/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vand vil ikke sykke hurtigt nok i vask
Fra : mostmighty
Vist : 900 gange
20 point
Dato : 01-01-12 13:08

Jeg har et problem med min vask i badeværelset. Når man skruer tilstrækkeligt op for vandstyrken, så vil vandet ikke sykke hurtigt nok ned, og vandmængden stiger og stiger så i selve vasken.

Hvis man fjerner den "prop"-ting, som sidder over hullet i vasken, og som lader en sprække være åben til vandet kan løbe ned i afløbet, så kan den sykke vandet lige så hurtigt det skal være, selv på højeste vandstyrke. Så det får mig lidt til at udlede, at det ikke bare kan løses ved en rensning af rørene fra vasken og nedefter.

Når man så sætter den prop i igen, som det er tiltænkt, så kommer problemet.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 01-01-12 13:12

hvis det er en af den slags der vippes op med en stang på blandingsbatteiet, kan den justeres op så der bliver bedre træk i afløbet.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 01-01-12 13:12

hej
Der sidder en en prop eller andet sted og stopper, du skal give den eventuelt afløbsrens

Kommentar
Fra : mostmighty

Dato : 01-01-12 14:29

trimare: synes bare jeg har trykket den stang så langt ned som muligt. Dog uden at skrue noget fra hinanden. Skal man det?

Droslerne: Men den sykker netop godt nok, når proppen ikke er sat i. Så det kan vel ikke være afløbsrensen, der skal gang i?

Accepteret svar
Fra : pedroso

Modtaget 20 point
Dato : 01-01-12 15:12

Der er noget, som holder proppen i højdeled, om man så må sige.

Lidt afhængigt af model plejer der at sidde en lille gevindstang under proppen. Den skal du skrue udad, sådan at proppen løftes lidt. Så bliver sprækken større.

Hvis der sidder en lille stopmøtrik, som låser gevindstangen imod proppen, skal du lige løsne den først.

Godkendelse af svar
Fra : mostmighty

Dato : 01-01-12 16:34

Tak for svaret pedroso.

Det med at skrue gevind ud virkede

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 12-01-12 23:13

Det var så lidt :) Godt du fik ordnet vasken