/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Oprette Ny Bruger I OE??
Fra : gangster50
Vist : 799 gange
250 point
Dato : 25-05-03 19:27

Hej
jeg har lige fået internet på min nye computer også ville jeg lige sende en mail. Men der skulle jeg først oprette mig som bruger og der stod alt muligt om POP3 og så' noget, så ville jeg lige spørge om der var nogen som ville give mig en detaljeret vejledning så jeg kan komme til at sende mails igen.

jeg har stofanet

når jeg åbner OE kommer jeg ind i det men jeg kan ikke sende mails

håber du vil hjælpe mig

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 25-05-03 19:34

Det her siger den når jeg skal modtage eller bare tjekke om der er kommet nye mails:

Værten 'POP3' er ikke fundet. Kontroller, at du har skrevet servernavnet korrekt. Konto: 'POP3', Server: 'POP3', Protokol: POP3, Port: 995, Sikker (SSL): Ja, Socket-fejl: 11001, Fejlnummer: 0x800CCC0D

det her siger den når jeg sender en mail

Værten 'SMTP' er ikke fundet. Kontroller, at du har skrevet servernavnet korrekt. Konto: 'POP3', Server: 'SMTP', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Ja, Socket-fejl: 11001, Fejlnummer: 0x800CCC0D

hvad skal jeg gøre

- Gangster50

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 25-05-03 19:37

Du har fået et brev fra Stofanet med oplysninger om:
- kontonavn (typisk også brugernavn)
- password
- POP3-server
- SMTP-server

Hvis du ikke har et sådan brev, skal du kontakte Stofa-kundeservice og få dem til at oplyse det.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 25-05-03 19:38

jeg har bare flyttet stikket over i den nye

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 25-05-03 19:40

Dine oplysninger bliver gemt lokalt på computeren i dit mail-program. Hvis du har haft det til at virke på den gamle, kan du starte den op og se oplysningerne i OE under "konti"

mvh/HJP

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 25-05-03 19:44

jamen jeg vil oprette en helt ny bruger (sandman@stofanet.dk, håber jeg)

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 25-05-03 19:49

Prøv at hente denne vejledning fra Stofa: http://www.stofa.dk/stofanet/StofaNetvejledning.pdf

Den forklarer ganske godt hvad du skal skrive.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 25-05-03 19:57

jeg har ikke Acrobat Reader eller hvad det nu hedder, hvor kan jeg få det?

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 25-05-03 20:05

Hej Gangster

Åben Outlook.
Gå i funktioner,
Konti,
vælg fanebladet post,
Til højre vælger du tilføj - post,
Skriv dit navn - næste
skriv din mail (den du har fået/valgt hos Stofa) - næste
i pop3 skriver du: mail1.stofanet.dk
i smtp skriver du det samme,
Dernæst skriver du det brugernavn og den adgangskode du har fået hos stofanet.

Du skulle nu være klar til at sende og modtage mails

Held og lykke
DavidP

ps. alle oplysninger om dit brugernavn og kode skulle stå på din oprettelses bekræftigelse

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 25-05-03 20:11

Takker, DavidP inden du får mine Point så prøv lige at sende en mail til mig på sandman@stofanet.dk eller sandman@mail1.stofanet prøv begge to. Så for du mine point

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 25-05-03 20:30

jeg skal heletiden skrive min adgangskode, men den gider ikke at modtage

Kommentar
Fra : summer

Dato : 25-05-03 20:49

Her finder du en detaljeret vejledning i opsætningen http://www.stofa.dk/stofanet/StofaNetvejledning.pdf men først skal du installere Acrobat Reader. Den er gratis og du får brug for den mange gange (husk at vælge sprog) http://www.adobe.dk/products/acrobat/readstep2.html

Har du sat V i rubrikken husk adgangskode?
mvh
summer

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 25-05-03 21:09

Hej igen Gangster...

Hvis du går i funktioner,
Konti,
vælger egenskaber (til højre)
Vælger fanebladet servere,
Så er der i midten en mulighed for at sætte "flueben" i husk adgangskode.
Så burde du ikke skulle skrive den hele tiden

Men kan du ikke modtage mails eller hvad ?

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 25-05-03 21:50

Kan du ikke ringe til Stofanet-kundeservice og bede dem guide dig igennem?

mvh/HJP

Kommentar
Fra : summer

Dato : 25-05-03 22:36

Jeg har lige sendt til din e-mail adresse. Den virker ikke!!

Jeg vil som hjp1974 anbefale du ringer til Stofa support i morgen. Det er gratis og de er utroligt skrappe til at finde ud af hvad der er galt. Her er hvad Stofanet Support skriver:

>>StofaNet tilbyder telefonsupport alle dage i mellem kl. 8.00 og 22.00 på telefon
7564 1734. Du kan også kontakte support via email på support@stofa.dk. StofaNet support er udelukkende til tekniske spørgsmål ang. din StofaNet opkobling og kan derfor ikke hjælpe dig med f.eks. kabel-tv problemer - vi henviser istedet til www.stofa.dk.

Før opkald til support skal du sikre dig at du har forsøgt at følge vejledningen til opsætning af pc'en til StofaNet - du finder vejledningen her.

Du bedes desuden også have ordrebekræftelsen med stamoplysninger klar ved opkald til support.

Support omfatter hjælp til opsætning af pc til StofaNet. Der ydes ikke support i brugen af internettet, software eller hardware, der henvises istedet til diverse bøger og blade omkring emnet.

Stofas kundeservice kan kontaktes på tlf. 7010 4588 på hverdage mellem 8.00 og 16.00 - vi henviser desuden til www.stofa.dk hvor du finder yderligere information om hvordan du kan komme i kontakt med din lokale Stofa afdeling.

Held og lykke
summer