/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Sort skærm
Fra : popper
Vist : 683 gange
200 point
Dato : 06-01-12 11:59

Hej alle kanduer
Min kones pcer har fået sort skærm, dvs at man meget meget svagt kan ane at der er noget inde bag det sorte og så ville jeg godt vide om der findes et kabel eller lign. man evt kunne hente hendes dataer ud på såsom billeder og lign. Pceren er Acer aspire 5310 og bruger vista den er 5 år gammel.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 06-01-12 12:02

ja det gør der men så skal tage harddisken ud

Kommentar
Fra : kj

Dato : 06-01-12 12:58

Du kan tage HD'en ud og sætte i en anden PC som slave. Men det er ikke sikkert at der er noget i vejen med PC'en, det er muligvis bare skærmkort eller måske skærmen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-01-12 13:06

Skru op for lysstyrken, FN taste + en med SOL symbol

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-01-12 13:11

FN+Pil tast højre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-01-12 14:39

Du kan sende data ud på en ekstern harddisk ved simpelthen at kopiere over.
Bryder din skærm helt ned kan data hentes ud via USB tilslutning.

Kommentar
Fra : popper

Dato : 06-01-12 15:05

Til Klaudi det virkede ikke med at skrue op for lyset desværre
Til Eyvind kan det lade sig gøre at hente data
over på min pcer med et eller andet kabel

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-01-12 15:36

Har i ikke en anden skærm i kan koble til via USB?

Kommentar
Fra : popper

Dato : 06-01-12 15:42

Til granner01 vi har kun den skærm som sidder i min bærebare pcer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-01-12 15:45

Hvis begge PC'er er på samme router kan du overføre filer via Netværk

Kommentar
Fra : popper

Dato : 06-01-12 15:47

Til Klaudi det er de men trådløst så hvordan gør jeg lige det

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-01-12 15:58
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-01-12 18:18

Eller brug en USB pind, kan godt se det bli'r nok lidt svært hvis man næsten ikke kan se noget på skærmen!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-01-12 21:11

Hvis der ikke sker noget ved at bruge [Fn]+ Pil højre eller venstre, så skal du have en ny skræm. Det er backlight der er stået af.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 07-01-12 09:39

Har du en stationær computer - så kan du bruge denne skærm til din bærbare. Der sidder et skærmstik som passer.....................der skal først tændes for strømmen til skærmen efter at skærmstikket er sat ind.

Godkendelse af svar
Fra : popper

Dato : 07-01-12 13:28

Tak for svaret Eyvind.