter de bare.
Men hvorfor lader det D: drev sig så ikke installere på. Hvis du læser tilbage i tråden vil du erfare at jeg har prøvet alt muligtden det er muligt. Så skal det jo være den USB installation der er fejl, men jeg kan jo få den til at rulle helt ind til at jeg vælger drev og formaterer drevet i enten FAT32 eller i NTFS, og først derefter fejler den go siger at C: drevet er beskadiget.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-01-12 18:33

Du misforstår mig, en almindelig windows 7 installation laver to partitioner på disken, den ene er en boot partition (partition 1) og den anden er dit C: drev (partition 2)

Sådan gør en xp ikke, den har boot og c: på samme partition.

Hvis du ikke får fjernet win7 Boot partition er den jo stadig aktiv og er det der prøver at boote systemet.
Det første den gør er at lede efter win7 på partition nummer2 og da du har prøvet at installere windows xp på den melder den at der er en fejl på drev C: (partition 2)

Derfor skal du have slettet både partition 1 (win7 boot) og partition 2 (win7 C:)
Derefter kan du installere xp uden problemer

Det er blevet foreslået at bruge gparted, den kan hurtigt slette de to partitioner så du er klar til installation.
I gparted burde din HDD blive fundet som SDA: og partitionerne hedder SDA1 og SDA2

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-12 18:43

Og din USB dims hedder /dev/sdb hvis der bootes på interne harddisk

Men du booter på ekstern "harddisk" (USB) som så selv kan hedde /dev/sda og den interne kan hedde /dev/sdb

Tror jeg nok.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-01-12 19:12

I har begge ret, de 2 partitioner liger på SSD og det passer også med størrelsen tilsammen med de 16 GB + - i ved hvad jeg mener. Jeg var faktisk ikke klar over at der blev lavet et boot drev på Win 7, det har jeg da ikke på min, eller har aldrig lagt mærke til det, end ikke i Diskhåndtering.

Men problemet er jo at jeg ikke kan slette C partitonen. End ikke med Gparted. Netop derfor tilbyder de også at tage disken retur og sende en ny da de (tror jeg nok) har indset at de har sendt noget forkert. De er informeret om at der skal installeres XP på den og på ordrebekræftelsenn står der også XP. Så de tilbyder at formatere den til det rigtige Styresystem UB

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-12 19:22

Det der SSD - er det noget der ligner et SD kort til foto eller er det en komplet holder med indstikskort.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-01-12 20:02

Det er principielt den samme teknologi som et SD kort. Flash ram som det hedder og fordelen er jo som sagt at der ikke er nogen roterende dele der kan fejle og den er meget hurtigere end en alm HD.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=ssd+harddisk&gs_sm=c&gs_upl=1221l2498l0l5068l3l3l0l0l0l0l150l373l0.3l3l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1843&bih=946&wrapid=tlif132613575421510&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=xTkLT9i0B4qLhQex15WkCQ

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-01-12 20:03
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-01-12 20:07

Det er faktisk denne disk dog i sort Og jeg har købt den hos dem.

http://www.opencompany.dk/products.php?showvariant_id=9197

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-01-12 20:31

Citat
Jeg var faktisk ikke klar over at der blev lavet et boot drev på Win 7, det har jeg da ikke på min

Du kan faktisk godt undgå at lave den opdeling men det er en dårlig ide, en af grundene til at den er der er netop at kunne starte recovery uden at skulle bruge dvd.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-01-12 20:39

Nu har jeg nok installeret Win 7 op til 25 gange på forskellige pc-er og det både Home, Business og Ultimate og har aldrig set hvor eller hvordan man vælger eller fravælger det henne. Jeg er helt blank.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-01-12 20:40

Glemte lige at sige at du har da ganske ret i at det er en god ting med et lille boot drev. Men lige hvordan jeg får det lavet (bare for en adne gang skyld, det har jo ikke noget med mit nuværende skide problem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-12 21:49

Ok - men kan du ikke lige skille den ad så man kan se indmaden. Jeg gætter på at der sidder et eller to memorykort SDHS indeni.
Måske jeg skulle ønske mig sådan en så jeg kan bruge den bærbare comp. som dansepartner, uden at ødelægge harddisken. (jitterbug)

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-01-12 02:16

Den lille partition win 7 bruger til boot laver den selv.
Du kan undgå at den bliver lavet hvis du selv partitionerer disken.

@ Eyvind: Den disk indeholder ikke nogen memorykort, du kan dog købe nogle SSD DIY sæt hvor de er lavet som du beskriver det, det kan dog ikke anbefales

Her kan du se sådan en fætter indeni http://ssd-info.dk/41/velkommen_til_ssd_info/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-12 09:24

Tak EXTERMINATOR - ja så er det straks lidt mere bøvlet at skifte hukommelsen ud.

Det er så lidt billigere med mine 8 og 16 GB memorysticks til Linux kørsel.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-01-12 17:37

SSD er dyre endnu, men om ikke så lang tid tror jeg de er nede i en billig pris. For som du kan se er der jo intet i dem (indeni)

Min SSD HD var defekt på C drevet og jeg modtager en ny med posten i morgen. Den har de overhovedet ikke haft ude af folien, for de vil ikke risikere at de har leveret noget fejl igen.

Vender tilbage med nyt når det snurrer igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-12 18:38

RØR IKKE DE STIKBEN på den SSD..................på den nye altså.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-01-12 19:08

Rolig nu, den bliver taget på med fløjlshandsker

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-01-12 19:39

Tha, jeg fik den ny disk igår morges med posten og --- trommehvirvel !!!!

Den duede heller ikke. Ok så er det nok ikke disken der fejler. Når jeg bootede op på USB nøglen jeg har lavet via nomores link var den akkurat partitionet på samme måde som den anden
et c drev og et d drev og uden mulighed for at installere på dem. Så jeg smuttede id og fik et externt dvd drev til usb og så kunne det installere. ??
Det externe dvd drev jeg tidligere har brugt kunne ikke ???

Nå men nu er den installeret og den kører faktisk meget godt. Mangler dog de sidste opdateringer og mangler en driver til grafikkortet som jeg ikke kan finde nogen steder. Men jeg venter lige med at brokke mig indtil den er fuldt opdateret. Producenten har ikke engang en grafik kort driver der duer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-12 19:43

Hvis du fortæller hvad det er for en driver, er der måske en der har den liggende.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-01-12 19:43

Så konklutionen på mit spørgsmål Boote fra USB er at ingen af de foreslåede metoder til at lave en USB nøgle til at boote op på har virket. Hvorfor ved jeg ikke for jeg ved at de virker, men til denne lille skide pc kunne de altså ikke.

Men i skal alle have en kæmpe tak for at forsøge at hjælpe mig og den som skal have pointene er faktisk alka for der kom dette
Citat
Fijala, køb et externt drev. Fås fra godt et par hundrede kr.

http://www.pricerunner.dk/pl/45-2555605/Optiske-drev/Lite-On-eTAU108-CD-RW-DVD-RW-(-R-DL)-USB2.0-Retail-Sammenlign-Priser

Du får garanteret brug for det siden hen. Det var det første jeg købte til min lille 12,3".

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 12-01-12 19:45

Tak for svaret alka.

Hvis i er skuffede så vend lige tilbage så opretter jeg et spørgsmål til jer alle, så kan i også få point, men min opfattelse af dette forum er vel at det ikke er for pointenes skyld men mere det at komme med noget andre kan få hjælp af.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-12 19:59

Ingen point tak.

Men skal vi prøve at finde den driver du mangler.
Du har vel været inde og kigge med programmet siv.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-01-12 21:28

Grafikkortet er et externt dvi kort der er installeret som en del af en adaptor. der er ikke plads inden i pcen

driverne er hentet herfra http://www.fit-pc2.com/download/xp-drivers/ og alt pånær den til grafikkortet er ok. Men som sagt så lad mig lge se i morgen

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-01-12 09:30

Selv tak Fijala. Som du selv skriver, så er kandu til for at hjælpe andre - men der er point-jægere på kandu.

Hvis du prøver at gå ind i de sp. som har mange point, så vil du der se, at det er der, der er flest besvarelser. da jeg har over 50.000 point, er det mig fuldstændig uinteressant, men en dag "veksler jeg dem til kontanter"!!!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-01-12 15:31

Alka, du må gerne få mine 95.706 point hvis du kan få dem vekslet sammen med.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-01-12 07:50

Det skal jeg nok huske Fijala! Så kan vi altid deles!!!