/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Upload af en fil....
Fra : Hausbaer
Vist : 915 gange
400 point
Dato : 02-01-12 15:01

Jeg kan oprette en folder og vil gerne kopiere en fil ind i den... men den kopierer den bare i gallery i stedet for... hvor ligger fejlen.

<?php
$folder1 = "gallery/";
$folder2 = $_POST["navn"];
$folder = $folder1.$folder2;
mkdir($folder,0777);

$uploadDir = $folder; //Bibliotek hvor filer uploades til - husk chmod 777
$allowedFileTypes = array('jpg','gif','png'); //Hvilke filer vil vi acceptere bliver uploadet?

//Er der trykket på Upload file knappen?
if(isset($_POST['myUpload']))
{
//Har vi en fil?
if(is_uploaded_file($_FILES['myFile']['tmp_name']))
{
//Filendelse
$extension = strtolower(pathinfo($_FILES['myFile']['name'],PATHINFO_EXTENSION));

//Er filen en af de filer vi gerne vil have?
if(in_array($extension,$allowedFileTypes))
{
//Vi flytter filen fra tmp til vores UPLOADDIR
if(move_uploaded_file($_FILES['myFile']['tmp_name'],$uploadDir . basename($_FILES['myFile']['name'])))
{
echo '<h3 style="color:green;">File ('.basename($_FILES['myFile']['name']).') uploaded succesfully</h3>';
}
else
{
echo '<h3 style="color:red;">Error - unable to upload file: '.basename($_FILES['myFile']['name']).'</h3>';
}
else
{
echo '<h3 style="color:red;">Wrong filetype, allowed filetypes are: ('.implode(',',$allowedFileTypes).')</h3>';
}
else
{
echo '<h3 style="color:red;">No file selected</h3>';
}
echo $uploadDir;
?>

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 400 point
Dato : 02-01-12 19:43

Umiddelbart, ser jeg ikke nogen steder det skal hen. i det ud sætter ind her. der må være mere.
Synes man plejer at pakke det her PHP ind i noget Html, netop for at få variablerne med over.
Sometider er det enda svært at få variablerne med fra det ene skriv til det andet, her må man ty til en get sætning for at få dem globale.
Html hentes over til din brouser og køres her, PHP køres på serveren og resultatet sendes til brouseren. lidt generelt med på vejen jeg hører mere.
hilsen Gamle Steen

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 02-01-12 21:43

Fandt selv fejlen... der manglede et /

$folder1 = "gallery/";
$folder2 = $_POST["navn"];
$folder = $folder1.$folder2;

Vil f.eks. blive til gallery/Testtest.jpg derfor flyttede den ikke filen i den rigtige mappe...

Men du får nu alligevel point for at tage dig tid til at kigge på den.

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 02-01-12 21:43

Tak for svaret stone47.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 02-01-12 22:59

Ok my bye vi kan yse this in another afsnit. Jeg vil kikke lidt nøjere på det. Er selv ved al bikse med noget flash gallery. http/stoneplace.dk/flashgallery/
tak for points.

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 03-01-12 11:12

Hehe

Den kender jeg godt...

http://www.thyholmloebeklub.dk/billede.php

der har jeg implementeret den i hjemmesiden. Det jeg bakser med nu er en oversigt...

Vælg År derefter vælg arrangement og så kommer denne flashplayer ind i billedet.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 03-01-12 12:35

Ok nå det var dig haha.
Så giv mig resten, så jeg kan bruge det???
jeg så du havde brugt noget andet der ikke rigtig sendte os videre til det rigtige sted.
Synes det var et andet gallery skriv, kunne bedre lide det andet som jeg har prøvet.
så lige et spørgsmål til,mine billeder ligger rå 8gb. , så klippes noget af billedet væk.
Hvis jeg reduserer til 2Gb ser alt ok ud. Har du løst det???
hilsen Steen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 03-01-12 12:38

ser du hopper over i Pikacas webalbum og pludselig ser jeg mig selv der hej hej.
det vil så sige du oploader billederne der.
jeg vil jo helst have dem her på min server i kælderen
hilsen Steen