/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
formatterings F taster ?
Fra : return
Vist : 638 gange
65 point
Dato : 02-01-12 15:12

hej

er der nogen der måske kan hjælpe mend at skrive hvilke F taster man skal bruge når man formatterer en harddisk

og hvad er det nu man skriver når man i dos prompt skriver format C: og vil installere feks Xp på ny eller windows vista skriver man run eller install ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-01-12 15:17

For at formatere en harddisk skal du bruge et medie.

Hvis du mener ren DOS og ikke ms-DOS så skal du bare skrive format C:

Kommentar
Fra : return

Dato : 02-01-12 15:32

prøver lige igen hvad er det nu for nogle F taster man bruger for at feks komme ind i bios ,fejlsikret tilstand -osv

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-01-12 15:39

Det kommer an på hvilket styresystem du bruger? Det må du lige oplyse om.

Kommentar
Fra : return

Dato : 02-01-12 15:41

vil gerne ha det til både xp og vista hvis nogen kan hjælpe med det

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-01-12 16:15

Uanset hvilket windows system du har fra mellenium og nyere så er det F12 for at få avanceret startup menu med fejlsikret tilstand osv. Bios, det kommer an på hvilket bundkort du har og om det er en dell, hp, acer mm.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 65 point
Dato : 02-01-12 17:48

Hvis disken skal formateres til fx NTFS skal du skrive.

format C: /fs:ntfs

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-01-12 17:50

Men du behøver jo ikke at skrive noget for at få den til at installere. Sæt dit drev til First Boot Device i bios og start pcen op med skiven i og tryk på en vilkårlig tast når den beder om det.
Så booter den op på skiven

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 02-01-12 19:09

Tak for svaret Fijala.