/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Flytning af kanaler på Samsung fjernsyn
Fra : burt28
Vist : 13725 gange
200 point
Dato : 02-01-12 21:30

Hej

Vi har netop fået you see igennem vores fællesantenne sammenslutning..

Det er super godt med mange digitale kanaler samt mange hd kanaler , det er gået nemt og smertefrit med at få kørt kanaler ind...

Men men men , nu vil jeg gerne have dem til at ligge i den rigtige personlige rækkefølge...

Og her starter mine problemer så , jeg har et Samsung fjernsyn model
LE32B546P7W
Som man tilsynladende ikke lige umiddelbart kan flyttesine kanaler rundt på...
Jeg har søgt lidt på nettet samt på samsung's hjemmeside uden at finde en løsning...

Kan nogen hjælpe?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 21:33

Du kan ikke flytte dem, lav en favorit liste!

Kommentar
Fra : flemming_h

Dato : 02-01-12 23:35

Hej Burt

Selvfølgelig kan du flytte dem til din egen orden

Hvis ikke andre viser dig , hvordan , så kan jeg gøre det , men det bliver ikke før onsdag

venlig hilsen

Flemming

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 23:46

Alt kan lade sig gøre, men ikke at sortere digital kanaler ifølge manualen!

Administration af kanaler
Med denne menu kan til tilføje/slette eller indstille favoritkanaler og anvende programguiden til digitale udsendelser.

Måske hvis man laver en firmware/software opdatering!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-01-12 01:09

Rediger kanalnummer (kun digitale kanaler)
Du kan også redigere kanalnummeret ved at trykke på talknapperne på fjernbetjeningen.

Sorter (kun analoge kanaler)
Sorteringsfunktionen gør det muligt at ændre programnumrene for de lagrede kanaler. Dette kan være nødvendigt, efter at du har
brugt auto-lagring.

http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/200904/20090404130647906/BN68-01893C-01L05-0302.pdf

Hiv manualen ned, desværre er den ikke på dansk alene.

Eller ring til supporten, jeg har selv fået alletiders hjælp hos philips.dk om netop samme problem....der så bundede i at der var FEJL i deres egen manual som jeg havde downloaded og printet ud.
Nu vi er ved det. Jeg havde inden jeg hentede skærmen hentet en vejledning fra YouSee om brug af net-id til mit modelnummer, den var også smækfyldt med fejl hvilket jeg straks ringede til YouSee omkring.........det ville de ikke kommentere men gav mig nummeret til Philips

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-01-12 09:43
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-01-12 10:03

På mit 3 år gamle Samsung (fjernet ved indbrud) kunne jeg indstille numre på et par trin, men jeg skulle starte med laveste da der kom gevaldigt rod i de efterfølgende.

På det nye er det let nok, men jeg kan kun flytte 2 programmer ad gangen, 3. gang låser skærmen og kan kun slukkes på væggen

Man skulle tro det var Microsoft der designede softwaren i skærme

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-01-12 10:31
Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 03-01-12 11:10

selvfølgelig kan du det,... spørgsmålet har været 'oppe' flere gange,.. sidst her (køb adgang)

http://www.kandu.dk/Spg159366.aspx

@Stouenberg du henviser til et link fra før den digitale tidsalder (2009)
der er sket meget siden.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-01-12 14:19
Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 200 point
Dato : 03-01-12 18:09

@Stouenberg
Citat
- denne er lidt nyere: http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic.php?f=27&t=77617&start=15

Der blev problemet tilsyneladende løst ved at følge 'DanniSemperfi' guide

Citat
Gå ind i menu.
Scroll ned på kanal.
Vælg kanal liste.
Tryk på tools på remoten.
Vælg rediger kanal nummer.

Håber det hjalp

...............................................

Citat
DanniSemperfi Det var I store træk det der skulle til,
men det var I smart hubben og så skulle man lige aktivere rediger kanalliste.
Så takker for din hjælp, og tak til dem Der gjorde sig ulejligheden, at prøve at hjælpe. Super fedt...
/Erdmann

på mit Samsung TV fungerer det perfekt,.. hver kanal kan placeres præcis hvor man ønsker,
ganske vist tilsluttet Stofanet,.. men alligevel, !!

Godkendelse af svar
Fra : burt28

Dato : 03-01-12 22:35

Tak for svaret EA_HS.

Kommentar
Fra : Face2face

Dato : 22-04-13 18:22

6 hurtige der løser problemet med flytning af kanal-numre:

1. Download 7-zip.
2. Download Samsung Channel Editor (SamsChannelEditor)

3. På TV’et:

a.   Menu
b.   Kanal (isaæt USB)
c.   Overfør Kanalliste (Kode 0-0-0-0)
d.   Eksporter til USB

4. I Samsung Channel Editor:

a.   Åbner filen fra USB. (File -> Load)
b.   Vælger: Map-cableD
c.   Tag fat i kanal-punkterne (venstre-klik) og flyt rundt på dem.
d.   File -> save (gemmes automatisk på USB igen).

5. På TV’et:

Som pkt. 3, blot Importer fra USB.

6. Afslutning

TV’et slukker selv og tænder igen ... et voila.