/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
1499 kr. For et Digetalkamera i NETTO
Fra : Barry17
Vist : 1396 gange
100 point
Dato : 25-05-03 19:57

Hej

Jeg vil bare lige spørge om det er billigt.
Kameraet kan købes imorgen i Netto, til 1499.

Det er Kinox
1,5 TFT monitor
3 millioner pixel
Panasonic CCD Sensor
3 x optisk zoom
3 x adz trinløs
16 MB indbygget hukommelse
Slot til SD kort
Indbygget mikrofon
Videoklip og Højtaler

Er det billigt. Eller kan man få noget bedre er andet sted?

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 25-05-03 20:00

jeg syntes personligt ikke det er godt

du kan få bedre kamera'er til den pris inde på <http://www.edbpriser.dk>

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 25-05-03 20:14

Kameraet lyder meget godt, dog lidt for lidt hukommelse (ca. 20 billeder i fuld opløsning - 3 mill. pixels)

men,
får du opgivet opløsningen i tal? eksempelvis 1280x1024..?

Disse to tal skal ganget sammen give ca. 3.000.000 (3milioner pixels) giver det et tal mindre, er der muligvis tale om interpolerede pixels, hvilket nogle vil kalde fusk (hvis det ikke er opgivet i reklamen)

EKSEMPEL: fra edbpriser.dk
_________________________________________________-
Trust SpyC@m 500 FLASH
Max Resolution: 3.3Mpixels / 1280x1024 <---- DISSE TO TAL GANGET SAMMEN GIVER 1,3 mill pixels
Memory: Up to 160 pics
Type: 16MB Internal
Display: None
Sensor: CMOS
Zoom: Fixed focus lens with macro option
Built-In Flash
Interface: USB
Warranty: 2 Years
Producent varekode: 12932
_________________________________
typisk Trust ikke at opgive det er interpolerede pixels.. Og det ville være typis discount butikker som Netto ikke at angive den "rigtig" oplysning.

Held og lykke med at finde et kamera.. Vil give gangster 50 ret: søg lige lidt på www.edbpriser.dk først...

Mvh Niels
mvh Niels

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-03 20:20

Hejsa
Jamen det er da sikkert et godt kamera... jeg tør da slet ikke sige hvad jeg måtte af med for mit Canon PowerShot S20, indkøbt for 2 år siden (UHA!).
Jeg vil give ovenfor kommentarer ret i den manglende hukommelse, men det kan nu købes "løst" for små penge. Ditto er det værd at kigge forbi http://www.edbpriser.dk/ før du bestemmer dig.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 25-05-03 20:23

aarrhh..

små og små penge.. 128 SD-ram (secure data) koster mellem 6-800 kr..

Det er da også en slags penge, hvis man nu overvejer at man jo kan smide denne sum oven i et andet kamera der måske tilfredsstiller bedre..

mvh Niels

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-03 20:35

Hej Niels du har ret, men kan vi ikke blive enige om at 1500 er billigt for et 3 Mega Pixel kamera (nu ved jeg godt alt det andet du skriver om), men der er ingen grund til af ofre 5-10.000 på et super digital kamera... ikke for "det første kamera". Behov osv. spiller jo også en væsentlig rolle, der er jo ingen grund til at skyde gråspurve med kanoner. Det er rent faktisk sjældent jeg "skyder" med 3.3 Mega... mest fordi jeg bruger det til hjemmesider, men også til papir udskrift. Jeg kan altså ikke se den store forsk. på 2.2 og 3.3 og mere end ½ meter væk, er det umuligt at se nogen - OK! Ved redigering og klip, ja her kommer den høje opløsning til sin ret, men ellers ikke.
Søren

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 25-05-03 20:51

Jo; 1500 er billigt for et 3Mp kamera.. jeg tror desværre bare der er en hage ved det..

Men hvis kameraet kan det står, så er det sikkert ganske godt køb..
Desuden har du ret mht. opløsningen. tit er 2.2Mp lige så andvendeligt som 3.3Mp - især hvis der er gode zoomfunktioner... og ja, 3.3 Mp giver et enormt billede, som man ofte alligevel ikke kan andvende i den originale størrelse..

Hygge.. Håber du finder rigtige kamera Barry..

Mvh Niels

Kommentar
Fra : Barry17

Dato : 25-05-03 21:33

Tak!

Jeg har været inde og se på www.edbpriser.dk, og jeg har fundet et Canon Digetal Kamera

Canon PowerShot A70
Max Resolution: 3,2Mpixels / 2048x1536 / 640x480 AVI
Memory: 10-87 pics
Type: CompactFlash 16MB
Display: 1.5" LCD TFT
Sensor: 1/2.7" CCD
Zoom: 3,2X Optical / 3X Digital
Interface: USB
Video Out: PAL/NTSC
Warranty: 2 Years

Men det koster dog 2.875 kr.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-03 21:40

Hej Barry17
Nu er jeg som sagt selv Canon-mand og kan kun billige dit valg... også trods mer'prisen
Søren

Kommentar
Fra : coolman

Dato : 25-05-03 22:06

Jeg skal selv ind og købe det camera imorgen. Jeg har i forvejen et 4,1 Mpixels og skulle som sådan være dækket ind! Men til den pris får konen sit eget
Jeg vil ikke være nervøs for at købe det! Hvis den ikke tager ordentlige billeder skal jeg bare have pengene igen.
Derudover synes indmaden måske at være Panasonic. Så mon ikke det er noget af deres ældre udstyr der er opkøbt og så puttet i en ny "skal".
Jeg har søgt på nettet efter Nikox i alle afskygninger uden brugbare resultater, men faldte over Nikox var nævnt på en af Sony's sider. Da jeg ikke har fundet noget negativt på nettet! Er jeg at finde i Netto i morgen

Kommentar
Fra : Barry17

Dato : 25-05-03 23:36

Jeg har fundet et til kamera til 2300kr

Olympus Camedia C-350ZOOM
Max Resolution: 3,2Mpixels / 2048x1536 / 640x480 Quicktime
Memory: 6-165 pics
Type: xD-picture Card 16MB
Display: 1,8" LCD TFT (85k)
Sensor: 1/2.5" CCD
Zoom: 3X Optical / 3X Digital
Interface: USB / DC Input
Warranty: 2 Years

Vis i kender et andet kamera, så skriv endelig.

Jeg vil godt have en stor skærm.
Den skal kunne optage.
Den skal have et flot billed på skærmen.

Vis man nu lægger disse 3 kameraer sammen. Hvilken er så bedst: Kinox, Canon PowerShot A70 eller Olympus Camedia C-350ZOOM

Kinox: I Netto til 1499. (Er det noget billigt pis, eller er det de billige penge vær, hvis man gerne vil have et godt Digetal kamera?

Canon: Er det navnet der lige sætter prisen lidt op. Eller skal man finde et kendt firma navn, for at få noget for pengene.

Olympus: Er det et godt kamera til prisen?

Men på forhånd tak!

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 26-05-03 10:24

Canon PowerShot A70, mener jeg er det bedste...
Navnet sætter både prisen lidt op, men til gengæld er det et kvalitetsmærke..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-05-03 10:45

Helt enig med NielsPT... jeg ville gå for Canon PowerShot A70
På den anden side... hvad ville du helst købe af bil, hvis du havde valget imm. Audi A4 og Skoda Octavia?? Det er den samme bil, men Skodaen er +/- 20.000,- billigere!!!

Kommentar
Fra : tinaw

Dato : 26-05-03 14:11

Hejsa

Jeg overvejde også lige at købe kamera i netto, men tror nu nok jeg venter og køber et kodak i stedet for.
Jeg fandt dette her til 1700 kr.
Kodak CX4300 specifications
lens / zoom 36 mm (dig: 2x)
focus / macro auto / 30 cm / 15 cm
metering mode matrix
aperture F3.5 / F8
white balance auto
shutter auto / 1/8s - 1/1000s
exposure mode +/- 2EV in 1/2EV steps
flash unit/mode internal - 3 modes / 0.5 - 3m
viewfinder optical
iso ratings 100
image size 2080x1544
image format jpeg (exif 2.2)
image compr. best / better / good (e-mail)
remote control self timer 10s
connectivity usb / video (NTSC / PAL)
storage 16MB internal, MMC / SD slot
platform Windows 98/2000/ME/XP, Mac OS 8.6+
special features Kodak EasyShare camera dock optionally available
lcd viewer with indoor/ outdoor display

Er dette her et godt køb?

Kommentar
Fra : grundig

Dato : 27-05-03 12:08

Har købt!!!

Det har været en fornøjelse - og positiv overraskelse - at blive indehaver af et kamera til så små penge.

Købte det igår og har bestemt ikke fortrudt. Men Men - der skal en hel lomme fuld af batterier med - de holder ikke til en hel aften.

Det kan jeg så fortælle at det også er tilfældet med Canon og andre "mere anerkendte og velanskrevne" mærker.

Så invester i en strømorsyning - men minimum også i hurtigt opladede batterier med en større kapacitet - ja og en oplader dertil.

Er lige for tiden ved at undersøge hvor dette kan gøres bedst og billigst.

MVH - en semiprof fotograf - der har købt dette Kinox som supplement til hurtige snaps

Merete

Kommentar
Fra : Barry17

Dato : 27-05-03 21:27

Jeg har også lige fået købt Kinox kameraet, og jeg må nok sige at jeg er tilfres.
Med i købet købte jeg også en batterie oplader til 129, i Netto. Batterierne koster 49kr for 2.

Kommentar
Fra : bernoulli

Dato : 29-05-03 12:59

Det er meget vanskeligt med det kamera, da det er svært at finde saglige oplysninger og meninger om det. F.eks. kunne det være rart at vide mere om optikken og måske se et par billeder taget med det kamera. Denne diskussion er faktisk det eneste, jeg har fundet.

Hvis der er nogle af jer, der har købt kameraet, der har nogle billeder, de vil vise frem, ville det være meget fint. Evt. pr. e-mail.

De sidste par dage har jeg flittigt læst en ordentlig stak anmeldelser og søgt en masse informationer på kamera i den størrelse, da jeg selv skal have mig et. Det er værd at gøre. De fleste koster omkring 3000 (laveste priser fra edbpriser.dk), og man kan måske overveje, hvad grunden til det er. Jeg tror desværre ikke, det kun kan tilskrives Nettos købmandsskab, men jeg kan bygge det på andet end dårlige erfaringer med andre billige kameraer. Anyway - hvis billederne, kameraet tager, tilfredsstiller ens behov, er det vel et ok køb. Sandsynligvis er der, som andre har skrevet, andre gode køb at komme efter (især hvis man går ned til 2 Mpixel), som kan tage fuldt så gode eller bedre billeder.

Der er mange gode informationer at hente på en række sider. Her er tre af de absolut fremmeligste samt en dansk og en norsk digitalkameraside.

http://www.digital-fotografering.dk (god vejledning til overvejelser inden kamerakøb!)
http://www.steves-digicams.com
http://www.dcresource.com
http://www.dpreview.com
http://akam.no

Kommentar
Fra : bernoulli

Dato : 29-05-03 13:00

Det er meget vanskeligt med det kamera, da det er svært at finde saglige oplysninger og meninger om det. F.eks. kunne det være rart at vide mere om optikken og måske se et par billeder taget med det kamera. Denne diskussion er faktisk det eneste, jeg har fundet.

Hvis der er nogle af jer, der har købt kameraet, der har nogle billeder, de vil vise frem, ville det være meget fint. Evt. pr. e-mail.

De sidste par dage har jeg flittigt læst en ordentlig stak anmeldelser og søgt en masse informationer på kamera i den størrelse, da jeg selv skal have mig et. Det er værd at gøre. De fleste koster omkring 3000 (laveste priser fra edbpriser.dk), og man kan måske overveje, hvad grunden til det er. Jeg tror desværre ikke, det kun kan tilskrives Nettos købmandsskab, men jeg kan bygge det på andet end dårlige erfaringer med andre billige kameraer. Anyway - hvis billederne, kameraet tager, tilfredsstiller ens behov, er det vel et ok køb. Sandsynligvis er der, som andre har skrevet, andre gode køb at komme efter (især hvis man går ned til 2 Mpixel), som kan tage fuldt så gode eller bedre billeder.

Der er mange gode informationer at hente på en række sider. Her er tre af de absolut fremmeligste samt en dansk og en norsk digitalkameraside.

http://www.digital-fotografering.dk (god vejledning til overvejelser inden kamerakøb!)
http://www.steves-digicams.com
http://www.dcresource.com
http://www.dpreview.com
http://akam.no

Kommentar
Fra : elmo

Dato : 03-06-03 14:28

Husk pris og kvalitet som regel hører sammen