/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Outlook 2010
Fra : niller59
Vist : 1730 gange
200 point
Dato : 05-01-12 22:16

Hej
jeg har forsøgt at installere Outlook 2010 på min PC. med Windows 7. Jeg bruger i øjeblikket Windows Live Mail , men vil skifte til Outlook. Jeg får en melding om " ingen standardgatevay "
smat at Outlook skal være online, men det er jo ikke muligt når den ikke vil starte op.
Med venlig hilsen og tak for mange gode svar.
Nilller59

Kommentar
Fra : webm

Dato : 05-01-12 22:23

Det kunne have noget med din version at gøre, det er jo kun Professionel der kører Outlook.

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 05-01-12 22:38

Hej webm
Jeg kører Pro Plus, så det skulle kunne lade sig gøre.
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-01-12 22:41

Citat
Det kunne have noget med din version at gøre, det er jo kun Professionel der kører Outlook.

Hva' f..... er det for noget vøs, http://technet.microsoft.com/en-us/library/ee624351.aspx

Hvornår præcis er det du oplever fejlen, er det under installationen, hvor i installationen? Eller er det ved oprettelsen af en mail konto i outlook? Kom med noget mere info

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 05-01-12 22:56

Hej webnoob
Jeg gennemgik en installation med de oplysninger der skal til. men jeg kan ikke åbne p.g.a. den fejlmelding jeg får: "Der er ingen forbindelse til Microsoft Exchange, skal være online eller have forbindelse for at kunne udføre handlingen ." Herefter kommer en dialogbox med bl.a. POP3.mail.dk. mvh
Niller59

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-01-12 23:00

Går ikke ud fra at du skal oprette forbindelse til en exchange server. Jeg har endnu ikke prøvet og installer og konfigurer outlook 2010, men så vidt jeg huske er det så ikke ngoet med at man "bare" skal indtaste sin mail adresse og så konfigurere outlook selv resten?

Prøv og kig lidt på denne her guide fra TDC, det kan være den kan hjælpe dig lidt på vej.
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26036

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 05-01-12 23:12

hej webnoob
TDC ser fornuftig ud, men jeg kan ikke åbne p.g.a. den beskrevne fejlmelding med server.
mvh
niller59

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-01-12 23:15

Kan du ikke lige prøve og post et screen shot den fejl du får frem når du prøver og åbne outlook?

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 05-01-12 23:19

Jeg har prøvet at ge en anden vej ind via fejlfinding. her får jeg denne melding :Standardmapperne til e-maiil kan ikke åbnes. Informationslageret kunne ikke åbnes.
Tyder det ikke på en genindstallering ??
mvh
Nille59

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-01-12 23:22

Måske, men det kan også betyde at outlook ikke kan finde en exchange server hvor din postkasse er.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 05-01-12 23:29

Prøv og evt. og gå ind i kontrolpanelet og klik på post, der kan du måske også oprettet en mail konto og slette den du har lavet som kigger efter en exchange server.

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 05-01-12 23:37

Hej webnoob
OK. det ser lovende ud , prøver
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 06-01-12 00:09

Hej webnoob
Tak for hjælpen . Nu virker det , flot.

Mange hilsener fra Niller59

Kommentar
Fra : webm

Dato : 06-01-12 00:24

Sådan bare for en ordens skyld

Så skal du lige sørge for at godkende webnoob's svar, så du ikke får yderligere annullerede spørgsmål...

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 06-01-12 08:32

Hej webm
ER sket inden du skrev !!
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-01-12 15:28

Undskyld jeg blander mig, men er du sikker på at du har accepteret et svar? Plejer der så ikke at være nogel bedømmelsesstjerner, og en tekst "Accepteret svar" i headeren på svaret?

Godkendelse af svar
Fra : niller59

Dato : 06-01-12 15:54

Tak for svaret webnoob.