/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
FRA IE8 TIL IE9 SIKKERHEDS TEST?
Fra : return
Vist : 703 gange
50 point
Dato : 04-01-12 04:36

hej
havede IE8 installeret og lavede en test på microsoft hjemme side hvor man kan teste ens browsers sikkerhed og IE8 meldte at den ikke var sikker nok så der stod jeg skulle hente IE9 for at systemet blev sikkert ,så den hentede jeg og lavede testen engang til men nu med IE9 og så skulle man jo tro at den var mere sikker men testen fejlede på deres egen hjemme side , nogen der ved hvordan man så får ens browser til at køre sikkert ?

ps kunne nu bedre li IE8 da man jo i menu linien kunne gemme sine fortrukne websteder det kan man åbenbart ikke i EI9

nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 04-01-12 06:09

Der da ikke noget der er 100% sikkert i dag.

vic200

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-01-12 08:53

Citat
ps kunne nu bedre li IE8 da man jo i menu linien kunne gemme sine fortrukne websteder det kan man åbenbart ikke i EI9

Du kan da os gemme foretrukne i IE9, og hvis du ikke syn's om 9'eren kan du jo fjerne den igen!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-01-12 09:50

Har Du gode sikkerhedsprogrammer og sans for hvad man ikke skal gøre kan det være ligemeget med de tests

Firefox har Du bedre muligheder for at rette i.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-01-12 12:11

Hvis du prøve og højre klikke ved SIDEN af et faneblad så kan du sætte flueben ved Favoritlinje

Når du køre testen så må den da komme frem med de ting som din browser fejler på. Link lige til testen.

Kommentar
Fra : return

Dato : 04-01-12 17:36

webnoob
her har du så lige linket som testen er på

Kommentar
Fra : return

Dato : 04-01-12 17:37

webnoob
her har du så lige linket som testen er på

http://www.microsoft.com/da-dk/default.aspx

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-01-12 17:43

Dårlig test, jeg er bestået med IE9 og W7, men den burde fortælle hvorfor testen ikke beståes.

Kommentar
Fra : return

Dato : 04-01-12 18:06

webnoob

den kommer bare frem med disse 4 kasser som er

1 skadelig downloads -
2 phishing-angreb
3 risikofyldte websteder
4 tyveri af personoplysninger
men har jo hentet IE9 så hvorfor bliver den ved med at sige den ikke bestod testen nu hvor IE9 er installeret det virker da noget underligt

har du mon et bud på hvorfor den ikke består den test

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-01-12 18:19

Det er de samme 4 kasse jeg får, men det er bare en beskrivelse af de fordele der er ved er bruge IE9. Nej jeg har ikke lige umiddelbart et bud på hvorfor. Måske du skal prøve og afinstallere IE helt og så geninstallere IE9.

Kommentar
Fra : return

Dato : 04-01-12 18:24

webnoob
mener du at jeg skal afinstallere IE9 helt ohg så bare prøve at hente den påny og se om den så består testen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-01-12 18:26

Du kan afinstallerer og geninstallere lige så meget som du lyster, testen bli'r den samme!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-01-12 19:33

Øh, hvad er du egentlig bange for.....
Alle browsere har fejl og mangler,
men fælles for alle, er manglende sikkerhed = lokalt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-01-12 19:44

I Firefox 9.0.1 skriver den det samme!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-01-12 20:11

Når jeg køre med IE9 på W7 så består jeg testen, køre jeg testen med Firefox 9.0.1 så har jeg kun begrænset sikkerhed. Så der er skam forskel på hvilken browser man tester med.

Det jeg mener er at du skal afinstallere IE helt og så genisntallere 9'eren, men jeg tror ikke det gør en forskel.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-01-12 12:40

Den test kan de bruge til at tørre r** med da den ikke undersøger andet end browserversion.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-01-12 12:44

Citat
Den test kan de bruge til at tørre r** med da den ikke undersøger andet end browserversion.

Nemlig!

Den siger det samme i Chrome!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-01-12 13:45

Citat
Den siger det samme i Chrome!

HVad siger den i Chrome?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-01-12 13:53

Citat
HVad siger den i Chrome?

At du kan tørre røv med den test!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-01-12 13:55

Det siger den jo ikke. Men never mind.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-01-12 15:25

Ok den siger egentlig ikke noget, men den skriver det samme som i IE og FF

1 skadelig downloads -
2 phishing-angreb
3 risikofyldte websteder
4 tyveri af personoplysninger

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 50 point
Dato : 05-01-12 15:31

Ja de 4 punkter går igen, men oven over står der bestået, begrænset sikkerhed og den tredje har jeg ikke prøvet. Det er også et lyskryds lys som lyser grønt ved bestået, orange/gult ved begrænset sikkerhed og ved rødt ved jeg det ikke.

Jeg har fået grønt ved IE9 på W7 og gult ved FF 9.0.1 på W7.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 05-01-12 17:45

Tak for svaret webnoob. har det samme som dig i disse test men ærligt så troede jeg den ville lyse grønt når man nu var gået fra IE8 til IE9 men ingen forskel der , ps hvordan får man feks google til at ligge i menu linen i IE9

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-01-12 19:17

højre klik ved siden af fanebladet og sæt flueben i favoritlinjen.

Kommentar
Fra : webnoob