/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Hævert
Fra : jensviggo
Vist : 732 gange
20 point
Dato : 04-01-12 14:04

Jeg har en kælderhals, hvori der er et afløb, der fører ud i en faskin, jeg har åbenbart ikke værer opmærksom, at der var fløjet en plastiksæk ned i kælderhalde, og derved stoppede afløbet, det må være et stykke tid side, for da jeg fjernede sækken, skete der ingenting, altså vandstanden fald ikke, nu har jeg fundet ud af, at afløbshullet og faskin er tilstoppet.
Kan jeg have nogen glæde af hæverteffekten i det her tilfælde, nej det tænkte jeg nok, hvordan kommer jeg af med regnvandet.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 04-01-12 15:06

- en pumpe

Godt Nytår

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 04-01-12 15:53

Hvis du har en lang haveslange kan du føre den til et andet afløb, der ligger på et lavere niveau og bruge hævertvirkning.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-01-12 15:56

du bør montere en permanent pumpe til at klare problemet.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 20 point
Dato : 04-01-12 17:41

Hvad med at rense røret til din faskine...
Eller lave dig en ny med en regnvandskasette.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 04-01-12 18:07

evt

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8411&n=10

Den kan du ha til at stå klar/tændt i tilfælde af at det skulle ske igen :s

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-01-12 20:18

Hvis en hævert løber tør stopper effekten, så den skal fyldes manuelt.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 04-01-12 22:40

Hvis man vil bruge en hævert, kunne man fylde slangen med vand fra en vandpost, knække slangen og gå ned i brønden med enden, så løber vandet til der kommer luft til i den anden ende.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 26-01-12 14:19

Tak for svaret Benjamin.Hansen. nu virker det