/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
driver
Fra : kivi
Vist : 453 gange
100 point
Dato : 03-01-12 16:53

jeg har en stationær pc , dell 3000 serie 2,8 , jeg har søgt efter bundkort driver men synes ikke at jeg har fundet noget som jeg kunne bruge på dell er der andre gode forslag så jeg kan få den til at køre

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 03-01-12 17:08
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-01-12 17:45

den ser i hvert fald ud til at passe til modellen

Kommentar
Fra : edison

Dato : 03-01-12 17:58

hvis du kan komme på nettet så brug denne automatiske driver side hos dell
http://www.dell.com/support/drivers/us/en/19/DriversHome/NeedProductSelection

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-01-12 18:15

Prøv og skriv service taget i en privat besked til mig skal jeg kigge på dell.com efter en driver til dig.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 03-01-12 18:36

webnoob den kommer du til at forklare nærmere det har jeg ikke prøvet før

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-01-12 18:42

klik på mit burgernavn, på den næste side skal du klikke på skriv til webnoob lige under mit profilbillede.

Service taget er en række tal og bogstaver, 7 for at være præcis. Da jeg arbejdede for dell sluttede det på 1 eller J, ved ikke på det stadig gør. Klistermærket hvor service taget står på er enten sort eller hvidt. Der er også en express-service-code på samme klistermærke.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-01-12 19:36
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-01-12 19:43

Service taget kan findes forskellige steder afhængig ag hvad for komponent der er tale om.

http://support.euro.dell.com/support/topics/topic.aspx/emea/shared/support/root/identifyyoursystem?c=uk&cs=ukdhs1&l=en&s=dhs&~mode=popup

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-01-12 20:05

Jeg har søgt med service taget og der findes ikke nogen Windows 7 driver til den model, der er heller ikke lavet nogen driver til Wnidows Vista, så det er ikke muligt at installere Windows 7 og få den til at køre optimalt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-01-12 20:06

Jeg har forslået kivi at installere Intel graphic driver til XP i XP SP3 kompatibilitets tilstand, men kivi vil hellere have Windows XP installeret på den.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-01-12 20:09

Så er den jo lige til højrebenet da der jo findes drivere til XP

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 04-01-12 20:13

Nej det er den ikke, man kan godt køre drivere i kompatibilitets tilstand og få en brugbar computer ud af det.

Jeg har installeret W7 på en computer med et 10 år gammelt chipset og installeret en Nvidia driver i kompatibilitets tilstand og den kan godt køre grafik krævende spil, men det er ikke optimalt.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 05-01-12 01:01

alt det halløj minder mig om min "ældre" HP bærbar...

Den er født med vista og kører ganske udemærket med vista... men jeg kan personligt ikke fordrage vista, og kommer aldrig til at kunne det. Windows 7 er LANGT bedre. (windows xp også for den sags skyld) Jeg kan også sagtens installere windows 7 på den, kører superb. og jeg får en bedre oplevelse ud af det..
Dog er der ikke udviklet windows 7 drivere til den og det driller da også en lille smule. Jeg kan nemlig ikke printe ud fordi der ikke er udviklet en driver til CoProcessoren.. (CoProcessoren styrer alle udprintninger på computere, uden den driver ser udprintet helt forkert ud)
Det er et problem jeg har lært at leve med, bla fordi jeg ved at den ikke er bygget til windows7 og fordi jeg enormt sjældent printer noget.
min pointe er at forskellen på systemkernen i vista vs. win7 er ikke afsindig stor, og det er muligt i rigtig mange tilfælde at "tvinge" en vista driver på en win7 installation. (ikke i min).
Men forskellen på winxp og win7 er enorm. og at forvente at man kan trylle en win7 driver på en winxp maskine og stadig forvente at skidtet vil køre bare såen nogenlunde er ekstremt optimistisk. Udover kerneforskellen i drivere så må man heller ikke glemme systemkravet for windows 7 er meget højere, af gode grunde.
Siger dermed ikke at det ikke kan lade sig gøre.. men siger at JEG synes ikke det er besværet værd. Windows xp er ikke så dårlig som nogen herinde får det til at lyde som.

Jeg sætter heller ikke et autotrailer efter min bil bare fordi den har anhængertræk... Jeg VED bilen ikke kan slæbe det. Jeg VED at jeg ikke må. Jeg ved inderst inde at jeg skal købe en ny bil for at køre med den trailer.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 05-01-12 08:45

Tak for svaret webnoob.