/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Acer Ferrari 3400 bliver meget varm
Fra : Klabuz
Vist : 635 gange
25 point
Dato : 03-01-12 19:16

jeg har en Acer Ferrari 3400 som bliver utrolig varm, jeg har renset maskinen for støv men dette hjælper ikke noget.

Jeg vil ger høre om der er nogen der kender til om man kan skifte blæseren ud med en der er bedere eller om jeg kan skifte en anden hardware del ud for den kan komme til at holde en normal temperatur, så man ikke brænder fingerne når man bruger den?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-01-12 19:26

Det kan jo være så meget, det kan være heatsink som ikke køler din computer ordenligt. Hvis du sætter hånden foran kølerillerne, er det så varm eller kold luft der kommer ud?

Hvis der er garanti på computeren vil jeg anbefale at du kontakter acer med henblik på at få skiftet heatsink og/eller bundkort.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 03-01-12 19:29

læs denne her.
http://forum.notebookreview.com/acer/63208-acer-ferrari-3400-heating-problem-finally-solved.html

det ser ud som det er et software problem. der gør at din prossceror køre for fuld damp hele tiden.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 04-01-12 12:46

Jeg har prøvet noget lignende med en Packard bell. Jeg havde windows Vista. Jeg fik opgraderet til windows 7 og pludselig fik jeg en effektiv stille pc. Før tændte den af hele tiden.

Kommentar
Fra : Klabuz

Dato : 04-01-12 21:32

webnoob: Der kommer varm luft ud. Der er ikke garanti på den mere.

Snaptil: Jeg har lige opdateret til Windows 7 men det hjælper ikke noget.

min søster har en acer der er noget nyere men den har samme problem.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 25 point
Dato : 04-01-12 23:05

Prøv evt. og se om der findes en BIOS opdatering, det kan være BIOS'en ikke styre blæseren godt med hensyn til varm og omdregninger.

Godkendelse af svar
Fra : Klabuz

Dato : 24-01-12 21:39

Tak for svaret webnoob.